قیمت چای

فروشگاه آنلاین و اینترنتی چای

قیمت چای

فروشگاه آنلاین و اینترنتی چای

تی سنس قدیمی ترین فروشگاه چای
پخش انواع چای از تهران به تمام نقاط ایران

021-44447132
09122899005
https://teasense.ir/

۲۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چای بابونه یا دمنوش بابونه یکی پرخواص ترین دمنوش ها می باشد که می تواند به پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند.

یکی از مهم ترین خواص چای بابونه کمک به کاهش وزن می باشد که افراد زیادی را به آن علاقه مند کرده است. اما این چای خواص متعدد دیگری نیز دارد که در ادامه آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

بابونهبابونه

1. پوست را جوان و زیبا میکند. خواص آنتی اکسیدانی چای بابونه نیز می تواند با پیری مبارزه کند و هنگامی که آن را می نوشید، کل سیستم درونی بدن هیدراته می شود.

2. شست و شوی مو با چای بابونه مو را تغذیه کرده و درخشش و زیبایی به آن می دهد. در صورت استفاده طولانی مدت از بابونه رنگ موها روشن می شود.

3. یک فنجان چای بابونه گرم قبل از خواب به شما آرامش می دهد و به خواب بهتر کمک می کند.

چای بابونهچای بابونه

4. مشکلات معده ماننده درد معده را برطرف کرده و به تقویت دستگاه گوارش کمک می کند.

5. خواص ضد باکتریایی آن به بهود سرما خوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

6. به کنترل سطح قند خون کمک می کند.

7. برای کسانی که از میگرن رنج می برند توصیه می شود روزانه از این چای استفاده کنند.

8. گلیسین موجود در این چای، اسپاسم های عضلانی را بر طرف می کند.

دمنوشدمنوش

9. اگر کیسه های چای بابونه را خیس کرده و سرد کنید و 10 تا 15 دقیقه بگذارید بماند سیاهی دور چشم و پف چشم را از بین می برد.

برای تهیه دمنوش بابونه کافی است تا گل خشک شده این گیاه را با آب داغ مخلوط کرده و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه دم بکشد. سپس می توانید آن را با عسل میل بفرمایید.

 

فروشگاه دمنوش

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

پخش چای در پونکبورس چای در پونک

فروش انواع چای سیاه   پونک

چای سیاه  از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است

کافئین و تانین = آرام بخش دستگاه عصبی.

تئوفیلین = ساختاری مانند کافئین دارد که در چای سبز و سیاه موجود است , شل کردن عضلا‌ت، افزایش دهنده جریان خون در کلیه‌ها , افزایش انقباض پذیری و کارایی عضلا‌ت قلب، تنظیم ضربان قلب، کاهش فشار خون و اثرات التهابی.

تیانین = طعم دهنده چای است.

کاتچین = در چای سبز و سیاه وجود دارد اما در چای سبز بیشتر است , این ماده ضد سرطان , کاهش دهنده چربی بدخون و ضد ویروس است و ازافزایش قند خون جلوگیری می کند.

فلوراید و فلووانوئید که سبب استحکام دندان است و از ایجاد بوی‌بددهان پیشگیری می کند.

ویتامین های B کمپلکس C , و E نیز در چای وجود دارد.

ویتامین C که کاهش دهنده اضطراب است و علا‌ئم سرماخوردگی را برطرف می کند.

ویتامین ب کمپلکس و ویتامین ای نیز سبب بهبود سوخت و ساز بدن می شود.

رفع خواب آلودگی , تقویت نیروی فکر , گوارش بهتر غذا و کاهش علا‌ئم میگرن از دیگر خواصل مهم چای است.

فروش انواع چای سر گل بهاره ممتاز  در پونک

چای سیاه سرگل بهاره همان چای ممتاز بهاره است که از غنچه و برگ بالایی بوته‌ی چای در فصل بهار تولید می شود و چون در تولید این نوع چای از برگ های جوان روی بوته چای در فصل بهار استفاده می شود به آن چای سیاه سرگل بهاره هم گفته می شود.این محصول بواسطه برداشت در فصل بهار و یا اصطلاحا چین اول، حاوی مواد مغذی بسیار زیادی بوده که بیشترین فواید را برای سلامت و زیبایی دارد.

چای سیاه سوزنی یا همان چای لیزری  در پونک

کیفیت چای سیاه سوزنی ایرانی درصورتیکه بطورصحیح دم کشیده شود، کمتراز انواع چایی های مرغوب و برتر دیگر نبوده و فقط در میزان چای خشکی که درقوری ریخته می شود با چایی های دیگر متفاوت می باشد که باید یک قاشق بیشتر ریخته شود. در چای قلم، ساقه های فوقانی نگهدارنده ی شاخسارها (جوانبرگ) چای نیز بطور پراکنده در آن پخش بوده و درهنگام دم کشیدن چای، تراوش مواد مفید و سودمند ساقک های خشک شده، رنگ و عطر خاصی به نوشیدنی می دهد که علاوه بر ظاهری بسیار زیبا و جذاب، عطر نوشیدنی را دلچسب تر و با طراوت می نماید.

