قیمت چای

فروشگاه آنلاین و اینترنتی چای

قیمت چای

فروشگاه آنلاین و اینترنتی چای

تی سنس قدیمی ترین فروشگاه چای
پخش انواع چای از تهران به تمام نقاط ایران

021-44447132
09122899005
https://teasense.ir/

۲۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فلفل قرمز

فلفل قرمز

فلفل قرمز به واسطه دارا بودن ویتامین c موجب افزایش قدرت ایمنی بدن، استحکام لثه‌ها و دندان‌ها می‌شود.

همچنین مصرف فلفل قرمز، باعث جذب بهتر آهن در بدن می‌شود و به افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌گردد.

تحقیقات نشان داده است که اسید بیرنگ کپساسین به عنوان فعالترین عنصر موجود در فلفل، سبب کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنال‌های درد در بدن میشود. این ماده همچنین خاصیت ضد اکسیدی (که سلول‌های شما ار از آسیب دیدن محافظت می‌کند) و ضد باکتری دارد

این فلفل طبیعت گرمی دارد که به دلیل وجود سطح بالای کاپسیسین در آن است. بیشتر فواید فلفل به دلیل وجود همین ماده است و عامل اصلی ایجاد گرما بعد از خوردن فلفل قرمز نیز هست. فلفل قرمز، از دیر باز به عنوان دارو در مناطق مختلف آسیا بکاربرده می‌شده است.

کرم یا پودر فلفل به عنوان نوعی مسکن می‌تواند در تسکین درد دندان، زونا، آرتریت، پسوریازیس و سایر انواع درد‌های مزمن مفید باشد، هر چند ممکن است مصرف این ماده سبب سوزش یا خارش نسبی گردد، اما این عارضه به زودی از بین می‌رود. چون فلفل ابتدا با تحریک و سپس کاهش شدت سیگنال‌های درد در بدن مؤثر واقع میشود، لذا ممکن است درد کمی شدت پیدا کند، سپس باید ظرف چند روز اول مصرف، این اثر تا حد زیادی از بین برود.

یکی از مهمترین خواص فلفل خاصیت ضدخونریزی آن است. در بعضی از نقاط دنیا در موارد اوژانسی برای بند آوردن خونریزی از آن استفاده می‌شود.

فلفل قرمز، برای قلب و عروق بسیار مفید است. هرچند که ضدخونریزی است، اما بطور شگفت‌انگیزی سبب بهبود جریان خون و فشار خون می‌شود. فعالیت قلب را افزایش می‌دهد و به آن قدرت و انرژی می‌بخشد.

خاصیت شگفت‌آور دیگر فلفل، توانایی کنترل درد در بدن است. در واقع فلفل، گردش خون را بهبود می‌بخشد و در نتیجه مواد لازم برای بهبود را به هر نوع جراحت و زخم می‌رساند. به همین ترتیب اثر ضدالتهاب نیز دارد.

به معده کمک می‌کند که فرایند هضم غذا را بهتر انجام دهد. (البته این درباره افرادی است که مبتلا به ناراحتی‌های معده نیستند.)

تحقیقات نشان داده است که فلفل قرمز، در کاهش اشتها تاثیر بسیار داشته و استفاده از آن در رژیم غذایی نیز در کاهش وزن بسیار مفید و مؤثر است.

تحقیقات بیشماری نشان داده‌اند که کاپسیسین موجود در فلفل از رشد تومور‌های سرطانی جلوگیری می‌کند و حتی سبب از بین رفتن سلول‌های بدخیم می‌شود. اثر این ماده در از بین بردن تومور‌های پروستات و بیضه و سرطان‌های مرتبط با اختلال هورمونی مشاهده شده است.

ضماد فلفل قرمز برای روماتیسم و التهاب‌ها و ذات الجنب به صورت استعمال خارجی و در برخی موارد حتی به صورت مصرف داخلی بسیار کمک می‌کمند.

فلفل قرمز، در عین حال که نیرو بخش است ضد اسپاسم نیز می‌باشد. برای کلیه طحال و لوزالمعده مفید است در موارد قفل شدن فک‌ها که در برخی موارد رخ میدهد اثر مفید دارد.

در مورد یبوست گرد فلفل قرمز، مفید است، زیرا حرکت دودی کشل روده‌ها را تحریک می‌کند. برای حصول این منظور هر روز به مقدار کم باید با غذا مصرف شود.

در سرماخوردگی‌ها مصرف فلفل قرمز با دوز بالا اثر مفید و سریع دارد. منظور از دروز بالا در حدو ۶۰۰ میلی گرم تا یک گرم است. بدیهی است دوز بالابرای اشخاص مختلف فرق می‌کند برخی بیشتر از دیگران احتیا ج دارند.

برای تسکین سرفه‌های شدید بخصوص در مواردی که اخلاط زایدی در بیماری تنفسی هست فلفل قرمز، در بیرون انداختن اخلاط بسیار کمک می‌کند و در نتیجه سرفه رفع می‌شود

فلفل قرمز، در موارد حمله‌های خفگی مبتلایان به اسم اثر مفید دارد. (البته اگر الرژی نداشته باشند)

فلفل قرمز، بهترین محرک مفید و شفا بخش در موارد اسهال ساده و اسهال خونی می‌باشد.

فلفل قرمز، یک ماده ضد عفونی کننده است بنابر این به صورت غرغره برای ضر عفونی حلق توصیه می‌شود.

به صورت مشمع طبی فلفل قرمز برای رفع احتقان‌های حاد در موارد بیماری‌های ذات الریه و ذات الجنب و سایر موارد مشابه اثر مفید دارد.

فلفل قرمز، بهترین محرک مفید و شفا بخش در موارد اسهال ساده و اسهال خونی می‌باشد.

فلفل قرمز، برای رفع گرفتگی عضلات که به دراج شدن معروف است بسیار مفید است.

فلفل قرمز، بهترین داروی ریه و خلط اور و قوی است وبرای پیش گیری و تسکین برونشیت مزمن و امفیزما مفید است.

ضد احتقان می‌باشد و برای حل شدن لخته‌های خون کمک می‌کند و مسکن درد است.

وقتی که پس از خوردن فلفل قرمز از تندی ان در دهان احساس سوزش می‌کنید، احساس با نتیجه خوبی است، زیرا احساس سوزش و تندی در زبان و گلو مغز را تحریک می‌کند که ماده‌ای به نام اندورفین ترشح کند که نوعی مورفین طبیعی است و باعث از بین بردن احساس درد و ایجاد کمی احساس فرح و نشاط می‌شود.

فلفل قرمز یا تند که به نام چیلی معروف است با افزایش جریان خون به پوست سر در رشد مو‌های سر موثر است.

فلفل قرمز، می‌تواند در تومور‌های سرطانی نیز موثر باشد، با این حال این مسئله کاملا ثابت نشده است. نتیجه تحقیقی که در مرکز تحقیقات سرطان شناسی آمریکا صورت گرفته نشان می‌دهد که ماده موثر موجود در فلفل مانند تیغ دولبه عمل می‌کند و اثر سرطان زایی یا ضد سرطانی آن به میزان مصرف آن بستگی دارد. اگر مصرف فلفل تند یا قرمز بیش از اندازه مجاز باشد به تومور‌های سرطانی منجر می‌شود و اگر در حد مجاز مصرف شود می‌تواند اثرات ضد سرطانی خود را نشان دهد.

فلفل قرمز، بهترین داروی ریه و خلط آور قوی است وبرای پیشگیری و تسکین برونشیت مزمن مفید است.

این سبزی ضد احتقان بوده و برای بازشدن لخته‌های خون کمک می‌کند. همچنین مسکن درد است و مصرف فلفل قرمز لذت و نشاط را به دنبال دارد.

مصرف فلفل قرمز در بارداری و شیردهی:

فلفل قرمز از جمله موادی است که بهتر است در دوره بارداری و تا چند ماه بعد از زایمان مصرف نشود. زیرا کودکان چند ماه پس از تولد به تدریج از رشد بهتری از دستگاه گوارش برخوردار شده و قدرت هضم این قبیل موادغذایی منتقل شده از شیر مادر را پیدا می‌کنند.

مضرات فلفل قرمز

مصرف فلفل قرمز، برای کودکان چندان توصیه نمیشود.

خوردن فلفل قرمز، در عده‌ای ایجاد ناراحتی می‌نماید و اشخاصی که دارای مزاج گرم هستند نمی‌توانند فلفل قرمز تند را بخصوص در مصارف داخل تحمل نمایند و به علاوه اشخاصی که آلرژی دارند از خوردن و مصرف آن محروم می‌باشند به هر حال بهتر است مصرف فلفل قرمز تند همیشه با جلب نظر و مشورت با کارشناسان گیاه درمانی و پزشکان باشد.

اگر مصرف فلفل تند یا قرمز بیش از اندازه مجاز باشد به تومور‌های سرطانی منجر می‌شود و اگر در حد مجاز مصرف شود می‌تواند اثرات ضد سرطانی خود را نشان دهد.

همانطور که گفتیم مصرف فلفل تند سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می‌برد و به همین خاطر به لاغر شدن کمک می‌کند. اما «کاپسایسین» یک ماده فعال در فلفل است که موجب التهاب بافتی می‌شود و اگر به مقدار زیاد استفاده شود می‌تواند به لایه مخاطی معده و روده آسیب جدی وارد کند.

فلفل قرمز می‌تواند مری را تحریک کرده و منجر به درد سوزش سر دل شود. خوردن فلفل قرمز می‌تواند یک مشکل بزرگ را برای افراد مبتلا به سندرم روده و یا کسانی که در حال حاضر از سوزش سر دل حتی به صورت مزمن رنج می‌برند فراهم سازد.

دلیل تند بودن فلفل قرمز

تندی فلفل قرمز معمولاً بر اساس مقیاسی که داروشناس معروف “ویبور اسکاول” در سال ۱۹۱۲ اختراع کرد، محاسبه می‌گردد. به عنوان مثال فلفل شیرین دارای اسکاول صفر می‌باشد، فلفل دلمه‌ای دارای اسکاول ۵۰۰۰ و اسکاول پودر فلفل قرمز یا سیاه چیزی در حدود ۲۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ تخمین زده می‌شود.

در مصرف داخلی در عین حال که نیروبخش است ضد اسپاسم نیز می‌باشد. برای کلیه، طحال و لوزالمعده مفید است. در موارد قفل شدن فک‌ها که در برخی مواردرخ می‌دهد اثر مفید دارد.

قسمت تند فلفل قرمز را کپسایسین (Capsaicin) تشکیل می‌دهد که دارای فواید بی‌شماری برای سلامتی است. Capsaicin شامل ماده خام طبیعی vanillyl amine می‌باشد که حاوی اسید‌های monocarboxylic از زنجیره‌های مختلف C-۸ تا C-۱۱ می‌باشد. لازم به ذکر است که این ماده دارای قابلیت چربی زدایی بوده و در برخی از میوه‌ها یافت می‌شود که در این میان فلفل قرمز بیشترین میزان آن را به خود اختصاص می‌دهد.

فواید فلفل قرمز برای سلامتی

فلفل قرمز را نباید با فلفل سیاه یا سرکه و یا خردل که هر یک به نوعی در ردیف چاشنی‌های تند هستند اشتباه کرد، زیرا این‌ها محرک هستند در صورتی که فلفل قرمز آرام بخش و مسکن است. این روز‌ها با تغییر روند آداب غذایی و محبوبیت غذا‌های اسپایسی در میان عموم مردم، مصرف فلفل قرمز نیز رشد چشمگیری پیدا کرده است. فلفل قرمز یکی از گیاهان بسیار مفید درمانی است. به دلیل افزایش وزن و چاقی بسیاری از شرکت‌های تولید کننده‌ی مواد غذایی چربی را از محصولات خود حذف کرده‌اند. زمانی که چربی از غذایی حذف می‌شود، مزه و بوی آن از بین می‌رود و فلفل جایگزین مناسبی برای بازگرداندن طعم و عطر طبیعی به خوراک‌ها محسوب می‌شود. هر چقدر مردم بیشتر غذا‌های تند مصرف کنند، حرارت و گرمای بیشتری نیز در وجود خود احساس خواهند کرد. دیده شده که وقتی سن افراد بالا می‌رود، فلفل بیشتری به غذا‌های خود اضافه می‌کنند. از نظر فیزیولوژیک با افزایش سن حس چشایی تحلیل می‌رود و باید نسبت به دوران جوانی چاشنی بیشتری مصرف کرد تا همان طعم قبلی احساس شود.

کاهش لخته شدن خون

اگر از فلفل قرمز به طور مداوم در رژیم غذایی خود استفاده کنید، نه تنها به هضم غذا‌ها کمک کرده‌اید بلکه ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز کاهش داده‌اید.

پیش از این تصور می‌شد که فلفل قرمز سبب وخیم‌تر کردن زخم معده می‌شود، اما این ترس با توجه به تحقیقات گسترده‌ای که انجام پذیرفت از میان رفت و پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که فلفل به دلیل دارا بودن کپسیکم (capsicum) می‌تواند از ایجاد لخته‌های خونی خطرناک نیز جلوگیری به عمل آورد. همچنین محققان در حال بررسی خواص ضد درد آن به منظور ساخت دارو‌های مسکن نیز هستند.

آخرین تحقیقاتی که در تایلند انجام گرفت نشان می‌داد افرادی که از مقادیر زیادی فلفل قرمز در رژیم غذایی روزانه خود استفاده می‌کنند، کمتر به بیماری انسداد شریان‌های خونی مبتلا می‌شوند.

محققان سپس تاریخچه‌ی پزشکی ساکنان کشور‌هایی را که معمولاً از غذا‌های تند استفاده می‌کردند را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که ریسک ابتلا به بیماری انسداد رگ‌های خونی در افرادی که به طور مداوم از فلفل استفاده می‌کنند به مراتب کمتر از سایرین می‌باشد.

تسکین درد

علاوه بر توانایی جلوگیری از انسداد شریان‌های خونی، محققان به این نتیجه رسیدند که کرم‌های موضعی که شامل capsicum هستند می‌توانند بسیاری از درد‌های مزمن پوستی را التیام دهند. در حال حاضر این ماده به شکل پماد و کرم تجویز شده و برای تسکین درد تبخال، درد‌های پس از عمل جراحی قطع عضو و بهبود زخم‌ها از آن استفاده می‌شود.

اگر از فلفل قرمز، به طور مداوم در رژیم غذایی خود استفاده کنید، نه تنها به هضم غذا‌ها کمک کرده‌اید بلکه ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز کاهش داده‌اید

عملکرد capsicum به این شکل است که میزان ماده P را کاهش می‌دهد. وظیفه ماده P انتقال حس درد از پوست به سلول‌های عصبی مهره‌ها است. با مسدود کردن ماده P پماد‌های حاوی capsicum مانند یک بی حس کننده قوی و طولانی‌مدت عمل کرده و تقریباً ۷۵ درصد از بیماران پوستی، رضایت خود را از این نوع کرم‌ها و پماد‌ها اعلام کرده‌اند. لازم به ذکر است که این کرم‌ها به هیچ وجه نباید با چشم تماس برقرار کنند چرا که سوزش شدیدی را ایجاد می‌کنند.