چای سیاه شکسته ممتاز  در پونک

از محصولات تی سنس می توان به چای سیاه شکسته ممتاز اشاره نمود که از بهترین نوع برگ چای ممتاز بهاره تولید شده و فاقد هرگونه رنگ و طعم دهنده های غیر مجاز است.

این محصول تی سنس یکی از بهترین محصولات چای ایرانی می باشد .این چای بدلیل عطر و طعم بسیار خوب و همچنین رنگدهی طبیعی بالا یکی از پرفروش ترین محصولات چای ایرانی می باشد.

چای سیاه باروتی  در پونک

چای سیاه باروتی همان چای سیاه است که طی مراحلی به گلوله های ریز سیاه رنگ تبدیل شده است. چای باروتی را در ایران بیشتر به نام چای کله مورچه یا سی تی سی میشناسند. دلیل نامگذاری چای باروتی یا کله مورچه به این دلیل است که دانه های این چای گلوله ای شکل هستند و به سر مورچه شبیه اند. جالب است بدانید که این چای هم از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه میشود و پایه تولید این چای همان گیاهی است که چای های سیاه، سبز و سفید از آن تهیه میشود و تنها تفاوت آن روش تهیه و به دست آوردن شکل گلوله ای چای باروتی است.

چای سیاه قلم درشت  در پونک

یک نوع چای سیاه با ظاهری درشت تر از سایر انواع چای سیاه و طعم و رنگی منحصر به فرد. اولین ویژگی مطرح شده در مورد این نوع چای قرار گرفتند آن در دسته بندی چای های سیاه است. چای سیاه و سبز و حتی اولونگ همگی از گیاه کاملیا سیننسیس تولید می شوند و تفاوت آن ها در شیوه تهیه است. برای تولید چای سیاه بر خلاف چای سبز، گیاه قبل از خشک شدن یک دوره تخمیر (اکسایش) را تجربه می کند و بعد خشک می شود. واژه قلم که در معرفی این نوع چای به کار رفته است حاکی از خصوصیات فیزیکی چای و همچنین قسمتی از گیاه چای است که در تهیه آن مورد استفاده قرار گرفته است. چای قلم از قسمت ساقه گیاه چای تولید شده است. و در مورد قلم درشت بودن این نوع از چای باید بگوییم که چای قلم در بازار چای به دو دسته قلم درشت و قلم متوسط تقسیم می شود. این دو دسته میزان کوچک و بزرگ بودن دانه های چای را بیان می کنند. اما این که بزرگی و کوچکی دانه های چای سیاه چه تأثیری دارند را بعداَ بررسی خواهیم کرد. در آخر واژه بهاره اخرین ویژگی این نوع چای است. چای در سه فصل بهار، تابستان و پاییز برداشت می شود.

چای سیاه قلم ریز  در پونک

چای سیاه قلم ریز ایرانی ازجمله محصولات پرطرفدارکارخانه های چای سازی خطه سرسبز و باطراوت بویژه دراستان گیلان بوده که به دلیل شهرت خوش طعمی، درمیان هموطنان عزیز، با استقبال فراوانی همراه می باشد. چای سنتی قلم درشت ترین چایی ایرانی می باشد.

کیفیت چای قلم ایرانی درصورتیکه بطور صحیح دم کشیده شود، کمتراز انواع چایی های مرغوب و برتر دیگر نبوده و فقط در میزان چای خشکی که درقوری ریخته می شود با چایی های دیگر متفاوت می باشد که باید یک قاشق بیشتر ریخته شود. درچای قلم، ساقه های فوقانی نگهدارنده ی شاخسارها (جوانبرگ) چای نیز بطور پراکنده در آن پخش بوده و درهنگام دم کشیدن چای، تراوش مواد مفید و سودمند ساقک های خشک شده، رنگ و عطر خاصی به نوشیدنی می دهد که علاوه بر ظاهری بسیار زیبا و جذاب، عطر نوشیدنی را دلچسب تر و با طراوت می نماید.

چوب چای  در پونک

بی تردید هموطنان عزیز اطلاع دارند که مردم سخت کوش و زحمتکش شمال کشور غالبا به شیوه های دستی و سنتی برگ سبز چای را برداشت می کنند و در هنگام برداشت به این شیوه غالبا غنچه فوقانی  چای با برگ های اول، دوم، سوم و گاهی با برگ چهارم چای همراه است که همه اجزای فوق به ساقه نگهدارنده در قسمت فوقانی متصل بوده و سپس درمراحل چایسازی، تعدادی ازخرده های ساقه، درهنگام غربال گری چای سیاه تولید شده به صورت پراکنده به مقدار متفاوت در انواع درجه بندی شده چای سیاه باقی مانده و این مقدار در چای سرگل و ممتاز به کمترین میزان خود می رسد و در چای قلم و شکسته و باروتی به ترتیب در مقادیر بیشتری وجود دارد. مردم بومی منطقه نیز قریب به یقین به علت خاصیت های مفید وسودمند ساقه های خرد شده، سعی ننموده اند که ساقه زدایی را بطور کامل از چای تولید شده انجام دهند.

چای سبز  در پونک

چای سبز از متداول ترین نوشیدنی ها در آسیا بخصوص آسیای شرقی است. بزرگترین تولید کننده ی چای سبز در دنیا کشور چین است. هر چند در ایران هم چای سبز ایرانی مرغوب تولید می شود.