همچنین تحقیقات نشان می‌دهد مصرف فلفل قرمز در تسکین سردرد مفید است. شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت دانشمندان در بررسی‌های خود دریافته‌اند در فلفل قرمز ماده‌ای محرک وجود دارد که حتی بهتر از برخی قرص‌های مسکن در کاهش سردرد موثر است. پیش از این نیز در طب سنتی فلفل قرمز به عنوان مسکن سردرد تجویز می‌شد، اما علت آن معلوم نبود.

کاهش ریسک ابتلا به سرطان

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی در کشور‌هایی که به طور سنتی مصرف فلفل بالا است، میزان مرگ و میز به دلیل ابتلا به سرطان چه در زنان و چه در مردان به طور چشمگیری پایین‌تر از کشور‌هایی است که در رژیم غذایی خود از فلفل استفاده نمی‌کنند. محققان زمانی که به موش‌هایی که دارای سلول‌های سرطانی بودند، مقداری capsicum تزریق کردند متوجه توقف رشد بسیاری از سرطان‌ها در آن‌ها شدند. در تحقیقات آزمایشگاهی دانشمندان به این نتیجه دست پیدا کردند که capsicum رشد سلول‌های سرطانی را متوقف می‌کند.

سایر خواص درمانی فلفل قرمز تند

در مصرف داخلی در عین حال که نیروبخش است ضد اسپاسم نیز می‌باشد. برای کلیه، طحال و لوزالمعده مفید است. در موارد قفل شدن فک‌ها که در برخی موارد رخ می‌دهد اثر مفید دارد.

در مورد یبوست، گرد فلفل قرمز مفید است، زیرا حرکت دودی روده‌ها را تحریک می‌کند. برای حصول این منظور هر روز به مقدار کم باید با غذا مصرف شود.

در سرماخوردگی‌ها مصرف فلفل قرمز با دوز بالا اثر مفید و سریع دارد. منظور از دوز بالا در حدود ۶۰۰ میلی گرم تا یک گرم است. بدیهی است دوز بالا برای اشخاص مختلف فرق می‌کند برخی بیشتر از دیگران احتیاج دارند.

برای تسکین سرفه‌های شدید به خصوص در مواردی که اخلاط زیادی در بیماری تنفسی هست، فلفل قرمز در بیرون انداختن اخلاط بسیار کمک می‌کند و در نتیجه سرفه رفع می‌شود.

فلفل قرمز، در موارد حمله‌های خفگی مبتلایان به آسم اثر مفید دارد (البته اگر آلرژی نداشته باشند).

فلفل قرمز، یک ماده ضد عفونی کننده است بنابراین به صورت غرغره برای ضد عفونی حلق توصیه می‌شود.

به صورت مشمع طبی فلفل قرمز، برای رفع احتقان‌های حاد در موارد بیماری‌های ذات‌الریه و ذات‌الجنب و سایر موارد مشابه اثر مفید دارد.

فلفل قرمز، بهترین محرک مفید و شفابخش در موارد اسهال ساده و اسهال خونی می‌باشد.

برای رفع گرفتگی عضلات بسیار مفید است.

اما فلفل قرمز برای پروستات مردان مُضر است

محققان اورولوژی در ایتالیا در گزارشی از مضر بودن فلفل قرمز تند برای پروستات مردان خبر دادند. روزنامه ایتالیایی” لارپوبلیکا ” نوشت: فلفل قرمز تند و روابط جنسی ناتمام می‌توانند باعث ایجاد سرطان پروستات شوند.

” وینچنتسو میرونه ” رییس بخش اورولوژی بیمارستان ناپل در این زمینه گفت: فلفل قرمز تند باعث باز شدن رگ‌ها می‌شود و به رابطه جنسی نیز کمک می‌کند، اما هم‌زمان باعث چرک کردن غده پروستات می‌شود.

فلفل قرمز یک ماده ضد عفونی کننده است بنابراین به صورت غرغره برای ضد عفونی حلق توصیه می‌شود.

کاهش وزن با استفاده از فلفل قرمز تند

بر اساس یک تحقیق که توسط دانشمند‌ان آمریکایی صورت گرفت، این موضوع مشخص شد که استفاده از فلفل تند و قرص این گیاه می‌تواند در کاهش وزن بسیار مفید واقع شود.

فلفل قرمز، فلفل قرمز و سرماخوردگی، فلفل قرمز و لاغری، فلفل قرمز و فشار خون، فلفل قرمز خواص، فلفل قرمز تند، فلفل قرمز در بارداری، فلفل قرمز برای لاغری، فلفل قرمز شیرین، فلفل قرمز فست فود، رژیم لاغری-رژیم غذایی

بر اساس این تحقیقی که توسط دانشمند‌ان دانشگاه «اوکلاهاما» در آمریکا صورت گرفت، این موضوع مشخص شد که مصرف روزانه یک حب قرص و یا دو گیاه فلفل قرمز تند می‌تواند به راحتی و به سرعت باعث کاهش وزن فرد شود؛ به طوری که مصرف این گیاه و یا یک حب قرص از آن به میزان ۸۰ دقیقه پیاده روی از وزن کم می‌کند

در این تحقیق همچنین به این موضوع اشاره شده است که مصرف این قرص و یا خوردن یک یا دو گیاه فلفل قرمز در روز برای افرادی که وقتی برای ورزش و یا پیاده روی ندارند، بسیار مفید است.

تحقیقات دیگری هم که سالیان متمادی است بر روی فلفل قرمز تند و مشتقات آن صورت می‌گیرد، نشان از این موضوع دارد که مصرف این ماده یکی از راه‌های طبیعی در کاهش وزن و لاغر شدن است. همچنین فلفل قرمز در لاغر شدن، کنترل وزن و سریع‌تر شدن فعالیت‌های بدنی بسیار مفید است.

انواع فلفل قرمز را از تی سنس بخواهید

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

فلفل سفید

فلفل سفید

این فلفل، از دانه های فلفل تقریبا رسیده تهیه می شود که پوست آنها جدا شده و سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل منگنز، فیبر و آهن می باشد و همچنین دارای پیپرین و مواد قلیایی است که در فهرست خواص مواد سلامت آور قرار دارند. افزودن این فلفل، نه تنها می تواند طعم و مزه جالبی به غذاهای مورد علاقه شما بدهد، بلکه باعث کاهش ورم و آماس نیز می شود و فشار خون شما را کم می کند و موجب می گردد که دستگاه گوارش شما به خوبی و راحتی کار کند.
در حالی که آماس شدید نشان می دهد که دستگاه ایمنی و مقاومت بدن شما به سختی کار می کند تا با عفونت های مهاجم خارجی مبارزه نماید، عملا می تواند نمایانگر مشکل جدی تری باشد. در واقع تحقیقات اثبات کرده اند که باقی ماندن ورم و آماس در بدن برای دراز مدت می تواند به دلیل بیماری هایی مثل بیماری قلب، مرض قند و سرطان باشد.

این فلفل، مملو از آنتی اکسیدان هایی است که می توانند به کاهش آماس کمک کنند تا از بروز مشکلات برای سلامتی در دراز مدت جلوگیری نمایند. این فلفل، همچنین دارای پیپرین است که یک ماده قلیایی می باشد که طعم و مزه تند و تیز دارد و در عین حال شامل مجموعه ای از خواص ضد آماس است. بر اساس یک آزمایش حیوانی در موسسه تحقیقاتی شرقی و غربی استخوان و مفصل در مرکز پزشکی سئول کره جنوبی، پیپرین توانست باعث کاهش علائم متعددی از ورم و آماس در موش های مبتلا به ورم مفاصل گردد.
.ادویه هایی مثل این فلفل، بدلیل توانایی شان برای کمک به هضم سالم مورد توجه هستند. این موضوع تاحد زیادی به خاطر اثرات پیپرین است که نشان داده است که می تواند موجب تحریک و آزاد شدن آنزیم های گوارشی لوزالمعده و همچنین افزایش تولید سلوی شود. همچنین به بدن شما کمک می کند که بتواند غذا را به شکل بهتری هضم نماید.

تحقیقات متعدد بر روی حیوانات نشان دهنده اثرات مفید این فلفل، در رابطه با سلامت دستگاه گوارش می باشد. در یک نمونه حیوانی مربوط به موسسه مرکزی تحقیقات غذایی در هند، خوراندن پیپرین به موش ها موجب تحریک ترشح چند آنزیم مهم گوارشی مثل پانکرتیک، لیپاز، آمیلاس، تریسپین و چیموتریسپین در آنها گردید.

همچنین پژوهش حیوانی دیگری که در نشریه تحقیق غذایی منتشر شد، اعلام نمود که خوراندن پیپرین به موش ها به مدت 6 هفته، به طور قابل توجهی باعث کوتاه شدن زمان عبور مواد غذایی از مجرای معده و روده آنها گردید.
گیاهی که فلفل سفید از آن بدست می آید، پیپرنیگروم نام دارد و یک منبع عالی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کنند تا از فشار ترکیب با اجسام دیگر و صدمه رسیدن به سلول ها جلوگیری نمایند. بعضی بررسی ها نشان می دهند که آنتی اکسیدان ها می توانند از بدن در برابر مجموعه ای از بیماری های شدید و مزمن مثل اختلالات تولید پادتن های مضر، ورم های رماتیسمی مفاصل و حتی آلزایمر (تباه شدن سلول های مغز) محافظت کنند.

تحقیقات نشان می دهند که گیاه پیپرنیگروم مانند یک آنتی اکسیدان برای کاهش چربی عمل می کند که بدلیل وجود ترکیباتی مثل پلی فنول ها و فلاونول ها و دیگر مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان در یک برنامه غذایی متعادل هستند و موجب بهبود سلامت و نگهداشتن بدن شما در وضعیت مطلوب می شوند.
زردچوبه به خاطر خواص شگفت انگیزش برای افزایش سلامتی مشهور است. این ادویه با رنگ زرد درخشانش، نه تنها دارای خواص درمانی فراوانی می باشد، بلکه نشان داده است که ورم و آماس را درمان می کند، قندخون را تثبیت می نماید و درد مفاصل را کاهش می دهد.

بسیاری از مکمل های غذایی تهیه شده از زردچوبه شامل پیپرین هستند که جزء اولیه موجود در این فلفل، است تا بتوانند سرعت ورود زردچوبه به بافت ها و دستگاه گردش خون و جذب آنرا افزایش دهند. یک آزمایش حیوانی که در نشریه داروهای گیاهی چاپ شد، نشان داد که استفاده از پیپرین باعث جذب زردچوبه به میزان 2000% می شود. به همین دلیل بهتر است هنگامی که مشغول پختن غذاهای مورد علاقه خود هستید، از ترکیبی از زردچوبه با فلفل سفید یا سیاه استفاده کنید تا از طعم، مزه و منافع بالقوه آنها برای سالم بودن غذاهایتان بهره مند شوید.
زردچوبه به خاطر خواص شگفت انگیزش برای افزایش سلامتی مشهور است. این ادویه با رنگ زرد درخشانش، نه تنها دارای خواص درمانی فراوانی می باشد، بلکه نشان داده است که ورم و آماس را درمان می کند، قندخون را تثبیت می نماید و درد مفاصل را کاهش می دهد.

بسیاری از مکمل های غذایی تهیه شده از زردچوبه شامل پیپرین هستند که جزء اولیه موجود در این فلفل، است تا بتوانند سرعت ورود زردچوبه به بافت ها و دستگاه گردش خون و جذب آنرا افزایش دهند. یک آزمایش حیوانی که در نشریه داروهای گیاهی چاپ شد، نشان داد که استفاده از پیپرین باعث جذب زردچوبه به میزان 2000% می شود. به همین دلیل بهتر است هنگامی که مشغول پختن غذاهای مورد علاقه خود هستید، از ترکیبی از زردچوبه با فلفل سفید یا سیاه استفاده کنید تا از طعم، مزه و منافع بالقوه آنها برای سالم بودن غذاهایتان بهره مند شوید.
خوردن مقدار زیادی از سدیم می تواند باعث شود که بدن شما آب اضافی را در خود نگهدارد و فشار خون شما را افزایش دهد و فشار اضافی را روی عضله نازک و حساس قلب شما وارد کند و در نتیجه خطر بیماری هایی مثل گرفتگی شریان قلب را در شما زیاد نماید. لذا در صورت مصرف زیاد سدیم، این فلفل، می تواند یک گزینه مفید برای کمک همزمان به افزایش مزه غذا و کاهش فشار خون شما باشد.

پژوهش ها و آزمایش های مستقل نیز نشان داده اند که این فلفل، ممکن است دارای خواص کاهش فشار خون باشد. یک نمونه حیوانی در آزمایش سال 2010 به ارزیابی تاثیرات پیپرین بر فشار خون پرداخت و نشان داد که پیپرین می تواند از افزایش فشار خون در موش ها جلوگیری نماید. همچنین یک پژوهش مجزا که در پاکستان انجام شد نیز گزارش داد که پیپرین به گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند تا مانع از فشار خون شود.
افزودن این ادویه خوشمزه به غذاهای مورد علاقه تان، یک روش مناسب برای استفاده از فواید غذایی این فلفل است. فلفل سفید می تواند منگنز، آهن و فیبر بیشتر را به غذای شما اضافه نماید و در عین حال طعم و مزه و آنتی اکسیدان فراوانی را به غذای شما بیفزاید.

یک قاشق غذاخوری ( حدود 7 گرم ) فلفل سفید تقریبا شامل ارزش غذایی زیر می باشد:

7 کالری
8 گرم کربوهیدرات
7 گرم پروتئین
1 گرم چربی
8 گرم فیبر
3 میلی گرم منگنز ( 15% دی.وی. )
1 میلی گرم آهن ( 6% دی.وی. )
میلی گرم مس ( 3% دی.وی)
5 میلی گرم ویتامین c
6 میلی گرم کلسیم
3 میلی گرم منیزیم
علاوه بر فهرست مواد غذایی فوق الذکر، این فلفل، همچنین حاوی مقدار کمی ریبوفلاوین، فسفر و روی است.

افراد زیادی از این فلفل، به عنوان یک روش ساده برای بهبود طعم و مزه غذاها استفاده می کنند. همچنین برای زیبایی و سفره آرایی، گاهی این فلفل، بر فلفل سیاه در غذاهای سبک و سس ها ترجیح داده می شود مثل آبگوشتی که با فلفل سفید تهیه می گردد.

این فلفل، اغلب در خوراک های چینی و ویتنامی استفاده می شود و افزودن آن در سوپ ها، تاس کباب ها و آبگوشت ها برای ایجاد یک مزه فلفلی بی نظیر بسیار مناسب است.

فلفل سفید به طور بالقوه معمولا در آشپزخانه ها استفاده نمی شود ولی بعضی از افراد از آن استفاده دارویی می کنند تا هضم را بهبود بخشد، از نفخ جلوگیری کرده و به سلامت عمومی بدن کمک نماید. همچنین این فلفل، گاهی اوقات استفاده می شود تا بیماری هایی مثل اسهال را درمان کند و جذب ترکیباتی مثل زردچوبه را افزایش دهد.

بعضی افراد از این فلفل، برای اهداف زیبایی استفاده می کنند. میتوان این فلفل، را خمیر کرد و به عنوان ماسک های صورت برای از بین بردن سلول های مرده پوست اضافه گردد. فلفل سفید همچنین می تواند به گردش خون کمک کرده و منافذ پوست را تمیز نماید. این ادویه گاهی با اجزاء دیگری مثل ماست ترکیب می شود و مثل شامپو برای مبارزه با شوره سر استفاده می گردد. اما بیاد داشته باشید که منافع فلفل سفید برای پوست و مو به خوبی مورد تحقیق قرار نگرفته است و محدود به مدارک گفتاری می باشد.
افراد زیادی از این فلفل، به عنوان یک روش ساده برای بهبود طعم و مزه غذاها استفاده می کنند. همچنین برای زیبایی و سفره آرایی، گاهی این فلفل، بر فلفل سیاه در غذاهای سبک و سس ها ترجیح داده می شود مثل آبگوشتی که با فلفل سفید تهیه می گردد.

این فلفل، اغلب در خوراک های چینی و ویتنامی استفاده می شود و افزودن آن در سوپ ها، تاس کباب ها و آبگوشت ها برای ایجاد یک مزه فلفلی بی نظیر بسیار مناسب است.

فلفل سفید به طور بالقوه معمولا در آشپزخانه ها استفاده نمی شود ولی بعضی از افراد از آن استفاده دارویی می کنند تا هضم را بهبود بخشد، از نفخ جلوگیری کرده و به سلامت عمومی بدن کمک نماید. همچنین این فلفل، گاهی اوقات استفاده می شود تا بیماری هایی مثل اسهال را درمان کند و جذب ترکیباتی مثل زردچوبه را افزایش دهد.

بعضی افراد از این فلفل، برای اهداف زیبایی استفاده می کنند. میتوان این فلفل، را خمیر کرد و به عنوان ماسک های صورت برای از بین بردن سلول های مرده پوست اضافه گردد. فلفل سفید همچنین می تواند به گردش خون کمک کرده و منافذ پوست را تمیز نماید. این ادویه گاهی با اجزاء دیگری مثل ماست ترکیب می شود و مثل شامپو برای مبارزه با شوره سر استفاده می گردد. اما بیاد داشته باشید که منافع فلفل سفید برای پوست و مو به خوبی مورد تحقیق قرار نگرفته است و محدود به مدارک گفتاری می باشد.
هر دوی آنها از گیاه پیپر نیگروم بدست می آیند. فلفل سیاه از میوه های کال گیاه فلفل گرفته می شود و در آب داغ پخته و خشک می شود و سپس تبدیل به ادویه می گردد.

اما فلفل سفید از دانه های تقریبا رسیده گیاه فلفل گرفته می شود و پوست سیاه آن جدا می گردد.

گذشته از اختلافات ظاهری، تفاوت هایی در طعم و مزه این دو فلفل وجود دارند. این فلفل، طعم ملایم تری دارد و طعم فلفل سیاه تندتر است. فلفل سیاه تاثیر طولانی تری دارد ولی تاثیر فلفل سفید به سرعت از بین می رود و طعم و مزه و بوی آن سریعا محو می شود.

هر دوی این فلفل ها دارای فواید مشابهی برای سلامتی هستند مثل خواص ضد آماس و ضد اکسیدان.

بیاد داشته باشید که این فلفل ها نباید با انواع فلفل های تند مثل جالاپنوس اشتباه شوند.
نمی دانید این فلفل، را از کجا بخرید؟ این ادویه بسیار مغذی و معطر به طور گسترده ای در فروشگاه های مواد غذایی در دسترس است و معمولا در قفسه ادویه ها در کنار فلفل سیاه پیدا می شود.

اگر به باغبانی علاقمندید، می توانید این نوع فلفل، را در خانه خود پرورش دهید. این فلفل، در آب و هوای گرم و محیط مرطوب به خوبی رشد می کند. این گیاه در تمام طول سال به عمل می آید و در هوای سرد می تواند به داخل اتاق منتقل شود. رشد گیاه فلفل در خانه نیازمند صبر و حوصله است و 4 سال طول می کشد تا محصول اولیه آن بدست آید و دانه های آن در شرایط مناسب در مدت 30 روز شروع به جوانه زدن می کنند.
اگر می خواهید به خوبی از این فلفل، استفاده کنید، به نکات زیر راجع به ترکیب آن با مواد دیگر توجه نمایید:

افزودن آن به خوراک ماهی بسیار عالی است.
مربای ترکیب شده از خربزه و لیمو و فلفل سفید خیلی خوشمزه و مفید است.
غذای ترکیب شده از پنیر بز و مارچوبه و اسفناج و فلفل سفید نیز لذیذ و مقوی است
اگر بر روی مرغ کباب شده، فلفل سفید بریزید، طعم و مزه آن خیلی خوب می شود.
نکات احتیاطی
فلفل های سیاه و سفید به دلیل اثرات عطسه آورشان معروف هستند و اگر به چشم مالیده شوند، باعث قرمزشدگی و سوزش می شوند، لذا فلفل را از چشمان خود دور نگهدارید و اگر در چشم شما ریخت، به طور کامل و دقیق آنرا با آب بشویید.

بعضی افراد نیز ممکن است به خوردن این فلفل، حساسیت داشته باشند. لذا اگر پس از خوردن آن با علائمی مثل کهیر، خارش، سوزش یا درد شکم مواجه شدید، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

انواع فلفل سفید را از تی سنس بخواهید

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

زیره سیاه

زیره سیاه
زیره گیاهی است دوساله علفی ، به ارتفاع 60 سانتی متر با ساقه‌های تو خالی ، شیار دار که از قاعده، دارای انشعاباتی است .
برگ‌های این گیاه دارای بریدگی های زیادی است ؛ به طوری که به صورت نخ مانند در آمده و به رنگ سبز روشن می‌باشد. زیره به دو نوع سبز و سیاه تقسیم می‌شود.
قسمت مورد استفاده دارویی زیره سیاه، میوه آن است که در تیر ماه سال دوم با قطع کامل گیاه صورت می‌گیرد و میگذارند تا برسد. در واقع بذری که در بهار کاشته می‌شود پس از 15 تا 20 روز جوانه می‌زند و به رشد خود ادامه می‌دهد و در تابستان سال بعد رشد گیاه کامل می‌شود و به دانه مینشیند.
زیره ، دانه ای معطر و ضد نفخ است که در آشپزی و پزشکی کاربرد فراوانی دارد که در دو نوع زیره سبز و زیره سیاه می‌باشد.
گل‌ها زیره ، کوچک ، سفید یا صورتی و مجتمع به صورت چتر مرکب است . زیره سیاه اغلب به طور وحشی در نواحی مرتفع و مرطوب می‌روید زیرا در طول رویش به آب فراوان نیاز دارد.
فواید دمنوش زیره سیاه
لطیف کننده، قابض،برطرف کننده بادهای غلیظ،بالا برنده فشار خون، سوزاننده چربی اضافی، تصفیه خون، مدر، افزایش شیر مادر،کاستن گاز معده و روده، درمان تنگی نفس، تحریک اشتها،تقویت قلب و عروق معده
تاثیر بر روی دستگاه قلبی –عروقی:
- دمنوش زیره سیاه ضد کم خونی است.
تاثیر بر روی دستگاه عصبی :
- دمنوش زیره سیاه ضد تشنج است.
تاثیر بر روی دستگاه ادراری تناسلی:
- قاعده آور است.
- ادرار آور است.
- دمنوش زیره سیاه در کاهش دردهای ناشی قاعدگی موثر است.
- تنظیم کننده دوره قاعدگی بانوان است.
تاثیر بر روی غدد:
- دمنوش زیره سیاه معرق (عرق آور) است؛ پس در ایجاد لطافت پوستی نیز موثر می‌باشد.
- ترشح شیر زنان را در دوران شیر دهی زیاد می‌کند.
تاثیر بر روی دستگاه تنفسی:
- دمنوش زیره سیاه سکسه های نفخی را رفع می‌کند.
- تنگی نفس را از بین می‌برد.
تاثیر بر روی دستگاه حرکتی:
- دمنوش زیره سیاه ، شل کننده عضلات است.
- داروی کمکی در درمان نرمی استخوان کودکان( راشیتیسم) است.
تاثیر بر روی دستگاه گوارش :
- دمنوش زیره سیاه، مقوی معده است.
- اشتها را زیاد میکند
- ضد نفخ است.
- دمنوش زیره سیاه خلط آور است .
- انگل معده و روده را می‌کشد.
- هضم کننده غذا است و برطرف کننده سو هاضمه می‌باشد.
- دمنوش زیره سیاه دل‌پیچه کودکان را رفع می‌کند و در درمان اسهال موثر است.
خواص دیگر
- دمنوش زیره سیاه ضد قارچ ، ضد کرم و ضد باکتری است .
- ضد حساسیت ( آنتی هیستامین ) است.
- ضد التهاب می‌باشد
- بهترین افزودنی به برنج می‌باشد و عوارض مصرف برنج مثل بزرگ شدن و نفخ شکم را به حداقل می‌رساند.

انواع زیره سیاه را از تی سنس بخواهید

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

قیمت دارچین

دارچین
در یک دوره ای دارچین حتی بیشتر از طلا ارزش داشت این ادویه، یکی از قدیمی ترین ادویه های شناخته شده است در واقع این ادویه محبوب پر از مزایا برای سلامتی است که شما را متعجب خواهد کرد. دارچین، این ادویه خوش طعم دارای خواص و فواید بسیاری میباشد، مخلوطی از دارچین عسل درمان بسیاری از بیماری ها میباشد، همچنین از دارچین میتوانید برای کاهش وزن استفاده کنید.

انواع مختلف دارچین

دارچین کاسیا
همانی است که ما از فروشگاه ها و عطاری ها آن را تهیه می کنیم .قیمت آن ارزانتر از نوع سیلان می باشد .

دارچین سیلان
بیشتر در امریکا و کشور های اروپایی مصرف شده و بسیار گران می باشند. این نوع از این ادویه خواص دارویی بیشتری نسبت به نوع کاسیا داشته و عوارض و مضرات آن بسیار کم می باشد.

خواص دارچین

خواص دارچین

1. کنترل قند خون
بعضی مطالعات اشاره کرده اند که این ادویه به مقاومت بدن انسولینی ها کمک می کند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد مبتلا به دیابت، از این ادویه برای کنترل قند خون خود استفاده می کنند. می توانید دارچین را به شکل چای یا بعنوان مکمل مصرف کنید.

2. کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید
دارچین می تواند به طور غیرمستقیم قند و چربی بدن را کنترل کند و یا حتی کاهش دهد. مصرف دارچین، با کاهش سطح کلسترول بد، بنام LDL و تری گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب بنام HDL، همراه است.

3. پیشگیری از آلزایمر
مطالعات و تحقیقات نشان داده است که عصاره دارچین می تواند به پیشگیری از آلزایمر کمک کند و تاثیرگذار باشد. دو ترکیب موجود در آن، بنام اپیکاتچین و سینامالدهاید، ممکن است به مبارزه با از دست دادن حافظه کمک کند و همچنین از رشد رشته ای در سلول های مغزی که عامل آلزایمر هستند، جلوگیری می کند.

4. جلوگیری از عفونت و ورود ویروس ها
یکی از مزایای دارچین، توانایی بی نظیر آن در جلوگیری از عفونت مخمر مداوم در برابر دارو است. به دلیل خواص ضدباکتری، ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده اش، در درمان عفونت های داخلی و خارجی مفید است و از ایجاد میکروب ها در مثانه نیز، به خوبی جلوگیری می کند.

همه‌ی این خاصیت‌ها به‌خاطر روغن مخصوصی است که در دارچین وجود دارد. این روغن از بروز اثرات نامطلوب در سیستم گوارش، پوست و همچنین ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می‌کند.

تحقیقات نشان داده‌اند که روغن دارچین حتی می‌تواند خطر ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی را نیز کاهش بدهد.

5. تقویت عملکرد بدن
دارچین به بهبود وضوح و هوشیاری روانی بدن کمک می کند. برای بهتر شدن فعالیت مغز، این ادویه را ببویید. عطر آن می تواند عملکرد شناختی را افزایش دهد و توجه و حافظه کاری را بهبود می بخشد.

6. پیشگیری از بیماری های قلبی
دارچین، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، می تواند از قلب و شریان های اطراف آن در برابر عفونت و آسیب ها محافظت کند.

7. بهبود گردش خون
این ادویه به بهبود گردش خون کمک می کند، و همان طور که می دانید، با افزایش گردش خون، اثرات درد نیز به طور قابل توجهی کاهش می یابد. همچنین گردش خون خوب، باعث گسترش اکسیژن به سلول های بدن می شود و فعالیت های متابولیک را بالا می برد. شما با استفاده از دارچین می توانید خطر ابتلا به حملات قلبی را به میزان زیادی کاهش دهید.

8. تسکین دردهای عضلات و سردرد
دارچین به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، می تواند سفتی و سختی ماهیچه ها و مفاصل را از بین ببرد.دارچین برای بازیکنان ورزشی و افراد مبتلا به آرتریت توصیه می شود و همچنین برای تسکین سردردهایی که از سرماخوردگی ایجاد می شود نیز تاثیرگذار است.

9. جلوگیری از سرطان
تحقیقات نشان داده است که دارچین می تواند رشد سلول های سرطانی را کاهش دهد. وقتی که دارچین را به طور منظم در رژیم غذایی خود بگنجانید، می تواند از سرطان جلوگیری کند و رشد سلول های لنفوم و لوسمی را نیز کاهش دهد.

10.تغذیه با شیر مادر
همچنین ادعا شده است که دارچین می تواند در ترشح سالم شیر مادر نیز تاثیرگذار باشد و می تواند به تخلیه ادرار نیز کمک کند.

11. جلوگیری از خونریزی
دارچین می تواند به طور طبیعی، خونریزی بیش از حد را متوقف کند و روند بهبودی را تسریع می بخشد.

12. کمک به بهداشت دهان و دندان
دارچین یک عنصر محبوب در آدامس و دهانشویه ها است. خواص ضدالتهابی دارچین می تواند از دندان ها و لثه در برابر صدمه و آسیب محافظت کند و همچنین تنفس و بوی بد دهان را نیز از بین می برد.

13. کنترل و دفع حشرات
دارچین می تواند بسیاری از حشرات را دفع کند. شما می توانید تکه هایی از دارچین را در قسمت های مختلف خانه قرار دهید، تا بتواند حشرات را از آنجا دور کند.

14. درمان سرفه ها و سرماخوردگی های معمول
دارچین در طب چینی بعنوان یک درمان طبیعی برای سرفه و سرماخوردگی مورد استفاده قرار می کیرد.

طرز تهیه: یک تکه چوب دارچین را به آب جوش اضافه نمایید و اجازه دهید در حدود 2 دقیقه به جوش آید، سپس چوب دارچین را از آن خارج کنید و آن را مانند چای های دیگر بنوشید و لذت ببرید.
شما می توانید این چای را دو بار در روز مصرف کنید. در حالی که سرماخوردگی شما بیش از 3 روز ادامه پیدا کرد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

15. درمان دندان درد
5 قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین اضافه کنیدو تکه ای از آن را روی قسمت آسیب دیده دندانتان بگذارید. این روند را دو الی سه بار در روز تکرار کنید، تا احساس درد شما کاهش یابد.