چای سبز شکسته ممتاز   پونک

این نوع چای سبز که در درجه ی عالی قرار دارد، کیفیتی نظیر چای سرگل دارد، با این تفاوت که درصد خلوص آن کمتر می باشد و در کارخانه چای، توسط فیلتر های مخصوص جداسازی می شود. زمان دم این نوع چای کمی بیشتر از چای سرگل بوده و از ماندگاری کمتری برخوردار است. ولی اگر به روش درست و با آب مناسبی دم شود، از نظر طعم تفاوت چندانی با چای سرگل نخواهد داشت.

چای سبز قلم ممتاز  در پونک

ترکیبی از ساقه و برگ های درشت چای می باشد. این چای پس از دم کشیدن عطر و طعمی خوش دارد که برای طرفداران چای سبز انتخاب مناسبی است. این محصول با حفظ کیفیت و خواص چای سبز و مقداری مقرون بصرفه تر عرضه میشود. برای دم کردن چای سبز کافیست یک قاشق از این چای را در قوری ریخته و یک لیوان آب جوش زلال به قوری اضافه کنید و پس از پنج الی هفت دقیقه میل نمایید. تفاوت این چای با نوع ممتاز خود در ساقه های موجود در آن و اندازه درشت برگ ها است. این نکته باعث تفاوت در قیمت این محصولات نیز شده است. چای سبز برخلاف چای سیاه تخمیر نمیشود. به عبارتی فرآیند تخمیر از آن حذف شده و حالت سبزی برگ ها را در خود نگه میدارد.

چای سفید  در پونک

 چای سفید، از برگ های چای رسیده به دست می آید. وقتی غنچه چای هنوز باز نشده است، آن را می چینند و قبل از این که برگ های چای خشک شوند، آنها را بخار می دهند. چای سفید نسبت به دیگر انواع چای در مقادیر کمتری تولید شده و از این جهت قیمت آن گران‌تر تمام میشود. نام‌گذاری چای سفید ، ناشی از پرزهای سفید نقره‌ای جوانه‌های نشکفته گیاه چای است که به آن سفید می دهد، هر چند دم کرده آن به رنگ زرد کم رنگ است. میزان کافئین موجود در چای سفید در مقایسه با چای سبز یا چای سیاه بسیار کم‌تر است. در هر فنجان از چای‌سفید تنها ۲۸ میلی‌گرم کافئین وجود دارد. چای سفید دارای مقدار زیادی کاتشین است. کاتشین باعث کاهش بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها ، سکته ها،دیابت و خطرات حاصل از اشعه ماورای بنفش بر پوست می گردد

گرمنوش چای  در پونک

نوعی نوشیدنی است که چای جز اصلی آن است و سایز جز ها از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه، پوستِ میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب است، به صورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دم کردن یا گرفتن عصاره به وسیلهٔ آب متداول‌ترین و قدیمی‌ترین روش به کار بردن داروهای گیاهی است.

چای سیاه میخک  در پونک

یک وقت های دلم فقط چای سیاه میخواد برای غروب های زمستون،با عطر میخک که عالیه ، حتما امتحان بکنید.
میخک عطر تندی و گرمی دارد برای همین خیلی کم باید مصرف شود .

چای دارچین  در پونک

مخلوط چای سیاه و دارچین نیوشا از خواص دارچین از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری هاست و همچنین کاهش و تسکین دردهای عضلانی بهره مند می باشد. عطر و طعم بی نظیر چای دارچین درکنار ویژگی های بی شمار آن به محبوبیت این محصول افزوده است.

چای سیاه هل  در پونک

گرمنوش چای سیاه هل یکی دیگر از دمنوش های مفید و خوش طعم محصولات تی سنس است. مصرف گرمنوش چای سیاه هل تی سنس سبب خوشبو شدن دهان شده و زخم های دهان را بهبود می‌دهد. گرمنوش هل تی سنس همچنین تب را کاهش و سرماخوردگی را درمان می‌کند. این دمنوش تسکین دهنده درد روماتیسم است. یکی از خواص ویژه و بسیار ارزشمند چای هل، جلوگیری از تشکیل خلط در گلو است. دانه های هل خاصیت داروی اکسپکتورانت را دارد و سینوس ها و برونش ها، بینی و سینه را از خلط و ترشحات اضافی پاک می کند. هل همان طور که ذکر شد خواص گرمابخش و انرژی زا دارد از این رو به بهبود روحیه و بازیابی انرژی و توان از دست رفته کمک می کند. گرمنوش چای سیاه هل تی سنس از ترکیب هل و چای سیاه به دست آمده و جزو گرمنوش های مخلوط چای سیاه است.

چای سیاه گل محمدی  در پونک

چای گل سیاه یا گرمنوش گل محمدی یک نوشیدنی معطر و فوق‌العاده با خواص مثال‌زدنی و پرخاصیت برای آن‌هایی است که علاقه‌مند به نوشیدنی‌های گرم هستند. شما می‌توانید از این گلبرگ‌های خوش‌رنگ و معطر چای تهیه کرده و یک نوشیدنی صد درصد ایرانی و آرام‌بخش تهیه کنید.