16. کمک به هضم غذا و رفع مشکلات گوارش
دارچین نه تنها به غذا عطر و طعم می دهد، بلکه به هضم آن نیز کمک می کند. همچنین برای از بین بردن حالت تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتی معده و نفخ نیز مفید است.

17. از بین برنده باکتری های ایکولای
دارچین به دلیل خواص ضد میکروبی که دارد، با باکتری ها مبارزه می کند. پراکسیدهیدروژن را با روغن دارچین ترکیب کنید و می توانید آن را در آب میوه هایتان بریزید و بنوشید.

18. کمک به درمان بیماری PMS
دارچین غنی از منگنز است و یک منبع عالی برای کاهش اثرات بیماری PMS می باشد. در مطالعه ای نشان داد، زنانی که روزانه 5 الی 6 میلی گرم منگنز مصرف می کنند، کمتر دچار تغییرات خلقی می شوند. نتایج نشان داد که گنجاندن رژیم غذایی منگنز در زنان می تواند علائم مختلف این بیماری را در آنها کم کند.

19. کمک به بهبود و تقویت روحیه
دارچین بهترین درمان برای افسردگی های زمستانه است، همچنین مطالعاتی نشان داد که بوی دارچین می تواند تحریک پذیری و اضطراب را نیز کاهش دهد.

20. حجم دهندگی لب
به جای جراحی کردن و یا تزریق ژل، می توانید در خانه از دارچین استفاده نمایید. برای این کار یک تکه دارچین را روی لبهایتان بگذارید و چند ثانیه صبر کنید، تا زمانی که حس تندی و سوزش آن کاهش یابد سپس بشویید و بعد، روی لبهایتان وازلین بمالید.

21. کمک به تحریک و افزایش رشد مو
با مصرف منظم دارچین، می توانید از ریزش مو جلوگیری کنید. اگر پوست سر شما حساس نیست، می توانید دو قاشق غذاخوری عسل و نیم فنجان روغن زیتون گرم را با دارچین ترکیب نمایید و روی سرتان اعمال کنید. برای غلیظ تر شدن این ترکیب، می توانید تخم مرغ را نیز به آن اضافه کنید و سپس موهایتان را با رطوبتی که دارد شانه کنید و بعد از 15 دقیقه، با شامپو و آب ولرم بشویید.

22. ماسک صورت دارچین برای از بین بردن آکنه
شما می توانید 3 قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق دارچین ترکیب نمایید و سپس آنرا روی صورتتان اعمال نمایید. دارچین، باکتری های تحریک کننده آکنه را متوقف می کند و عسل نیز باعث سفید شدن و طراوت پوست می شود ، 10 دقیقه بعد از اعمال این ترکیب، صورتتان را با آب گرم بشویید و بعد به آرامی خشک نمایید.

حتما بخوانید: خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

23. اسکراب پوست های خشک
هیچ کس دوست ندارد که پوستی خشک و سرخ داشته باشد، بنابراین می توانید با حذف سلول های مرده پوستتان نرمی و درخشش را به آن بازگردانید. که برای این کار می توانید دارچین، بادام، روغن زیتون عسل و نمک دریا را با هم مخلوط کنید. و روی صورتتان اعمال نمایید.

24. خوش بو کننده نفس
اگر از بوی بد دهان خود رنج می برید، می توانید دارچین را مصرف کنید.

25. جلوگیری از پیری و چین و چروک پوست
خورشید باعث تولید گلیکاسیون می شود که چروک شدن را حاصل می نماید، عصاره دارچین تولید این ماده را کاهش می دهد. بنابراین سرعت روند پیری را کم می کند.

حتما بخوانید: خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

26. مدیریت و کنترل وزن
همان طور که قبلا ذکر شد، مصرف منظم دارچین می تواند کلسترول و میزان قند خون را کنترل کند، بنابراین قادر به متابولیزه کردن کربوهیدرات ها، سوزاندن چربی ها و کاهش وزن طبیعی کمک می کند.

27. کاهش اضطراب و استرس
افرادی که از اضطراب و نگرانی دائم رنج می برند، می توانند چای دارچین را به دلیل خواص آرامش بخشی که دارد، بنوشند.

28. درمان اگزما
طبق تحقیقات، ثابت شده است که اعمال ترکیب یک قاشق دارچین با عسل، بر روی پوست می تواند اگزما را درمان کند.

29. افزایش میل جنسی
مصرف منظم و البته کنترل شده دارچین می تواند میل جنسی در مردان و زنان را نیز افزایش دهد.

30. کاهش کلسترول بد خون
غذاهای مختلفی که امروزه مردم استفاده می کنند، چرب است و دارای کلسترول و چربی های ناسالم هستند، که با گذشت زمان، منجر به بیماری های قلبی و عروقی می شوند و همانطور که در بالا ذکر شد، دارچین می تواند کلسترول بد را کاهش دهد و از التهاب بافت های داخلی جلوگیری می کند و در کل میزان خطر حملات قلبی را کم می کنند.

31. منبع غنی آنتی‌اکسیدان
بر اساس آمار انجمن درمان کالیفرنیا (OTAC) دارچین در بین مواد دارای آنتی‌اکسیدان رتبه‌ی هفتم را به‌دست آورده است که نشان می‌دهد مقدار بسیار زیادی آنتی‌اکسیدان در آن وجود دارد. در میان ادویه‌ها نیز دارچین بیشترین مقدار آنتی‌اکسیدان را دارد حتی بیشتر از سیر، آویشن و رزماری.

خواص درمانی دارچین به‌خاطر آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با نام‌های پلی‌فنول، فنولیک‌اسید و فلاونیدها شناخته می‌شوند. این آنتی‌اکسیدان‌ها بیشتر در خوراکی‌هایی مانند شکلات تلخ و انواع توت‌ها وجود دارند و استرس را کاهش می‌دهند.

32. جلوگیری از کاهش سطح یادگیری و مراقبت از فعالیت‌های مغزی
پژوهشگران اثبات کرده‌اند که خواص آنتی‌اکسیدانی دارچین می‌تواند از مغز در برابر بیماری‌های مرتبط با آن مانند پارکینسون و آلزایمر محافظت کند.

دارچین باعث فعال شدن پروتئین‌هایی می‌شود که از ذهن در برابر عوامل مخرب محافظت می‌کند. همچنین این ماده با جلوگیری از مصرف مورفین توسط سلول‌ها و مقابله با خودتخریبی آنها از اثرات منفی استرس می‌کاهد.

33. جلوگیری و درمان قارچ
مطالعات نشان داده است که خواص بسیار پرقدرت دارچین در مقابله با قارچ‌ها در درمان یا پیشگیری از رشد قارچ در دستگاه گوارش بسیار مفید است. دارچین در کاهش مقدار قارچ آلبیکانس که نوعی مخمر است و باعث بروز قارچ در سیستم گوارش می‌شود، بسیار مفید است. قند خون بالا خطر ابتلا به قارچ سیستم گوارش را افزایش می‌دهد و همان‌طور که گفتیم دارچین قند خون را کنترل می‌کند.

34. مبارزه با آلرژی
تحقیقات نشان داده است دارچین به خاطر دارا بودن ترکیبات ضدخارش و کاهش تولید هیستامین در بدن می‌تواند با آلرژی مقابله کند. به همین دلیل است که دارچین در کاهش و کنترل آسم نیز مفید است.

مصرف دارچین قبل از غذا علاوه بر تقویت سیستم ایمنی دستگاه گوارش باعث می‌شود مواد آلرژن مدت زمان کمتری در بدن بمانند و فعالیت کنند.

35. جایگزین مناسب برای شکر
شیرینی طبیعی دارچین به شما کمک می‌کند میزان مصرف شکر و در نتیجه بار گلیسمی وعده‌ی غذایی‌تان را کاهش بدهید. دارچین با کاهش میزان قند خون، باعث کاهش اشتها و کم کردن وزن می‌شود. باید توجه داشت یکی از مزیت‌های دارچین نسبت به شکر این است که مقداری که مردم معمولا از آن استفاده می‌کنند هیچ کالری‌ای ندارد و قند خون را افزایش نمی‌دهد.

36. نگه‌دارنده‌ی مواد غذایی
یکی از خواص دارچین که کمتر مورد توجه قرار گرفته، خاصیت نگه‌دارندگی آن است. به‌خاطر ویژگی آنتی‌باکتریالی و همچنین آنتی‌اکسیدانی، دارچین می‌تواند به‌عنوان نگه‌دارنده‌‌ای طبیعی برای بسیاری از مواد خوراکی به‌کار رود.

در تحقیقات اخیر مشاهده شد میوه‌هایی که تحت حفاظت برگ‌های دارچین بوده‌اند برای مدت طولانی‌تری سالم ماندند. در واقع دارچین از تغییر رنگ میوه‌ها و سبزیجات که در نتیجه‌ی اکسید شدن آنها ایجاد می‌شود، جلوگیری می‌کند.

37. راز جوانی و کم خونی
از دارچین بعنوان رمز جوانی یاد می کنند و مصرف روزانه آن انسان را سلامت و جوان نگه می دارد، کلیه ها را گرم می کند، ضعف کمر و پاها را از بین می بود و کم خونی را درمان می کند

38. کاهش درد عضلانی
دارچین بهترین دارو برای دردهای عضلانی است، خاصیت شاد کنندگی و آرام کنندگی دارد و از بسیاری از داروهای آرامبخش بهتر است

39. خاصیت تب بر
از دیگر خواص دارچین می توان به پایین آوردن تب اشاره کرد. امروز دارچین را به صورت قرص و کپسول درآورده اند و بعنوان تب بر به کار می برند، با نوشیدن یک فنجان چای دارچین تب را به سرعت پایین بیاورید.

40. درمان ام اس
نوشیدن روزانه ترکیب آب و دارچین می تواند برای پیشگیری و درمان بیماری ام اس مفید باشد.

41. درمان نفخ
دارچین خواص ضد عفونی کنندگی دارد و برای همین از فلور روده محافظت می‌کند. دارچین گرفتگی عضلات معده و روده را برطرف می‌سازند و با نفخ مقابله کرده و اسهال را رفع می‌کند.

42. بهبود عادت ماهانه
دردهای ناشی از عادت ماهانه قاعدگی و گرفتگی و اسپاسم، با مصرف دارچین کاهش می یابد.

مضرات دارچینمضرات دارچین1. دارچین در دوران بارداری
در دوران باستان از دارچین برای سقط جنین مورد استفاده قرار می گیرفته و عنوان می شده باعث نقص در جنین می شود، همچنین باعث درد زایمان زود هنگام و باز شدن دریچه رحم می شود

در زمان حاملگی و شیردهی از دارچین خودداری کنید

2. افزایش ضربان قلب
مصرف زیاد دارچین موجب افزایش ضربان قلب می شود به همین خاطر برای افرادی که مشکلات قلبی دارند خطرناک است

3. تداخل با آنتی بیوتیک
دارچین چون خاصیت آنتی بیوتیکی دارد به همین دلیل اگر آنتی بیوتیک مصرف می کنید، خوردن دارچین موجب دو برابر شدن دوز آن می شود به همین دلیل توصیه نمی شود

4. مضر برای افراد گرم مزاج
دارچین به علت طبع گرم، می تواند در افراد گرم مزاج با عوارضی چون: خارش بدن، گر گرفتگی، خارش گوش، خشکی پوست، خارش گلو و گوش همراه باشد

5. رقیق کننده خون
از خواص دارچین می توان به خاصیت رقیق کننده خون اشاره کرد به همین دلیل افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند نباید دارچین مصرف کنند

6. مضر برای افراد دیابتی
مصرف زیاد دارچین می تواند باعث کاهش شدید قند خون شود.

خواص دارچین در طب سنتی
دارچین در طب سنتی

دارچین طبع گرمی دارد و مصرف آن در فصول سرد مانند پاییز بسیار مناسب است.

دارچین نشاط آور، درمان کننده برخی عفونت ها و تریاق (پادزهر) سموم معدنی، حیوانی و نباتی است و موجب تقویت قلب، مغز، کبد و معده می شود.
دارچین نیروی بینایی را می افزاید؛ همچنین این دوای مفید، نفخ را کاهش می دهد و رطوبت های مغزی که به صورت نزله (ترشحات پشت حلقی) دیده می شود و شکل مزمن شده آن، یعنی سینوزیت، از مشکلات بزرگ بهداشت و سلامت بشر امروز است را درمان می کند.
آثار مفید دارچین در کاهش قند خون و درمان دیابت، کاهش وزن، کمک به گوارش غذا، سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت حافظه، کاهش مشکلات قاعدگی، و درمان اضطراب ثابت شده است
از دارچین در فراورده های دارویی مؤثر در بیماری های روحی و روانی چون تپش قلب، ترس، وسواس، جنون و همچنین برخی بیماری های ریوی و تنفسی چون سرفه های مرطوب و خلط دار، تنگی نفس و گرفتگی صدا نیز استفاده می شود؛ همچنین دارچین آثار خوبی در تقویت کبد و رفع بیماری های آن، بهبود زخم های عفونی، کاهش رعشه، درمان سکسکه، سنگینی سر و برخی سردردها و دردهای رحمی دارد.
دارچین ادرارآور و قاعده آور، رفع کننده برخی از بیماری های سوداوی (مثل وسواس و جنون) و برطرف کننده بدبویی دهان است و در برخی بیماران مبتلا به آسم و دارای خلط غلیظ در سینه مفید می باشد.
دارچین را می توان به عنوان ضد درد، آلرژی زا، بی حس کننده، ضداسهال، ضدتهوع، ضدهیستامین، ضدلوسمی، ضدتب، ضدزخم، ضداسپاسم، ضدویروس، قابض، ضدقارچ و کاندیدا، معرق و کاهنده پرفشاری خون، حشره کش و کاهنده چربی به کار برد
خواص دارچین در طب نوین

در پژوهش های نوین نیز آثار مفید دارچین در کاهش قند خون و درمان دیابت، کاهش وزن، کمک به گوارش غذا، سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت حافظه، کاهش مشکلات قاعدگی، و درمان اضطراب ثابت شده است. همچنین این گیاه دارویی، اثرات ضدقارچ دارد، در آفت دهان به صورت غرغره استفاده می شود و اثرات ضدتشنجی آن نیز مطالعه شده است.
از دارچین برای درمان ضعف و دوران نقاهت بیماری ها، درد عضلات و اسهال کودکان می توان استفاده کرد.
دارچین، به جز درمان اختلال های گوارشی، خاصیت آرامش بخشی دارد. دارچین قند و کلسترول خون را کنترل می کند و از آن برای درمان سوء هاضمه، درد و نفخ معده و اسهال استفاده می شود.
متخصصان به این نتیجه رسیده اند که دارچین علاوه بر آن که دیابت را کنترل می کند، بر کلسترول خوب و LDL هم اثر می گذارد. افرادی که آلرژی دارند نباید از مصرف دارچین در غذاهای خود پرهیز کنند زیرا موجب تشدید آلرژی نمی شود.
اثرهای مضر مصرف زیاد دارچین، عبارت است از، التهاب یا ورم کردن پوست، زخم ها و ترک های گوشه دهان و سوزش معده. دارچین، از لخته شدن خون جلوگیری می کند اما زیادی آن در خون باعث بروز مشکل های خونی و گردش خون می شود به ویژه اگر با داروهایی مانند آسپرین که باعث رقیق شدن خون می شود مصرف شود مشکل را ۲ برابر می کند.
دارچین، رمز جوانی است، مصرف روزانه آن انسان را سلامت و جوان نگه می دارد و بهترین دارو برای دردهای عضلانی است و به عنوان تب بر استفاده می شود.دارچین خاصیت عجیب دیگری دارد که آن هم قوی کردن مصونیت بدن در مقابل امراض است. اگر حس می کنید ضعیف شده اید و ممکن است مریض شوید، چای دارچین را فراموش نکنید. حتی اگر سرما خورده اید یا ضعف شدید دارید چای دارچین بهترین دارو است.
ارزش غذایی دارچین
بر طبق بررسی های انجام شده هر 30 گرم دارچین می تواند در بدن در حدود 69 کیلو کالری انرژی تولید نماید سایر ترکیبات تغذیه ای موجود در این ماده گیاهی شامل پروتئین 1.1 گرم، چربی 0.1 گرم، امگا 3 3.1 میلی گرم، امگا 6 12.3 میلی گرم، کربوهیدرات 22.5 گرم، کلسیم 281 میلی گرم، قند 0.6 گرم، آهن 2.5 میلی گرم، منیزیم 17 میلی گرم، فسفر 18 میلی گرم، پتاسیم 121 میلی گرم، سدیم 3 میلی گرم، زینک 0.5 میلی گرم، مس 0.1 میلی گرم، منگنز 5 میلی گرم، ویتامین Cم 1.1میلی گرم، ویتامینE م0.6میلی گرم، نیاسین 0.4 میلی گرم و ویتامین هایی مانند A و K می باشد.