چای سیاه به لیمو  در پونک

 

چای سیاه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیا است که ترکیبات متنوعی از آن، با دیگر گیاهان معطر و دارویی وجود دارد. از این رو تی سنس ، محصول مخلوط چای سیاه و گیاه به‌لیمو را به بازار عرضه کرده است. این چای علاوه بر طعم بی‌نظیر و عطر عالی، خواص بسیاری نیز دارد. به‌لیمو از خوشبوترین گیاهان دارویی است و ترکیب آن با چای سیاه سیلان، عطری مشابه لیمو می‌دهد. به لیمو گیاهی با برگ‌های سبز معطر است که خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد. پس از چیدن برگ‌های به‌لیمو به صورت تازه یا خشک‌ شده، می‌توان از آن استفاده کرد. این چای، فاقد هرگونه مواد افزودنی و شیمایی است. به‌منظور تولید محصولاتی با کیفیت در حوزه سلامتی، تی سنس از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کند. چای سیاه و گیاه به‌لیمو تی سنس در بسته‌بندی زیبا عرضه می‌شود. مزیت این بسته‌بندی، جلوگیری از نفوذ رطوبت است که چای را طولانی‌تر تازه‌ نگه می‌دارد.

 

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: از نوشیدن زیاد چای خصوصا چای پررنگ در وعده سحری به ویژه بعد از اتمام غذا اجتناب کنید چون باعث افزایش ادرار و دفع مواد معدنی مورد نیاز بدن و بروز تشنگی در طول روز می شود.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، نسرین علیزاده درخصوص جبران کمبود آب بدن در طول روز گفت: مصرف میوه، آب و یا آبمیوه وشربت های خانگی در فاصله بین افطار و زمان خواب باعث تأمین آب مورد نیاز بدن می شود.
وی درخصوص تغذیه در زمان افطار گفت: روزه داران روزه خود را ابتدا با چای، آب ولرم یا شیر گرم و خرما یا کشمش یا مویز باز کنند.
علیزاده با بیان اینکه روزه داران از همه گروه های غذایی به اندازه کافی مصرف کنند، افزود: مصرف نان سبوس دار مانند سنگک و پنیر و سبزی به همراه مغزها مثل گردو و پسته و همچنین شامی، انواع کوکو، فرنی یا شیربرنج برای وعده افطار مناسب است.
وی با اشاره به این که در وعده شام از مصرف غذا ی سنگین خودداری شود، گفت: با توجه به قرار گرفتن ماه مبارک رمضان در فصل بهار که روزها طولانی و شبها کوتاه است توصیه می شود افطار و شام یکی شود یا بعد از افطار خیلی سبک با فاصله کمتر از ۱ ساعت شام میل شود تا سبب سیری در زمان سحر نشود.
علیزاده غذاهایی مانند سوپ، آش یا حلیم سبک و کم چرب، خوراک لوبیا، عدسی، خوراک سبزیجات با کمی نان به همراه ماست، خیار، دوغ، سبزی و سالاد را برای وعده شام پیشنهاد کرد.
وی تاکید کرد: بلافاصله بعد شام از مصرف چای خودداری کنید چون جذب آهن را کاهش می دهد و بعد از ۲ ساعت از شربت های خانگی مثل عسل و آبلیمو ، خاکشیر وغیره و میوه ها مخصوصا مرکبات استفاده کنید زیرا جذب آهن در بدن را افزایش داده و در متابولیسم طبیعی بدن و تولید برخی هورمون ها نقش ویژه ای دارد.
علیزاده درخصوص وعده سحری گفت: در این وعده غذایی از مواد پروتئینی مانند گوشت، مرغ، ماهی، شیر و حبوبات و مشابه وعده ناهار با حداقل مقدار روغن و چربی یا صبحانه مقوی ومغذی همراه با مغزهای خام استفاده شود.
وی ادامه داد: انواع چلوخورش ها و پلوهای مخلوط با حبوبات و سبزیجات مانند عدس پلو، لوبیا پلو و سبزی پلو به همراه مرغ، ماهی یا گوشت و سبزی های تازه مثل سبزی خوردن یا سالاد کاهو برای وعده سحری مناسب هستند.
علیزاده توصیه کرد: در وعده های سحری و افطار از پرخوری، مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی و غذاهای حاوی مقادیر زیاد قندهای ساده مثل قند، شکر، زولبیا و بامیه پرهیز کنید.
وی خاطرنشان کرد: مصرف کربوهیدرات های مرکب در سحر باعث طولانی تر شدن هضم غذا و کمتر گرسنه شدن می شود.

گروه خبری : خراسان شمالی

 

تی سنس مرکز فروش چای تهران

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

پخش چای در طرشتبورس چای در طرشت

فروش انواع چای سیاه   طرشت

چای سیاه  از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است

کافئین و تانین = آرام بخش دستگاه عصبی.

تئوفیلین = ساختاری مانند کافئین دارد که در چای سبز و سیاه موجود است , شل کردن عضلا‌ت، افزایش دهنده جریان خون در کلیه‌ها , افزایش انقباض پذیری و کارایی عضلا‌ت قلب، تنظیم ضربان قلب، کاهش فشار خون و اثرات التهابی.

تیانین = طعم دهنده چای است.

کاتچین = در چای سبز و سیاه وجود دارد اما در چای سبز بیشتر است , این ماده ضد سرطان , کاهش دهنده چربی بدخون و ضد ویروس است و ازافزایش قند خون جلوگیری می کند.

فلوراید و فلووانوئید که سبب استحکام دندان است و از ایجاد بوی‌بددهان پیشگیری می کند.

ویتامین های B کمپلکس C , و E نیز در چای وجود دارد.

ویتامین C که کاهش دهنده اضطراب است و علا‌ئم سرماخوردگی را برطرف می کند.

ویتامین ب کمپلکس و ویتامین ای نیز سبب بهبود سوخت و ساز بدن می شود.

رفع خواب آلودگی , تقویت نیروی فکر , گوارش بهتر غذا و کاهش علا‌ئم میگرن از دیگر خواصل مهم چای است.

فروش انواع چای سر گل بهاره ممتاز  در طرشت

چای سیاه سرگل بهاره همان چای ممتاز بهاره است که از غنچه و برگ بالایی بوته‌ی چای در فصل بهار تولید می شود و چون در تولید این نوع چای از برگ های جوان روی بوته چای در فصل بهار استفاده می شود به آن چای سیاه سرگل بهاره هم گفته می شود.این محصول بواسطه برداشت در فصل بهار و یا اصطلاحا چین اول، حاوی مواد مغذی بسیار زیادی بوده که بیشترین فواید را برای سلامت و زیبایی دارد.

چای سیاه سوزنی یا همان چای لیزری  در طرشت

کیفیت چای سیاه سوزنی ایرانی درصورتیکه بطورصحیح دم کشیده شود، کمتراز انواع چایی های مرغوب و برتر دیگر نبوده و فقط در میزان چای خشکی که درقوری ریخته می شود با چایی های دیگر متفاوت می باشد که باید یک قاشق بیشتر ریخته شود. در چای قلم، ساقه های فوقانی نگهدارنده ی شاخسارها (جوانبرگ) چای نیز بطور پراکنده در آن پخش بوده و درهنگام دم کشیدن چای، تراوش مواد مفید و سودمند ساقک های خشک شده، رنگ و عطر خاصی به نوشیدنی می دهد که علاوه بر ظاهری بسیار زیبا و جذاب، عطر نوشیدنی را دلچسب تر و با طراوت می نماید.

چای سیاه شکسته ممتاز  در طرشت

از محصولات تی سنس می توان به چای سیاه شکسته ممتاز اشاره نمود که از بهترین نوع برگ چای ممتاز بهاره تولید شده و فاقد هرگونه رنگ و طعم دهنده های غیر مجاز است.

این محصول تی سنس یکی از بهترین محصولات چای ایرانی می باشد .این چای بدلیل عطر و طعم بسیار خوب و همچنین رنگدهی طبیعی بالا یکی از پرفروش ترین محصولات چای ایرانی می باشد.

چای سیاه باروتی  در طرشت

چای سیاه باروتی همان چای سیاه است که طی مراحلی به گلوله های ریز سیاه رنگ تبدیل شده است. چای باروتی را در ایران بیشتر به نام چای کله مورچه یا سی تی سی میشناسند. دلیل نامگذاری چای باروتی یا کله مورچه به این دلیل است که دانه های این چای گلوله ای شکل هستند و به سر مورچه شبیه اند. جالب است بدانید که این چای هم از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه میشود و پایه تولید این چای همان گیاهی است که چای های سیاه، سبز و سفید از آن تهیه میشود و تنها تفاوت آن روش تهیه و به دست آوردن شکل گلوله ای چای باروتی است.

چای سیاه قلم درشت  در طرشت

یک نوع چای سیاه با ظاهری درشت تر از سایر انواع چای سیاه و طعم و رنگی منحصر به فرد. اولین ویژگی مطرح شده در مورد این نوع چای قرار گرفتند آن در دسته بندی چای های سیاه است. چای سیاه و سبز و حتی اولونگ همگی از گیاه کاملیا سیننسیس تولید می شوند و تفاوت آن ها در شیوه تهیه است. برای تولید چای سیاه بر خلاف چای سبز، گیاه قبل از خشک شدن یک دوره تخمیر (اکسایش) را تجربه می کند و بعد خشک می شود. واژه قلم که در معرفی این نوع چای به کار رفته است حاکی از خصوصیات فیزیکی چای و همچنین قسمتی از گیاه چای است که در تهیه آن مورد استفاده قرار گرفته است. چای قلم از قسمت ساقه گیاه چای تولید شده است. و در مورد قلم درشت بودن این نوع از چای باید بگوییم که چای قلم در بازار چای به دو دسته قلم درشت و قلم متوسط تقسیم می شود. این دو دسته میزان کوچک و بزرگ بودن دانه های چای را بیان می کنند. اما این که بزرگی و کوچکی دانه های چای سیاه چه تأثیری دارند را بعداَ بررسی خواهیم کرد. در آخر واژه بهاره اخرین ویژگی این نوع چای است. چای در سه فصل بهار، تابستان و پاییز برداشت می شود.