عوارض جانبی مصرف دارچین
مصرف این ادویه به صورت کوتاه مدت و همراه با نوشیدنی ها و غذاها بالامانع است. اما زیاده روی در مصرف این ادویه به دلیل وجود ترکیبی به نام کومائین، می تواند در بروز آسیب های کبدی نقش داشته باشد. همچنین مصرف این ادویه در بیماران مبتلا به دیابت که از داروی کاهنده قند خون به نام قرص متفورمین استفاده می کنند باید با احتیاط صورت پذیرد. مهم ترین دلیل بروز مضرات دارچین مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی است. اگر در این دو دوره به سر می برید و دچار دیابت می باشید از مصرف این ادویه برای جلوگیری از زایمان زودرس جلوگیری نمایید.

انواع دارچین را از تی سنس بخواهید

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

جوز هندی

جوز هندی

تخم سخت و خوشبوی درخت جوز بویا است که معمولا به صورت پودر و به عنوان ادویه استفاده می شود و مصرف آن در مناطق گرمسیری بسیار رایج است. عطر و بوی تند و مطبوع جوز هندی ، آن را به یکی از طعم دهنده ها و ادویه های پر مصرف تبدیل کرده است .هر دانه از جوز هندی با پوششی سخت و قهوه ای رنگ ممایل به خاکستری با شیارهایی عمیق احاطه شده است.
به طور کلی، جوز هندی حدود ‎5/2 سانتی متر طول و حدود ‎5/1 سانتی متر قطر دارد که شبیه تخم مرغ می باشد. جوز هندی بیشتر در شرق اندونزی و شرق هند پرورش می یابد و در آن مناطق یکی از پایــــه های اقتصاد به شمار می رود. در این مناطق از جوز هندی به صورت خشک شده و بیشتر برای چاشنی غذا استفاده می شود. در واقع پوسته ی خشک شده ی اطراف دانه در جوز هندی لذیذترین چاشنی برای غذا به کار می رود اما باید توجه داشت که مقادیر زیاد آن موجب ایجاد حالت رخوت و سستی و سپس اعتیاد به ماده ی آلکالوئیدی آن می شود.

خواص جوز هندی
مس و منگنز

دانه جوز هندی با داشتن مواد معدنی مهمی مانند مس و منگنز دارای فواید بسیاری است .مس و منگنز موجب حفظ سلامت بدن و تقویت ساختار اسکلتی بدن می شوند.مس سیستم ایمنی را تقویت می نماید و منگنز به سنتز هورمونهای جنسی کمک می کند.

یک سهم پودر دانه جوز هندی، حاوی 0.41 میلی گرم منگنز است که 23 درصد از منگنز توصیه شده برای زنان و 18 درصد را برای مردان تامین می کند .علاوه بر آن همین مقدار جوز هندی حاوی 144 میکرو گرم مس می باشد که 16 درصد مقدار مس مورد نیاز روزانه را تأمین می کند.

فیبر غذایی

دانه های جوز هندی غنی از فیبر است که می توان در آشپزی از آن استفاده نمود زیرا فیبر ماده مغذی مهمی برای سلامتی در بلند مدت است. فیبر قند خون و کلسترول را کنترل می کند . رژیم پر فیبر موجب کاهش خطر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 می شود. همچنین با نرم کردن مدفوع ،احتمال ابتلا به یبوست را کاهش داده و یا آن را رفع می کند .علاوه بر آن ، فیبر با اختلالات گوارشی دیگر مانند بیماری دیورتیکولار مقابله می کند.

در دو قاشق غذا خوری دانه جوز هندی آسیاب شده، 2.9 گرم فیبر وجود دارد که می تواند 8 درصد از میزان فیبر توصیه شده روزانه در مردان و 11 درصد فیبر زنان را تأمین می کند.

تقویت مغز

در دوران باستان، تمدن های رومی و یونانی از جوز هندی به عنوان تقویت کننده مغز استفاده می کردند ، به این دلیل که جوز هندی به راحتی می تواند مغز شما را تحریک کند. اگر از اضطراب یا افسردگی رنج می برید، جوز هندی می تواند یک درمان عالی باشد. جوز هندی معمولاً تمرکز شما را افزایش می دهد تا بتوانید در محل کار یا حتی در مدرسه نیز مؤثرتر حاضر شوید.

جوز هندی در غذا

مسکن درد

علاوه بر این، جوز هندی آرامش بخش بسیار مؤثری است. در واقع، جوز هندی یک اصل اساسی در طب چینی باستان است. چینی ها از این ادویه برای مقابله با التهاب و همچنین درد شکم استفاده می کردند. اگر از مفاصل دردناک، درد عضلانی، آرتریت ، زخم و سایر بیماری ها رنج می برید، از جوز هندی استفاده کنید. برای کاهش درد، از مالیدن روغن جوز هندی در مناطق آسیب دیده استفاده کنید.

تسکین سوء هاضمه

اگر از اسهال، مشکلات روده، نفخ، کولیت و سایر مشکلات مربوط به هضم رنج می برید، جوز هندی می تواند تسکین دهنده شما باشد. روغن جوز هندی گاز اضافی در روده و معده را کاهش می دهد. همچنین ممکن است اشتهای شما را تقویت کند.

درمان بوی بد دهان

به دلیل ویژگی های ضد باکتریایی، جوز هندی ممکن است هالیتوسیس یا همان بوی بد دهان را درمان کند. همانطور که می دانید، بوی بد دهان معمولا نتیجه ایجاد باکتری های موجود در دهان شماست. جوز هندی به راحتی می تواند ناحیه دهان را از این باکتری ها خلاص کند. به همین دلیل است که جوز هندی یک ماده بسیار رایج در بسیاری از مارک های خمیردندان می باشد. همچنین ممکن است از روغن جوز هندی مانند روغن دانه میخک برای مقابله و کاهش مشکلات لثه و دندان درد استفاده شود. کافی است چوب پنبه ای را به مقداری روغن جوز هندی آغشته کرده و روی دندان دردناک قرار دهید.

خوردن جوز هندی

سم زدایی کبد و کلیه

سم زدایی یک عامل مهم سلامتی است. رژیم غذایی نامناسب، آلودگی، استرس، تنباکو، دارو به همراه سایر مواد خارجی می توانند منجر به ایجاد سموم در اعضای بدن شوند. کبد و کلیه دو اندامی هستند که دقیقاً در این فرآیند با سموم خاص مقابله می کنند.جوز هندی مانند یک عامل مقوی، می تواند کبد و کلیه شما را تمیز کرده و این سموم را از بین ببرد. اگر از بیماری کبد رنج می برید، مصرف جوز هندی سودمند می باشد. علاوه بر این، جوز هندی در متوقف کردن و همچنین از بین بردن سنگ کلیه مفید است. هرگاه کبد و کلیه شما به طور موثری سم زدایی شوند، قادر به عملکرد بهتری می باشند.

مراقبت از پوست

اگر مراقبت از پوست جزو مسائل مهم برای شما است، احتمالا ممکن است جوز هندی را در رژیم خود بگنجانید. جوز هندی در واقع می تواند به شما در دستیابی به درمان برخی از مشکلات پوستی کمک کند تا پوست را نرم تر و همچنین سالم تر کند. اسکراب تولید شده از پودر جوز هندی و پودر پرتقال به شما کمک می کند تا جوش های سرسیاه را از بین ببرید، جوش سر سیاه نوعی از آکنه است که در منافذ بسته شده با چربی اضافی و سلول های مرده پوست دیده می شود. اگر از علائم آکنه رنج می برید، جوز هندی می تواند به رفع آثار کمتر به جا مانده از آن کمک کند. کاری که شما باید انجام دهید این است که مقداری پودر جوز هندی را با مقداری عسل مخلوط کنید تا خمیری درست شود، سپس روی علائم آکنه اعمال کنید.

رفع بی خوابی

برای چندین نسل، جوز هندی مانند داروی خانگی برای بد خوابی و همچنین بی خوابی مزمن پیشنهاد شده است. همیشه مخلوط نوعی جوز هندی در شیر گرم برای درمان این مشکل ، مفید به نظر می رسید. جوز هندی دارای مقدار زیادی منیزیم است، منیزیم یک ماده معدنی مهم در بدن است که باعث کاهش تنش عصبی و آزاد شدن سروتونین می گردد که منجر به ایجاد احساس آرامش یا راحتی می شود. این سروتونین خاص به ملاتونین در داخل مغز تغییر می یابد، هورمون ملاتونین یک عامل تحریک خواب است و افراد را از مشکلات بی خوابی و بی قراری در شب رها می کند. جوز هندی همچنین مقداری تاثیرات مواد مخدر از خود بروز می دهد که هیچ عوارض قابل توجهی ندارد مگر اینکه به مقدار زیادی مصرف شود. با این حال، حتی مقدار کمی از آن می تواند به شما در انتشار تعداد زیادی انتقال دهنده عصبی در ایجاد حالت آرامش و خواب کمک کند.

خمیر جوز هندی

سلامت مغز

از جمله مزایای کمتر شناخته شده برای افزودن جوز هندی تقریباً در هر نوع رژیم غذایی می توان به جنبه های بیشمار روغن آن، معروف به میریستین و ماکلیاین اشاره کرد. این نوع ترکیبات باعث کاهش تخریب مسیرهای عصبی و عملکرد شناختی می شوند که معمولاً افراد مبتلا به زوال عقل یا آلزایمر از این مسئله رنج می برند. تحقیقات نشان می دهد که میریستین و ماکلیاین این اثرات را کند می کنند و عملکرد مغز انسان را در یک سطح نرمال و سالم نگه می دارند.

بهداشت دهان و دندان

در کاربردهای پزشکی سنتی جوز هندی ، وقتی بحث به سلامت دهان و دندان می رسد، پادشاه ادویه ها محسوب می شوند.

اجزای فعال ضد باکتریایی جوز هندی حاکی از آن است که به مقابله با شرایط درست مانند هالیتو ، که به آن بوی بد دهان نیز گفته می شود، کمک خواهد کرد. باکتری هایی که باعث این وضعیت شرم آور می شوند را از بین می برد و معمولاً ایمنی لثه ها و دندان ها را تقویت می کند. به همین دلیل، عصاره های جوز هندی و مکمل های آن معمولاً در خمیردندان ها و همچنین دهانشویه ها به طور خاص در انواع آلی یا گیاهی وجود دارد.

لوسمی

یکی دیگر از خصوصیات کمتر شناخته شده جوز هندی استفاده احتمالی آن در درمان سلول های سرطانی است. تحقیقات نشان می دهد که یک ترکیب متانولی خاص در جوز هندی و اسانس آن وجود دارد که در واقع می تواند مرگ سلولی (آپوپتوز) را در سلول های لوسمی تحریک کند، بنابراین رشد این سلول ها متوقف می شود و متاستاز این نوع سرطان وحشتناک که عموما کودکان را مبتلا می کند متوقف می نماید.

فشار خون و گردش خون

محتوای معدنی جوز هندی حاکی از آن است که از نظر تثبیت عملکرد اندام بسیار مفید می باشد. پتاسیم یک باز کننده عروق است که رگ های خونی را شل می کند، بنابراین باعث کاهش فشار خون و همچنین کاهش فشار در سیستم قلبی و عروقی می شود. علاوه بر این، جذب مواد مغذی از منابع غذایی، تقویت هضم و همچنین فرایند کارآمد و سریع گوارش را تسهیل می کند. کلسیم موجود در جوز هندی می تواند با کمک به ترمیم و رشد استخوان ضمن تسکین علائم پوکی استخوان، سلامت استخوان ها را بهبود بخشد. در نهایت، میزان آهن آن می تواند تعداد گلبول های قرمز شما را بهبود بخشد و احتمال ابتلا به علائم کمبود آهن را کاهش دهد، که به آن کم خونی نیز گفته می شود.

جوز هندی برای تقویت قوای جنسی

جوز هندی فواید خود شامل افزایش فعالیت جنسی، میل جنسی و قدرت و انرژی جنسی را در آزمایشات مختلفی نشان داده است. عصاره جوز هندی به عنوان یک ماده در بسیاری از تقویت کننده های جنسی مورد نظر برای مقابله با بی حسی، ناتوانی جنسی و اسپرماتروه استفاده می شود. علاوه بر این، تحریک قوی را فراهم می کند.

گیاهان محرک درست مانند جوز هندی هنگام پیوستن به گیاهان دیگر، قدرت، نشاط ، توانایی و در نتیجه احساس شهوانی را بهبود می بخشند. فواید جوز هندی شامل بیو مولکول هایی با قدرت بالاتر است که باعث تقویت استقامت، بهبود سلامت جنسی و همچنین بهبود عملکرد می شود.

اسکراب جوز هندی

درمان های ساده ساده

همچنین می توان از جوز هندی برای کاهش مشکلات رایج استفاده کرد:
برای درمان آکنه، 2 تا 3 دانه جوز هندی را خرد کرده و همچنین شیر کمی برای ایجاد خمیر اضافه کنید. بعد از تمیز کردن صورت با آب گرم، آن را خشک کنید و بعد از آن خمیر را به اندازه روی آکنه ها پخش کنید. بعد از دو ساعت از آب گرم برای شستشو و پاک کردن خمیر استفاده کنید و به دنبال آن از آب سرد برای بستن منافذ استفاده کنید. این خمیر خاص همچنین به عنوان یک اسکراب برای مقابله با جوش های سر سیاه نیز به کار می رود.

برای تقویت خواب، یک وعده شیر شیر را به همراه یک چهارم قاشق چای خوری جوز هندی بنوشید.

در طب چینی برای رفع معده درد و التهاب یا سوءهاضمه، مصرف3 تا 5 قطره از روغن جوز هندی به همراه یک قاشق غذاخوری عسل به طور ناشتا توصیه می شود.