چای سیاه قلم ریز  در طرشت

چای سیاه قلم ریز ایرانی ازجمله محصولات پرطرفدارکارخانه های چای سازی خطه سرسبز و باطراوت بویژه دراستان گیلان بوده که به دلیل شهرت خوش طعمی، درمیان هموطنان عزیز، با استقبال فراوانی همراه می باشد. چای سنتی قلم درشت ترین چایی ایرانی می باشد.

کیفیت چای قلم ایرانی درصورتیکه بطور صحیح دم کشیده شود، کمتراز انواع چایی های مرغوب و برتر دیگر نبوده و فقط در میزان چای خشکی که درقوری ریخته می شود با چایی های دیگر متفاوت می باشد که باید یک قاشق بیشتر ریخته شود. درچای قلم، ساقه های فوقانی نگهدارنده ی شاخسارها (جوانبرگ) چای نیز بطور پراکنده در آن پخش بوده و درهنگام دم کشیدن چای، تراوش مواد مفید و سودمند ساقک های خشک شده، رنگ و عطر خاصی به نوشیدنی می دهد که علاوه بر ظاهری بسیار زیبا و جذاب، عطر نوشیدنی را دلچسب تر و با طراوت می نماید.

چوب چای  در طرشت

بی تردید هموطنان عزیز اطلاع دارند که مردم سخت کوش و زحمتکش شمال کشور غالبا به شیوه های دستی و سنتی برگ سبز چای را برداشت می کنند و در هنگام برداشت به این شیوه غالبا غنچه فوقانی  چای با برگ های اول، دوم، سوم و گاهی با برگ چهارم چای همراه است که همه اجزای فوق به ساقه نگهدارنده در قسمت فوقانی متصل بوده و سپس درمراحل چایسازی، تعدادی ازخرده های ساقه، درهنگام غربال گری چای سیاه تولید شده به صورت پراکنده به مقدار متفاوت در انواع درجه بندی شده چای سیاه باقی مانده و این مقدار در چای سرگل و ممتاز به کمترین میزان خود می رسد و در چای قلم و شکسته و باروتی به ترتیب در مقادیر بیشتری وجود دارد. مردم بومی منطقه نیز قریب به یقین به علت خاصیت های مفید وسودمند ساقه های خرد شده، سعی ننموده اند که ساقه زدایی را بطور کامل از چای تولید شده انجام دهند.

چای سبز  در طرشت

چای سبز از متداول ترین نوشیدنی ها در آسیا بخصوص آسیای شرقی است. بزرگترین تولید کننده ی چای سبز در دنیا کشور چین است. هر چند در ایران هم چای سبز ایرانی مرغوب تولید می شود.

چای سبز شکسته ممتاز   طرشت

این نوع چای سبز که در درجه ی عالی قرار دارد، کیفیتی نظیر چای سرگل دارد، با این تفاوت که درصد خلوص آن کمتر می باشد و در کارخانه چای، توسط فیلتر های مخصوص جداسازی می شود. زمان دم این نوع چای کمی بیشتر از چای سرگل بوده و از ماندگاری کمتری برخوردار است. ولی اگر به روش درست و با آب مناسبی دم شود، از نظر طعم تفاوت چندانی با چای سرگل نخواهد داشت.

چای سبز قلم ممتاز  در طرشت

ترکیبی از ساقه و برگ های درشت چای می باشد. این چای پس از دم کشیدن عطر و طعمی خوش دارد که برای طرفداران چای سبز انتخاب مناسبی است. این محصول با حفظ کیفیت و خواص چای سبز و مقداری مقرون بصرفه تر عرضه میشود. برای دم کردن چای سبز کافیست یک قاشق از این چای را در قوری ریخته و یک لیوان آب جوش زلال به قوری اضافه کنید و پس از پنج الی هفت دقیقه میل نمایید. تفاوت این چای با نوع ممتاز خود در ساقه های موجود در آن و اندازه درشت برگ ها است. این نکته باعث تفاوت در قیمت این محصولات نیز شده است. چای سبز برخلاف چای سیاه تخمیر نمیشود. به عبارتی فرآیند تخمیر از آن حذف شده و حالت سبزی برگ ها را در خود نگه میدارد.

چای سفید  در طرشت

 چای سفید، از برگ های چای رسیده به دست می آید. وقتی غنچه چای هنوز باز نشده است، آن را می چینند و قبل از این که برگ های چای خشک شوند، آنها را بخار می دهند. چای سفید نسبت به دیگر انواع چای در مقادیر کمتری تولید شده و از این جهت قیمت آن گران‌تر تمام میشود. نام‌گذاری چای سفید ، ناشی از پرزهای سفید نقره‌ای جوانه‌های نشکفته گیاه چای است که به آن سفید می دهد، هر چند دم کرده آن به رنگ زرد کم رنگ است. میزان کافئین موجود در چای سفید در مقایسه با چای سبز یا چای سیاه بسیار کم‌تر است. در هر فنجان از چای‌سفید تنها ۲۸ میلی‌گرم کافئین وجود دارد. چای سفید دارای مقدار زیادی کاتشین است. کاتشین باعث کاهش بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها ، سکته ها،دیابت و خطرات حاصل از اشعه ماورای بنفش بر پوست می گردد

گرمنوش چای  در طرشت

نوعی نوشیدنی است که چای جز اصلی آن است و سایز جز ها از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه، پوستِ میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب است، به صورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دم کردن یا گرفتن عصاره به وسیلهٔ آب متداول‌ترین و قدیمی‌ترین روش به کار بردن داروهای گیاهی است.