برای تسکین اگزما (لکه های پوسته پوسته قرمز) ، با رنده کردن دانه های جوز هندی و مخلوط کردن با آب، خمیر جوز هندی ایجاد کنید و پوست دارای اگزما را آغشته به این خمیر کنید.

برای کاهش علائم سرماخوردگی در قفسه سینه، خمیری از پودر جوز هندی و همچنین آرد را با آب ایجاد کنید. پارچه پنبه ای را به همراه خمیر بپوشانید و روی سینه بمالید.

مصرف جوز هندی موجب رفع بی نظمی و درد قاعدگی می شود.

جوز هندی تقویت کننده ذهن است، موجب افزایش گردش خون در بدن می شود و به بدن آرامش می دهد.

جوز هندی دارای ماده ای به نام مایریستیسین است که موجب از بین رفتن آنزیم های موثر در بیماری آلزایمر می شود و حافظه را بهبود می بخشد.

روغن جوز هندی یکی از ترکیبات مهم در در بیشتر داروهای تسکین دهنده سرفه می باشد . بنابریان برای درمان سرماخوردگی مفید است.

برای رفع و درمان حالت تهوع ، سوءهاضمه و اسهال شدید ، مخلوطی از چند قطره روغن جوز هندی و عسل را میل کنید.

برای درمان آسم ، رفع اضطراب و افسردگی و شل کردن عضلات مفید است.

خاصیت ضد باکتریایی و ضدعفونی کننده جوز هندی در رفع کدری، چربی و چین و چروک پوست مفید است.

مصرف مقدار کم جوز هندی موجب کاهش نفخ معده می شود، همچنین به هضم غذا و بهبود اشتها کمک می کند.

استفاده از جوز هندی منجر به رفع خستگی مفرط و استرس و افزایش قدرت تمرکز می شود.

جوز هندی موجب تحریک سیستم قلبی، عروقی می شود که برای حفظ سلامت قلب مفید است. جوز هندی مانند میخک، حاوی ترکیبی به نام «یوجینول» است که برای قلب مفید می باشد.

برای درمان اسهال، یک مخلوط صاف شده شامل یک چهارم قاشق چای خوری جوز هندی به همراه یک قاشق چایخوری قهوه در یک فنجان آب حل کرده و بنوشید.

روغن جوز هندی

کاربردهای سنتی جوز هندی
در سورینام از میوه برای کاهش درد معده استفاده می شود.

در طب سنتی عربی از ماس و جوز هندی برای تب، سرماخوردگی و مشکلات تنفسی استفاده می شود.

در کشور فرانسه علاوه بر مصرف غذایی ، از ترکیب جوز هندی و عسل برای درمان ناراحتی های گوارشی و تنفسی استفاده می شود.

مصرف خوراکی جوز هندی و ماساژ التهابات و دردهای مفصلی و رماتیسمی با آن برای تسکین درد بسیار مفید است.

خوردن جوز هندی در کاهش علائم آلرژی موثر است.

جورز هندی برای درمان سل نیز مفید است.

برای القای اثر خواب آور در کودکان بیش فعال، از جوز هندی به مقدار کم استفاده کنید.

در هندوستان از آن برای سوء هاضمه، مشکلات معده و به عنوان یک تونیک بعد از زایمان استفاده می شود.

عوارض جوز هندی

چگونه می توان از پوست جوز هندی برای زیبایی پوست و مو استفاده کرد؟
مخلوط جوز هندی، عسل و دارچین

هرگاه جوز هندی با عسل و دارچین همراه شود، یک خمیر ضد میکروبی و همچنین ترکیب ضد عفونی ایجاد می کند. هر یک از مواد تشکیل دهنده قبلی را به نسبت معادل هم ترکیب کنید و هر روز صبح از مخلوط استفاده کنید. این ترکیب را به مدت تقریبی 10-15 دقیقه نگه دارید و سپس با آب سرد بشویید. در رفع آکنه و همچنین کاهش آثار زخم نیز کمک خواهد کرد.

پودر جوز هندی و خمیر عسل

با استفاده از پودر جوز هندی و همچنین عسل خمیری درست کنید. آن را روی صورت قرار داده و سپس به مدت 30 دقیقه بگذارید بماند. با آب سرد بشویید. این ترکیب برای جلوگیری از نواقص، کارآمد عمل می کند.

پودر جوز هندی و شیر برای صورت

1 قاشق شیر را با (شیر مقوی و کم چرب باید برای پوست چرب مورد استفاده قرار گیرد و همچنین شیر با چربی کامل برای پوست های خشک فوق العاده است) جوز هندی ترکیب نموده و هر روز یکبار از این مخلوط را روی صورت استفاده کنید. بعد از گذشت 30 دقیقه با آب سرد بشویید. استفاده از این ترکیب می تواند جلوه خوبی از پوست صورت را به شما ارائه دهد.

جوز هندی و جوش شیرین

ممکن است از جوز هندی به همراه جوش شیرین برای تهیه خمیر با قوام متوسط استفاده شود. این خمیر را باید به طور مرتب روی صورت بمالید. طی 2 تا 3 روز متوجه خواهید شد که قرمزی و پف کردن صورت شما از بین رفته است.

جوز هندی برای سرماخوردگی

خمیر جوز هندی خالص
برای تهیه خمیر، می توان از جوز هندی کامل رنده شده استفاده کرد. جوز هندی رنده شده بلافاصله در آب حل می شود و خمیر را تشکیل می دهد.در صورت دلخواه دارچین را می توانید به خمیر اضافه کنید. خمیر را روی صورت به مدت یک ساعت نگه دارید. سپس آن را همراه آب سرد بشویید. حداقل دو یا سه هفته به طور مداوم از این خمیر استفاده کنید. این خمیر کمک می کند پوست شما صاف و نرم شود. علاوه بر این، ممکن است آکنه و لکه های پوستی را درمان کند.

اسکراب جوز هندی
برای شستشوی منظم صورت از پودر جوز هندی و همچنین پودر دال ماسور استفاده کنید. این اسکراب خانگی خاص علاوه بر مسدود کردن منافذ، در از بین بردن جوش های سرسیاه نیز بسیار مؤثر است.

روغن جوز هندی
روغن جوز هندی مانند روغن های فرار استفاده می شود. این گیاه از یک قوام نازک و با رایحه تند برخوردار است. از آن در رنگ موها و همچنین کرم های خانگی، لوسیون ها و صابون ها استفاده می شود. روغن جوز هندی باید روزانه مصرف شود. دوز استاندارد برای مصرف آن ، 4 تا 5 قطره است. می توانید از آن در میلک شیک استفاده کنید یا فقط آن را با یک قاشق عسل میل کنید. توصیه می شود این روغن را با معده خالی مصرف کنید تا بیشترین فواید را داشته باشد. هیچ عارضه جانبی در استفاده از روغن جوز هندی وجود ندارد. از این روغن مخصوص برای تهیه انواع صابون خانگی استفاده می شود.

خواص جوز هندی

نحوه استفاده از جوز هندی در رژیم غذایی روزانه خود
جوز هندی را می توان در غذای شیرین و همچنین سبک استفاده کرد. در دسرها، غذاهایی مانند شیرینی زنجبیل و پای کدو تنبل، طعم گرم و خوشمزه و ادویه ای را برای شما فراهم می کند.همچنین همراه با سبزیجاتی مثل گل کلم و کلم بروکسل بسیار عالی است. در ادامه چند روش برای به دست آوردن مزایای سلامتی جوز هندی در رژیم غذایی شما پیشنهاد می شود :

نوشیدنی

می توانید از جوز هندی به جای شکلات داغ یا چای داغ نیز استفاده کنید. برای تأثیر گرم آن ، جوز هندی را در اسموتی های میوه خود اضافه کنید.همچنین می توانید به آب میوه سیب اضافه کنید.

پروتئین ها

استفاده از جوز هندی در غذاهای خوشمزه و همچنین پروتئین ها نیز می تواند به طعم های تند و شور اضافه شود. جوز هندی را می توانید روی مرغ های برشته شده، املت، گوشت گاو، کباب و بسیاری دیگر امتحان کنید.

دسرها

به غیر از پای کدو تنبل یا حتی پای سیب، شما می توانید کمی جوز هندی را درون پودینگ وانیل مخلوط کنید، آن را روی بستنی، کیک و کوکی ها امتحان کنید. سعی کنید جوز هندی را به هر ظرفی که معمولاً از دارچین برای طعم کمی متفاوت استفاده می شود، اضافه کنید.

سوپ

یک مقدار جوز هندی موجود در سوپ گوجه فرنگی باعث ایجاد یک عطر و طعم غیر منتظره در یک سوپ ساده می شود. جوز هندی را در پوره گل کلم ترکیبی یا حتی سوپ کدو حلوایی زمستانی امتحان کنید.

سبزیجات

سعی کنید کمی از جوز هندی را روی سبزیجات مثل سیب زمینی شیرین، سیب زمینی قرمز، هویج، کدو تنبل، کدو تنبل های زمستانی، کلم، گل کلم و اسفناج بپاشید.

خواص جوز هندی

نحوه خرید جوز هندی
جوز هندی را می توان به طور کامل یا حتی به عنوان پودر زمینی خریداری کرد.

سعی کنید دانه های جوز هندی را خریداری کنید زیرا فرم پودر شده آن ممکن است همراه با سایر انواع جوز هندی با کیفیت پایین ساخته شوند.

جوز هندی کامل نسبت به ادویه جات و ترشی جات دارای طعم غنی تر و همچنین قوی تری است.

برای اطمینان از کیفیت خوب جوز هندی ، یک سوزن یک سانتی متر در مرکز دانه قرار دهید. اگر قطره ریز روغن از بین برود، واقعاً تازه است.

همیشه جوز هندی را به صورت بسته بندی شده از مارک های معتبر یک شرکت معتبر، که دارای تاریخ تولید و انقضا بر روی آن می باشد، خریداری کنید.

نکات ذخیره سازی جوز هندی
جوز هندی کامل را درون یک ظرف بدون نفوذ هوا در مکان خنک و خشک و تاریک نگهداری کنید. به این ترتیب ممکن است تا ماه های زیادی سالم بماند.

غلات حدود 12 ماه تازه باقی می مانند در حالی که جوز هندی می تواند حداکثر به مدت 6 ماه نگه داشته شود، پس از این تاریخ شروع به از دست دادن طعم خود می کند.

بعد از اینکه یک تخم جوز هندی تازه رنده کردید، آن را در فویل پلاستیکی بپوشانید تا از روغن آن محافظت شود.

چگونه غذا بخوریم
جوشانده پودر جوز هندی برای طعم کیک ها، غذاهای مختلف با پایه شیر و کیک ها استفاده می شود.

از آن در غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس استفاده می شود.

همچنین در کچاپ ها، سوپ ها، غذاهای دریایی و تخم مرغ و میگوها استفاده می شود.

در اروپای غربی از آن در غذاهای گوشتی و سوپ ها استفاده می شود.

پودر جوز هندی به عنوان ادویه در غذاهای خوش طعم استفاده می شود.

در اروپا از صدف و جوز هندی در محصولات گوشت فرآوری شده و سیب زمینی استفاده می شود.

جوز هندی به عنوان اشباع کننده ماکارونی در اروپا استفاده می شود.

جوز هندی برای افزودن طعم به بیسکویت، کیک ، پودینگ میوه یا شیر و زنجبیل استفاده می شود.

رنده شده جوز هندی در پای سیب یا گیلاس استفاده می شود.

جوز هندی، وانیل و دارچین مواد اساسی در یک نوشیدنی شکلات قهوه به نام Mocha on a Cloud هستند.

خواص جوز هندی

اثرات جانبی جوز هندی
هشدار:مقادیر بسیار بالای این (30 گرم روزانه حدود 6 قاشق غذاخوری) جوز هندی می تواند سمی باشد، باعث سردرگمی، گیجی، بینایی مضاعف و همچنین تشنج می شود، اما این عوارض جانبی حتی با مقدار زیاد در استفاده از آشپزی ایجاد نمی شوند.

احساس رخوت و سرخوشی

ممکن است جونانان و بزرگسالان برای ایجاد احساس سرخوشی ، از جوز هندی سوء استفاده کنند ، چرا که 2 قاشق غذاخوری جوز هندی ، می تواند احساس نشئگی ایجاد کند و مصرف این اندازه ، عوارض بسیاری را در پی خواهد داشت. علائم سی دقیقه تا نیم ساعت پس از مصرف ظاهر می شود و معمولا یک تا دو روز تاثیرگذار است.

تهوع ،اسپاسم معده و استفراغ

همانطور که ذکر شد مصرف بیش از اندازه جوز هندی ، احساس نشئگی را برای مدتی کوتاه ایجاد می کند که معمولا با عوارض ناخوشایند متعددی همراه است. مثلا جوز هندی می تواند باعث احساس تهوع و اسپاسم معده و در نتیجه استفراغ شود.

تپش قلب و سرخ شدن صورت

استفاده بیش از اندازه جوز هندی ، موجب تپش قلب می شود که با افزایش ضربان قلب و سرخ شدن پوست صورت همراه می باشد. تپش قلب ناگهانی ممکن است موجب مشکلات قلبی غیر قابل تشخیص و یا حتی مرگ شود .

دوره روان پریشی

یکی از عوارض مصرف زیاد جوز هندی ، روان پریشی است که منجر به رفتارهای خارج از کنترل می شود. جوز هندی دارای ماده ای به نام میریستیسین است که باعث تغییرات بینایی و سرخوشی نیز می شود. در صورت مشاهده این عوارض ، هر چه سریعتر به پزشک مراجعه نمائید.

تب و خشکی دهان

مصرف زیاد جوز هندی موجب تب و خشکی دهان نیز می گردد که البته ممکن است به طور گاه و بیگاه و یا به مدت چند روز پیوسته ادامه داشته باشند . تب بالا منجر به بی آبی بدن می شود.

توهم و احساس وحشت

علاوه بر عوارضی که تا کنون نام برده شد ، مصرف بیش از اندازه جوز هندی ، احساس توهم و وحشت را در فرد ایجاد می کند. این عوارض نیاز به مراقبت سریع توسط پزشک دارند. در صورت مراجعه به پزشک حتما اندازه مصرف جوز هندی را اعلام کنید.

از نظر ایمنی در استفاده از جوز هندی روی پوست، شناخت کافی وجود ندارد.

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه جوز هندی
بارداری و شیردهی:مقادیر بسیار زیاد جوز هندی در غذاها غیر ایمن و خطرناک هستند. در زنان باردار ممکن است منجر به سقط جنین یا حتی نقص هنگام تولد شود.

از نظر ایمنی استفاده از جوز هندی در هنگام شیردهی، به اندازه کافی مشخص نیست. اما جهت احتیاط از مصرف آن در این دوران پرهیز کنید تا سالم بمانید.

جوز هندی را از تی سنس بخواهید

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

خواص عناب از همه نظر!

Leave a Comment / مجله چای تیسنس / By 

مختصری در مورد عناب
آنچه از فواید و خواص عناب می‌شنویم در حقیقت مربوط به میوه‌ی درختچه‌ای است که گاهی بیشتر از 10 متر نیز رشد می‌کند.