چای سیاه میخک  در طرشت

یک وقت های دلم فقط چای سیاه میخواد برای غروب های زمستون،با عطر میخک که عالیه ، حتما امتحان بکنید.
میخک عطر تندی و گرمی دارد برای همین خیلی کم باید مصرف شود .

چای دارچین  در طرشت

مخلوط چای سیاه و دارچین نیوشا از خواص دارچین از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری هاست و همچنین کاهش و تسکین دردهای عضلانی بهره مند می باشد. عطر و طعم بی نظیر چای دارچین درکنار ویژگی های بی شمار آن به محبوبیت این محصول افزوده است.

چای سیاه هل  در طرشت

گرمنوش چای سیاه هل یکی دیگر از دمنوش های مفید و خوش طعم محصولات تی سنس است. مصرف گرمنوش چای سیاه هل تی سنس سبب خوشبو شدن دهان شده و زخم های دهان را بهبود می‌دهد. گرمنوش هل تی سنس همچنین تب را کاهش و سرماخوردگی را درمان می‌کند. این دمنوش تسکین دهنده درد روماتیسم است. یکی از خواص ویژه و بسیار ارزشمند چای هل، جلوگیری از تشکیل خلط در گلو است. دانه های هل خاصیت داروی اکسپکتورانت را دارد و سینوس ها و برونش ها، بینی و سینه را از خلط و ترشحات اضافی پاک می کند. هل همان طور که ذکر شد خواص گرمابخش و انرژی زا دارد از این رو به بهبود روحیه و بازیابی انرژی و توان از دست رفته کمک می کند. گرمنوش چای سیاه هل تی سنس از ترکیب هل و چای سیاه به دست آمده و جزو گرمنوش های مخلوط چای سیاه است.

چای سیاه گل محمدی  در طرشت

چای گل سیاه یا گرمنوش گل محمدی یک نوشیدنی معطر و فوق‌العاده با خواص مثال‌زدنی و پرخاصیت برای آن‌هایی است که علاقه‌مند به نوشیدنی‌های گرم هستند. شما می‌توانید از این گلبرگ‌های خوش‌رنگ و معطر چای تهیه کرده و یک نوشیدنی صد درصد ایرانی و آرام‌بخش تهیه کنید.

چای سیاه به لیمو  در طرشت

 

چای سیاه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیا است که ترکیبات متنوعی از آن، با دیگر گیاهان معطر و دارویی وجود دارد. از این رو تی سنس ، محصول مخلوط چای سیاه و گیاه به‌لیمو را به بازار عرضه کرده است. این چای علاوه بر طعم بی‌نظیر و عطر عالی، خواص بسیاری نیز دارد. به‌لیمو از خوشبوترین گیاهان دارویی است و ترکیب آن با چای سیاه سیلان، عطری مشابه لیمو می‌دهد. به لیمو گیاهی با برگ‌های سبز معطر است که خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد. پس از چیدن برگ‌های به‌لیمو به صورت تازه یا خشک‌ شده، می‌توان از آن استفاده کرد. این چای، فاقد هرگونه مواد افزودنی و شیمایی است. به‌منظور تولید محصولاتی با کیفیت در حوزه سلامتی، تی سنس از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کند. چای سیاه و گیاه به‌لیمو تی سنس در بسته‌بندی زیبا عرضه می‌شود. مزیت این بسته‌بندی، جلوگیری از نفوذ رطوبت است که چای را طولانی‌تر تازه‌ نگه می‌دارد.

«طرشت» یا «درشت»، محله‌ای قدیمی در محدوده غرب و جنوب غرب تهران، که گفته می‌شود تا دوران سلطنت سلجوقیان قدمت دارد، امروز از مؤلفه‌های زندگی سنتی، تنها بافتی فرسوده را به یادگار گذاشته است. با وجود آنکه در اغلب گذرهای این محله، همچون بخش اعظمی از تهران بزرگ، ردپای مدرنیسم و شهرنشینیِ امروزی را می‌توان دید، اما وقتی دل به دل محله می‌دهید، آنچه بر ذهنتان سوار می‌شود، بافت ناهمگونی است که گویی حاصل جدال سنتِ خسته و مدرنیسمِ دست‌بسته است. سر که می‌چرخانید، یک سو بنای قدیمی آرامگاه شیخ عبدالله طرشتی و کوچه‌های تنگ و بن‌بست‌های باریک خودنمایی می‌کند و سوی دیگر آپارتمان‌های چند طبقه و برج‌هایی نه‌چندان مرتفع رجز می‌خوانند. در سویی بافت داخلی محله قرار دارد که اغلب خلوت و کم رفت‌وآمد به نظر می‌رسد و سوی دیگرش، چهار ضلع مملو از ترافیک طرشت است؛ بزرگراه‌های جناح، شیخ فضل‌الله نوری و یادگار امام و خیابان آزادی. در برخی از گذرهای محله طرشت، چند نقطۀ پرتردد دیگر هم به چشم می‌آید؛ چند ایستگاه مترو و بی‌شمار تعمیرگاه و کارواش و دیگر مراکز ارائه خدمات خودرو. در کنار همۀ اینها، یک چیز در دل این محله دل را به درد می‌آورد و آن، اندک بازمانده‌های دیوارهای کاهگلی است که به دور باغ‌های نیمه‌سوخته باقی مانده است. این حجم از تکرار چنین صحنه‌ای، بیننده را مجاب می‌کند که احتمالاً سودجویانی به مدد کبریت و آتش به جان باغ‌های طرشت افتاده‌اند تا درختان توت، جای خود را به بناهایی تازه بدهند. در میانۀ محله طرشت که بایستید، تقریباً روبریتان برج مدرن میلاد را می‌بینید، در حالی که برج پنجاه سالۀ آزادی از پشت شانه‌های چپ هنوز صدایتان می‌کند. این، تمام حکایت امروز طرشت است.