نام علمی درختچه عناب Ziziphus zizyphus است. هم‌چنین دانه عناب را Jujube می‌گویند.

به عناب، خرمای چینی یا خرمای قرمز هم گفته شده است.

اصلی‌ترین منطقه‌ی رشد درختچه عناب در آسیای جنوب شرقی است؛ البته در بسیاری قاره‌ها و کشورهای دیگر نیز عناب به‌وفور یافت می‌شود.

در ایران یکی از مهم‌ترین نقاط کشت عناب مناطق جنوبی خراسان است.

آنچه نام این درختچه‌ی مفید را مشهور کرده میوه‌ی آن است.

میوه عناب به رنگ قرمز، قرمز مایل به تیره یا کبود رنگ و تا حدی چروک خورده است اما میوه عناب پیش از رسیدن، سبزرنگ است.

عناب تازه را به خاطر طعم شیرین آن خشک می‌کنند و از عناب خشک در آشپزی و بخصوص شیرینی پزی استفاده‌های زیادی می‌شود.

خواص عناب

خواص عناب برای لاغری: میزان کالری عناب کم است و در عوض پر از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبرهای غذایی است.

در 100 گرم میوه عناب، 77 درصد از ویتامین C مورد نیاز بدن برای یک روز وجود دارد.

در 100 گرم میوه عناب، نیم درصد پتاسیم، 10 گرم فیبرهای غذایی، 20 گرم کربوهیدرات و یک گرم پروتئین هست. (منبع)

عناب به خاطر داشتن کالری پایین و فیبر غذایی بالا یکی از سالم‌ترین خوردنی‌ها محسوب می‌شود.

خواص عناب برای لاغری از طریق خوردن این میوه به جای عادت پرخوری امکان‌پذیر است.

روش دیگری لاغری با عناب مصرف جوشانده‌ی برگ عناب است که اثر لاغر کننده دارد.

عناب، خواب آور است: عناب و عناب خشک در طب تکمیلی به عنوان نوعی خواب‌آور و آرام‌بخش شناخته می‌شود.

خواص عناب در طب سنتی: رفع گلودرد و درمان عصبانیت و تندخویی از جمله خواص عناب در طب سنتی است.

موضوعِ آرام‌بخش بودن و کم کردن عصبانیت و اضطراب بر اثر مصرف عناب در پزشکی مدرن نیز مورد تأیید قرار گرفته است (منبع)

تقویت سیستم ایمنی بدن: هرچند مقدار ویتامین‌های دیگر در عناب کم است، ولی میوه عناب سرشار از ویتامین C است که خاصیت تقویت سیستم ایمنی بدن و از جمله پیشگیری از سرطان را دارد. (منبع)

علاوه بر ویتامین C که نقش آنتی‌اکسیدان را در بدن بازی می‌کند، عناب به دلیل دارا بودن اسیدهای (polysaccharides) (triterpenic) (flavonoids)، معدن آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شود. (منبع)

همان‌طور که می‌دانید آنتی‌اکسیدان‌ها آسیب‌های رادیکال‌های آزاد را که بیشتر از حد معمول در بدن وجود داشته باشند برطرف می‌کنند.

رادیکال‌های آزاد می‌توانند سبب بیماری‌های زیادی مثل سرطان، دیابت نوع 2 و ناراحتی قلبی بشوند.

به‌طور کلی بیشترین فواید عناب برای بدن انسان به خاطر وجود مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها در آن است.

خواص عناب برای پوست: هیچ شکی نیست که به دلیل وجود مقدار زیادی ویتامین C و انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، میوه‌ی عناب برای سلامتی و جوان ماندن پوست صورت و بدن تأثیر بسیار زیادی دارد.

خواص عناب برای سلامت و کنترل ماهیچه‌ها: به دلیل وجود مقدار متوسط پتاسیم در میوه عناب، خوردن آن تقویت میزان کنترل ماهیچه‌های بدن را به همراه خواهد داشت. (منبع) هم‌چنین عناب دارای کربوهیدرات‌هایی است که به شکل قند طبیعی انرژی بدن را تأمین می‌کنند.

خواص عناب خشک: تعجب نکنید ولی میزان کالری عناب خشک و قند طبیعی آن نسبت به حتی میوه‌های تازه بیشتر است.

خواص عناب در بارداری: بعضی‌ها معتقد هستند که عناب در دوران بارداری حالت تهوع مادر را کمتر می‌کند.

مضرات احتمالی عناب
اگر شما داروهایی که دارای خواص ضد افسردگی هستند مصرف می‌کنید نباید عناب بخورید چون احتمال تداخل نامطلوب وجود خواهد داشت.

همین موضوع در صورتی که داروهایی دارای serotonin-norepinephrine مصرف می‌کنید صادق است و نباید در زمان مصرف چنین داروهایی عناب بخورید. (منبع)

به‌طور کلی اگر شما به تجویز پزشک و به‌صورت مرتب دارو مصرف می‌کنید، لازم است که در مورد خوردن عناب با پزشک معالج خود مشورت کنید (به خاطر تداخل پیدا نکردن با داروهای مصرفی)

محصولات مرتبط در چای مارکت
دمنوش میوه ای ارغوان
دمنوش میوه‌ای ارغوان (تقویت گوارش، تنظیم قند خون، معطر)
شروع قیمت از: 15,000 تومان
Rated 4.67 out of 5 based on 3customer ratings
انتخاب وزن و خرید
جمع‌بندی خواص عناب تازه و خشک
میزان کالری عناب، کم و میزان فیبر غذایی و ویتامین C و آنتی‌اکسیدان آن خیلی زیاد است. هم‌چنین عناب دارای پتاسیم و برخی دیگر مواد معدنی است.

عناب در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری یا مبارزه با انواع سرطان مؤثر است.

عناب، خواب آور، آرامش بخش، تقویت کننده‌ی کنترل ماهیچه‌ها و اعصاب است و در رفع گلو درد تأثیر دارد.

میوه عناب و نیز جوشانده برگ عناب برای لاغری مفید است.

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

کرن بری، با خواص این میوه آشنا شوید.

Leave a Comment / مجله چای تیسنس / By 

کرن بری یا کرنبری (Cranberry) بوته‌ای رَونده و همیشه سبز به شکل درختچه‌هایی کوتاه است.

میوه‌ی آن ابتدا به رنگ سفید است و وقتی می‌رسد، رنگش به قرمز تغییر می‌کند.

این میوه پس از رسیدن از برگ آن بزرگ‌تر است.

طعم این میوه بیشتر از آنکه شیرین باشد به ترشی متمایل است.

کرن بری به عنوان طعم دهنده‌ی مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کرن بری خشک شده به تنهایی یا با برخی سس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مصرف آب کرن بری نیز به تنهایی یا با سایر آب میوه‌ها رواج دارد.

کرن بری در سرتاسر نیمکره‌ی شمالی کره‌ی زمین می‌روید و محل رویش آن بیشتر، در خاک‌های اسیدی و باتلاقی است.

استفاده و کشت تجاری این میوه و کرن بری خشک شده در کانادا و آمریکا بیشتر از دیگر کشورهای جهان رواج دارد.

در زبان فارسی و در بین مردم به کرنبری، توت خرس نیز گفته می‌شود.

خواص کرن بری بر بدن
مهم‌ترین خواص این میوه بر بدن که معمولاً در منابع متفرقه و کمتر علمی یا به آن اشاره نمی‌شود و یا در اولویت‌های پایین به آن اشاره می‌شود، درمان تورم مجاری ادرار و بهبود بخشیدن به ناراحتی‌های مرتبط با مجرای ادرار است.

به‌طور کلی قوی‌ترین خواص کرنبری درمان ناراحتی‌های مجرای ادرار، ناراحتی‌های قلبی و ضد سرطان بودن آن است.

کرنبری از نظر داشتن ویتامین‌های مختلف و ترکیبات گیاهی، بسیار غنی است.

ترکیبات کرن بری
100 گرم از کرنبری خام شامل میزان مواد زیر است

آب: 86 درصد
پروتئین: 0.4 گرم
کربوهیدرات: 12.2 گرم
میران کالری: کالری: 46
شکر: 4 گرم
فیبر غذایی: 4.6 گرم
روغن: یک دهم گرم
اما موضوع جالب این است که آب کرنبری دارای فیبرهای غذایی چندانی نیست و می‌توان همراه با سایر آب میوه‌ها نیز مصرف شود.

سایر ترکیبات گیاهی و خواص کرن بری
ترکیبات گیاهی: حاوی مقدار زیادی ترکیبات گیاهی بیو آکتیو، بخصوص آنتی‌اکسیدان، «فلاونول» و «پلی‌فنول» است. (منبع)
کوئرستین: یکی از منابع مرتبط با آنتی‌اکسیدان است.
میریسیتین: تأمین‌کننده‌ی سلامت بدن و نوعی آنتی‌اکسیدان عمده محسوب می‌شود.
پونیدین: رنگ سرخ این میوه به خاطر وجود این ماده در آن است. هم‌چنین پونیدین ماده‌ای است که در تقویت سلامت عمومی بدن انسان نقش مثبتی دارد. (منبع)
اسید اورسولیک: اسید اورسولیک در پوست انسان پراکنده می‌شود و نوعی ترکیب «تری ترپن» است که تأثیر ضد التهابی قدرتمندی دارد و برای سلامت پوست هم مفید است. (منبع)
خواص کرن بری خشک
دمنوش کرنبری
90 درصد از کرنبری تازه عبارت از آب و 10 درصد باقی‌مانده‌ی آن از کربوهیدرات‌ها و فیبرهای غذایی تشکیل شده است. (منبع)

به همین علت است که خواص کرنبری خشک شده بیشتر است؛ چون تقریباً کربوهیدرات و فیبر غذایی خالص به شمار می‌رود.

بخشی از خواص کرنبری مربوط به فیبرهای غذایی شامل «ساکروز»، «گلوکوز» و «فراکتوز» است.

ویتامین‌ها و مواد معدنی: کرنبری منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. مهم‌ترین ویتامین کرنبری، ویتامین C است.

در نتیجه می‌توان کرنبری را یک منبع خوب برای آنتی‌اکسیدان و پیشگیری کننده از سرطان دانست.

فواید این میوه برای پوست: مواد معدنی کرنبری برای پوست و ماهیچه‌های بدن انسان مفید هستند.

منیزیوم کرنبری: وجود منیزیوم باعث تقویت سیستم رشد بدن و تنظیم آنتی‌اکسیدان در بدن انسان می‌شود.

ویتامین کرنبری E: این ویتامین هم در ایجاد خاصیت آنتی‌اکسیدان نقش دارد.

ویتامین K1 کرنبری: این ویتامین باعث تقویت قابلیت انعقاد خون در بدن انسان می‌شود.

مس موجود در کرن بری: فرهنگ غذایی غرب از نظر وجود مس بسیار فقیر است و کمبود مس در بدن انسان می‌تواند مقدمه‌ی به وجود آمدن ناراحتی‌های قلبی باشد.

کرنبری حاوی مقادیر مناسبی مس برای رفع نیاز ضروری بدن به این ماده است. (منبع)

پیشگیری از سرطان معده و زخم معده: یکی از سرطان‌ها شایع در دنیا که باعث مرگ بیماران زیادی می‌شود، سرطان معده است.

یکی از علت‌های ابتلای به سرطان معده، التهاب و تأثیر مخرب پدیده‌ای باکتریایی به نام (H. pylori) است. کرن بری اجاره نمی‌دهد که H. pylori در معده رَوند تخریبی خود را پیش ببرد. (منبع)

پیشگیری از ناراحتی‌های قلبی
از دیگر خواص این میوه پیشگیری کردن آن از ناراحتی‌های قلبی به خاطر وجود «آنتی سیانین» و «پرو آنتی سیانین» در آن است. (منبع)

نکته‌ی بسیار ظریف و کمتر گفته شده این است که آب کرن بری بری درمان ناراحتی‌های قلبی مؤثرتر است.

کارهایی که آب کرن بری با سلامتی قلب شما انجام می‌دهد عبارت‌اند از:

افزایش کلسترول خوب (HDL)
کم کردن کلسترول بد (LDL) بخصوص در افراد مبتلا به دیابت
کم کردن سختی رگ‌ها در افراد مبتلا به ناراحتی قلبی
کم کردن فشار خون
کم کردن سطح «هموسیستئین» در خون که در نتیجه خطر التهاب رگ‌های خونی کاهش می‌یابد.
سایر خواص نسبت داده شده به کرن بری
خواص کرنبری برای لاغری: برخی منابع متفرقه نوشته‌اند که چون این میوه از اکسیداسیون چربی بد جلوگیری می‌کند پس خاصیت چربی سوزی دارد و برای لاغری مفید است.
خواص کرنبری در بارداری: برخی منابع معتقد هستند که مصرف کرن بری در ایام بارداری مناسب نیست؛ اما چون در این مورد، آزمایش‌های علمی خاصی در دسترس نیست، بهتر است که در مورد مصرف کرنبری در دوران بارداری با پزشک مشورت شود.
مضرات کرن بری چیست
میزان مصرف متعادل کرنبری برای اکثر انسان‌ها هیچ زیانی ندارد.
به دلیل اینکه کرنبری فیبرهای غذایی قابل جذب دارد، مصرف زیاد آن می‌تواند باعث اسهال شود.
به دلیل داشتن «اکسالات» که یکی از عوامل ایجاد سنگ کلیه است، مصرف زیاد کرنبری، ریسک ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

تخم گشنیز

گشنیز coriander
گشنیز گیاهی است علفی و یکساله ، برنگ سبز که ارتفاع آن تا 80 سانتیمتر نیز می رسد . برگهای آن به دو شکل ظاهر می شود آنهائی که در قاعده ساقه وجود دارد بشکل دندانه دار و دیگری در طول ساقه که باریک و نخی شکل می باشند . قسمت مورد استفاده گیاه ،‌ساقه و برگ و میوه آن است . میوه گشنیز گرد و برنگ زرد می باشد . بوی تازه آن مطبوع نبوده و تقریبا بد بو است ولی بر اثر خشک شدن این بو از بین رفته و خوشبو می شود . حتی نام لاتین گشنیز از لغت یونانی Korio مشتق شده که به معنی بد بو است .
فواید گشنیز
1)تخم گشنیز را پودر کرده و با نسبت مساوی با شکر و یا عسل مخلوط کنید برای تقویت بدن بسیار مفید است

2)معده را تقویت می کند

3)خودن تخم گشنیز با غذا به هضم غذا کمک می کند

4)ادرار آور است

5)قاعده آور است

6)کرم های معده و روده را از بین می برد

7)برای برطرف کردن تب تیفوئید مفید است

8)خاصیت ضد باکتری درد و بیماریهای عفونی روده را برطرف می کند

9)تب های نوبه ای را از بین می برد

10)برای نرم کردن سینه از جوشانده تخم گشنیز استفاده کنید

11)جوشانده تخم گشنیز خواب آور است

12)زکام را برطرف می کند

12)تخم گشنیز شیر را در مادران شیر ده زیاد می کند

13)برای تسکین درد دندان تخم گشنیز بجوید

14)تقویت کننده قلب است

15)جوشانده تخم گشنیز یا خوردن تخم گشنیز بوداده اسهال خونی را برطرف می کند

مضرات استفاه از گشنیز
گشنیزاگر باندازه بکار رود هیج گونه ضرری ندارد ولی مصرف زیاد از حد آن تولید مستی توام با خستگی شدید می کند و گاهی به خوابی عمیق و گنگی و بی حسی منجر می شود . تخم گشنیز را می توانید از فروشگاههای گیاهان دارویی و یا ایرانی و یا چینی خریدری کنید . چینی ها گشنیز را جعفری چینی Chinese Parsley می نامند

طریقه مصرف گشنیز
فرمول برطرف کردن بواسیر حدود 10 گرم تخم گشنیز را در ماهی تابه ریخته و بو بدهید تا رنگ آن قهو ه ای شود سپس آنرا پودر کنید و با سرکه و یا شراب مخلو ط کرده و چند روز آنراب نوشید تا بواسیر از بین برود برای برطرف کردن دندان درد حدود 10 گرم تخم شگنیز را در چهار لیتر آب ریخته و بگذاریدبجوشد تا حجم آن به یک لیتر برسد آنرا کمی سرد کنید و در دهان مضمضه کنید تا درد دندان برطرف شود برای شستن دهان و دندان یک قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز را در یک لیوان آّ ب جوش ریخته و بمدت 5 دقیقه دم کنید سپس آنرا برای شستن دهان ،‌دندان و گلو غرغره کنید

رکیبات گشنیز
در یکصد گرم گشنیز مواد زیر وجود دارد آب 7/5 گرم مواد چرب 15 گرم سلولز 38 گرم اسانس 1 گرم اسید اگزالیک 12 میلی گرم کلسیم 170 میلی گرم ویتامین آ 200 واحد ویتامین ث 50 میلی گرم مواد چرب گشنیز مرکب از اسید اولئیک ، اسید پالمتیک ، اسید لینولئیک و اسید پتروسه لینیک است . در برگهای خشک گشنیز مقدر زیادی ویتامین A,C یافت می شود .

تخم گشنیز را از تی سنس بخواهید

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

مطالعات اخیر نشان می دهد که نوشیدن بیش از حد چای سیاه  و سبز مثلا بیش از پنج لیوان در روز، به دلیل داشتن کافئین ممکن است با  عوارضی خفیف تا شدید همراه باشد.

به گزارش ایسنا، برخی از این عوارض می تواند شامل سردرد، عصبی شدن، مشکلات خواب، استفراغ، اسهال، تحریک پذیری، ضربان قلب نامنظم، لرزش، سوزش قلب، سرگیجه، صدای زنگ در گوش، تشنج و گیجی باشد. همچنین مصرف زیاد چای سیاه و سبز یا سایر نوشیدنی های کافئین دار می تواند وابستگی روانی ایجاد کند.

بنابراین لازم است به برخی اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه در این زمینه توجه کرد: 

- بارداری و شیردهی: اگر باردار یا شیرده هستید، بیش از ۲ لیوان در روز چای سیاه  و سبز مصرف نکنید. این مقدار چای حدود ۲۰۰ میلی گرم کافئین را تأمین می کند. مصرف بیش از این مقدار در دوران بارداری احتمالا غیرایمن است و ممکن است با افزایش خطر سقط جنین، افزایش خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) و وزن پایین نوزاد هنگام تولد همراه باشد.

برای مادر شیرده نوشیدن بیش از سه لیوان چای سیاه و سبز  در روز ممکن است تحریک پذیری کودک را افزایش دهد و باعث افزایش حرکات  بیشتر روده او شود.

- کم خونی: نوشیدن چای سیاه و سبز  ممکن است کم خونی را در مبتلایان به کمبود آهن بدتر کند. بهتر است از یک ساعت قبل غذا تا دو ساعت بعد از غذا به ویژه ناهار، از مصرف چای که شامل انواع چای سیاه، سبز، گیاهی و... است، پرهیز کرد.

- اختلالات اضطرابی: کافئین موجود در چای سیاه و سبز ممکن است باعث بیشتر شدن اضطراب شود.

- اختلالات خونریزی: دلایلی وجود دارد که کافئین موجود در چای سیاه می تواند باعث کندی لخته شدن خون شود، اگرچه این مورد در افراد نشان داده نشده است ولی در صورت بروز اختلال خونریزی، کافئین را با احتیاط مصرف کنید.

- مشکلات قلبی: کافئین موجود در چای سیاه و سبز باعث ایجاد ضربان قلب نامنظم در افراد خاص می شود. اگر بیماری قلبی دارید، مصرف کافئین  را محدود کنید.

- دیابت: کافئین موجود در چای سیاه ممکن است قند خون را تحت تأثیر قرار دهد. اگر مبتلا به دیابت هستید بیشتر از دو فنجان در روز چای ننوشید.

- اسهال: کافئین موجود در چای سیاه و سبز، به ویژه هنگامی که به مقدار زیادی مصرف شود، ممکن است اسهال را بدتر کند.

- تشنج: چای سیاه  و سبز حاوی کافئین است. این نگرانی وجود دارد که مصرف زیاد کافئین ممکن است باعث تشنج یا کاهش اثرات داروهای مورد استفاده برای جلوگیری از تشنج شود. اگر تا به حال تشنج داشته اید از مقادیر زیاد کافئین یا مکمل های حاوی کافئین مانند چای سیاه استفاده نکنید.

- گلوکوم (آب سیاه): کافئین موجود در چای سیاه و سبز ممکن است باعث افزایش فشار داخل چشم شود. این افزایش در طی ۳۰ دقیقه اتفاق می افتد و حداقل ۹۰ دقیقه طول می کشد.

در افرادی که سابقه ژنتیکی ابتلا به سرطان  مانند سرطان پستان، سرطان رحم، سرطان تخمدان، آندومتریوز یا فیبروم های رحمی دارند چای سیاه ممکن است مانند هورمون استروژن عمل کند. هورمون استروژن در این افراد می تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد. اگر شرایطی دارید که با قرار گرفتن در معرض استروژن بدتر می شود از چای سیاه استفاده نکنید.

- فشار خون بالا: کافئین موجود در چای سیاه ممکن است فشار خون را در افرادی که فشار خون بالا دارند، افزایش دهد. با این حال به نظر نمی رسد افرادی که مرتبا چای سیاه یا سایر محصولات کافئین دار می نوشند دچار فشار خون بالا شوند.

- سندرم روده تحریک پذیر: کافئین موجود در چای سیاه و سبز به ویژه هنگامی که به مقدار زیادی مصرف شود، ممکن است اسهال را بدتر کند و علائم IBS را بدتر کند. IBS یا سندرم روده تحریک پذیر با احساس ناراحتی، درد مزمن در ناحیه شکم، نفخ و تغییرات در عادات روده‌ای بدون هرگونه علت دیگری مشخص می‌شود. اسهال یا یبوست ممکن است در افراد مبتلا به صورت متناوب دیده شوند. IBS یا سندرم روده تحریک پذیر در اغلب بیماران منجر به شرایط خطرناک نمی‌شود و آسیبی دائمی به روده بزرگ نمی‌رساند، ولی می‌تواند به علت عوارض جانبی باعث ایجاد اختلال در زندگی روزمره شود. افراد مبتلا به این بیماری اغلب بیش از دیگران دچار ریفلاکس معده می شوند. IBS یک گروه از نشانه های روده ای است که معمولا با یکدیگر همراه می شوند. علائم و نشانه ها از شدت و طول مدت، فرد تا فرد متفاوت است. سندرم روده تحریک پذیر می تواند سبب آسیب روده در بعضی موارد شود.

- پوکی استخوان: کافئین باعث افزایش میزان کلسیم موجود در ادرار می شود. این موضوع ممکن است استخوان ها را تضعیف کند. بنابراین بیش از ۳۰۰ میلی گرم کافئین (تقریباً ۳-۲ لیوان چای سیاه) در روز مصرف نکنید. مصرف مکمل کلسیم  ممکن است در جبران تلفات کلسیم کمک کند.

- مثانه بیش فعال: کافئین ممکن است خطر ابتلا به مثانه بیش فعال را افزایش دهد. کافئین موجود در چای سیاه همچنین ممکن است علائم را در افرادی که مثانه بیش فعال دارند، بدتر کند.

- کم کاری تیروئید: نوشیدن سه لیوان چای سبز و سیاه در روز باعث تامین کل فلوراید مورد نیاز روزانه بدن بزرگسالان می شود. در عین حال دریافت بیش از اندازه فلوراید (بیش از ۳ لیوان چای) ممکن است باعث کم کاری تیروئید شود.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، لازم به ذکر است که مضرات استفاده زیاد از چای سیاه که عمدتا به دلیل داشتن کافئین است، شامل چای سبز هم می شود.

 

تی سنس پخش چای 

 

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

نوشیدن چای برای کنترل دیابت

نوشیدن چای برای کنترل دیابت

نوشیدن چای برای کنترل دیابت

Leave a Comment / مجله چای تیسنس / By 

چرا نوشیدن چای برای کنترل دیابت خوب است و کدام چای برای پیشگیری یا کنترل این بیماری بیشتر مفید است و اصلاً چای و دیابت چه ارتباطی با هم دارند.

در این مقاله سعی کرده‌ایم پاسخ این سؤال‌ها را از مطمئن‌ترین منابع به‌طور مختصر و مفید استخراج و تقدیم شما کنیم. با چای مارکت همراه باشید.

آیا چای سبز قند خون را پایین می‌آورد؟
مهم‌ترین سوالاتی که در رابطه با نوشیدن چای برای کنترل دیابت مطرح می‌شوند، علاوه بر پرسش فوق عبارتنداز:

آیا چای قند خون را بالا می‌برد؟
آیا درمان دیابت با مصرف چای سبز ممکن است؟
چای سیاه و دیابت چطور؟
اصلاً آیا چای برای دیابت خوب است؟
ابتدا اجازه بدهید که در مورد تأثیر نوشیدن چای برای کنترل دیابت بر این نکته تأکید کنیم که در مجموع، چای سبز بیشترین تأثیر را برای پیشگیری و بهبود بیماری دیابت دارد.

طبق اظهار منبع موثق و آزمایش‌هایی که در کشور ژاپن انجام شده، میزان ریسک ابتلا به بیماری دیابت در کسانی که روزی پنج فنجان کوچک چای سبز می‌نوشند، نسبت به کسانی که روزانه فقط یک فنجان چای سبز می‌نوشند؛ 33 درصد کمتر است.

منافع چای سبز به پیشگیری از دیابت محدود نمی‌ماند؛ در این مورد، نوشیدن چای برای کنترل دیابت نوع 2 نیز مفید است.

طبق اطلاعات منبع موثق با توجه به آزمایش‌های انجام شده، مصرف چای سبز، میزان گلوکز آزاد و A1C (هموگلوبین گلیکوزیله) را تنظیم می‌کند.

اگر دچار دیابت هستید و می‌خواهید با نوشیدن چای برای کنترل دیابت اقدام کنید، مصرف چای سبز را در دستور کار خود قرار دهید.

چرا چای سبز برای بیماری دیابت مفید است؟
کاتچین هایی که در چای سبز وجود دارند، (کاتچین نوعی آنتی‌اکسیدان طبیعی است) جذب و گوارش کربوهیدرات‌ها را کاهش می‌دهند و در نتیجه به کاهش اثرات مقاومت در برابر انسولین کمک می‌کنند.

هم‌چنین اسید آمینه‌ی «آل تیانین» که در چای سبز موجود است آرامش بخش بوده و می‌تواند استرس را که خود یکی از عوامل مؤثر در ابتلا به دیات نوع 2 است از میان بردارد.

نکته‌ای که بخصوص افراد مبتلا به دیابت باید رعایت کنند، دور ماندن از هر آنچه می‌تواند تنظیم میزان قند خون را به هم بزند، است.

کدام نوع از چای سبز برای دیابت بهتر است؟
یکی از گزینه‌های خوب برای کنترل دیابت نوشیدن چای ماچا است.

طبق توصیه‌ی منابع تخصصی، اثر چای ماچا به صورت پودر، بیشتر از اثرِ برگ چای سبز است.

در مورد پاسخ به سؤال آیا چای قند خون را بالا می‌برد، باید گفت برخی منابع، «پلی ساکاریدهایی» که در چای سبز، چای اولانگ و حتی چای سیاه وجود دارند را مانع جذب گلوکز و برای بیماری دیابت مفید می‌دانند.

برخی منابع دیگر معتقدند که مصرف چای و از جمله چای سیاه میزان قند خون را تغییر می‌دهد و این میزان در نزد هر شخص و بسته به نوع چای مصرفی می‌تواند متفاوت باشد.

فراموش نکنید که میزان کافئین چای سیاه بیشتر از چای سبز است و بنابراین چای سبز برای افراد دیابتی بهتر از چای سیاه است.

ضمن این‌که عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند هم‌زمان با نوشیدن چای سیاه قند خون را بالا یا پایین ببرند.

در مجموع اگر می‌خواهید مبتلا به دیابت نشوید حتماً مصرف چای سبز و بخصوص چای ماچا را به‌طور روزانه فراموش نکنید.

چای سبز ساده چین
چای سبز ساده خارجی (جوان سازی، کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی)
شروع قیمت از: 28,000 تومان
Rated 4.00 out of 5 based on 1customer rating
انتخاب وزن و خرید
چای سبز ماچا
چای ماچا خالص (آنتی اکسیدان، کاهش وزن، افزایش انرژی)
شروع قیمت از: 39,000 تومان
Rated 4.69 out of 5 based on 26customer ratings
خرید آنلاین
چای سبز یاسمن
چای سبز خارجی به همراه گل یاس (ضد استرس، جوان کننده، مناسب پذیرایی)
شروع قیمت از: 17,000 تومان
Rated 5.00 out of 5 based on 2customer ratings
خرید آنلاین
در مورد افراد مبتلا به دیابت اگر از مزه‌ی چای سبز خوششان نیاید نباید از شیرین‌کننده‌ها استفاده کنند.

بهترین جایگزین برای شیرین کننده‌ها جهت افراد مبتلا به دیابت، استفاده از «استویا» است. استویا یک نوع گیاه حاویِ قند کم اما فاقد کربوهیدرات است.

میزان مصرف چای سبز: در مورد میزان مصرف چای سبز برای افراد سالم و دیابتی نظرهای متفاوتی وجود دارد، بهترین روش نوشیدن روزی یک فنجان و مشاهده‌ی تأثیر آن و افزایش آن تا پنج فنجان در روز است، چون در منابع مختلف از یک تا پنج فنجان مصرف روزانه توصیه شده است.

چای دارچین و دیابت
چای دیگری که برای افراد مبتلا به دیابت بیشتر توصیه شده است چای دارچین است.

آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف روزانه‌ی چای دارچین، هم میزان قند خون ناشتا و هم میزان قند خون، پس از صرف غذا را در افراد مبتلا به دیابت کاهش می‌دهد.

جمع‌بندی نوشیدن چای برای کنترل دیابت
اگر دچار دیابت هستید و دارو مصرف می‌کنید، برای احتیاط، مصرف چای سبز، چای ماچا و چای دارچین را با پزشک خود مطرح کنید، ولی همان‌طور که طبق منابع موثق، تأیید شده است، این سه نوع چای برای پیشگیری و کنترل دیابت مفید هستند.

فروشگاه اینترنتی چای

  • مصطفی طاهری