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدامات لازم در خصوص عقد قرارداد سازمان چای با کارخانجات در حال انجام است،اظهار کرد: در گیلان و مازندران ۱۶۵ کارخانه چای وجود دارد که سازمان چای در حال تلاش برای عقد قرار داد با این کارخانجات است.

وی با اشاره به استقبال خوب کارخانه‌داران چای در خصوص عقد قرار داد با این سازمان گفت: بر اساس آمار تاکنون ۳۵ کارخانه‌دار جهت عقد قرار داد با سازمان چای اعلام آمادگی کرده و قرارداد لازم بسته شده است.

رئیس سازمان چای کشور از برداشت چای در ۲۵ هزار هکتار از باغات چای در استان‌های شمالی خبر داد و افزود: برداشت چای از اردیبهشت ماه و در سه نوبت انجام شده و امیدوارم مابقی کارخانجات چای، قرار داد خود را با این سازمان به ثبت برسانند.

جهانساز با تاکید بر اینکه سازمان چای توجه ویژه‌ای به مکانیزاسیون و اصلاح باغات چای دارد، تصریح کرد: سازمان چای به منظور حمایت از این بهره برداران و افزایش کیفیت و کمیت محصول چای تسهیلات خوبی برای مکانیزاسیون و اصلاح باغات با سود ۴ درصد به چایکاران و ۷ درصد به کارخانه داران پرداخت می‌کند.

وی با اذعان به اینکه شورای قیمت گذاری قیمت تضمینی چای را در زمان مقرر اعلام کرده است، بیان کرد: طبق اعلام شورای قیمت گذاری قیمت هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۶ هزار و ۶۹۰ تومان خریداری می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با ابراز خرسندی از افزایش ۴۵ درصدی قیمت تضمینی برگ سبز چای در کشور افزود: بسیار امیدوارم‌ امسال بیش از ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای از استان‌های گیلان و مازندران برداشت شود که جای بسیار خرسندی دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ر

فروشگاه چای 

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

پخش چای در سلسبیلبورس چای در سلسبیل

فروش انواع چای سیاه   درسلسبیل

چای سیاه  از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است

کافئین و تانین = آرام بخش دستگاه عصبی.

تئوفیلین = ساختاری مانند کافئین دارد که در چای سبز و سیاه موجود است , شل کردن عضلا‌ت، افزایش دهنده جریان خون در کلیه‌ها , افزایش انقباض پذیری و کارایی عضلا‌ت قلب، تنظیم ضربان قلب، کاهش فشار خون و اثرات التهابی.

تیانین = طعم دهنده چای است.

کاتچین = در چای سبز و سیاه وجود دارد اما در چای سبز بیشتر است , این ماده ضد سرطان , کاهش دهنده چربی بدخون و ضد ویروس است و ازافزایش قند خون جلوگیری می کند.

فلوراید و فلووانوئید که سبب استحکام دندان است و از ایجاد بوی‌بددهان پیشگیری می کند.

ویتامین های B کمپلکس C , و E نیز در چای وجود دارد.

ویتامین C که کاهش دهنده اضطراب است و علا‌ئم سرماخوردگی را برطرف می کند.

ویتامین ب کمپلکس و ویتامین ای نیز سبب بهبود سوخت و ساز بدن می شود.

رفع خواب آلودگی , تقویت نیروی فکر , گوارش بهتر غذا و کاهش علا‌ئم میگرن از دیگر خواصل مهم چای است.

فروش انواع چای سر گل بهاره ممتاز  در سلسبیل

چای سیاه سرگل بهاره همان چای ممتاز بهاره است که از غنچه و برگ بالایی بوته‌ی چای در فصل بهار تولید می شود و چون در تولید این نوع چای از برگ های جوان روی بوته چای در فصل بهار استفاده می شود به آن چای سیاه سرگل بهاره هم گفته می شود.این محصول بواسطه برداشت در فصل بهار و یا اصطلاحا چین اول، حاوی مواد مغذی بسیار زیادی بوده که بیشترین فواید را برای سلامت و زیبایی دارد.

چای سیاه سوزنی یا همان چای لیزری  در سلسبیل

کیفیت چای سیاه سوزنی ایرانی درصورتیکه بطورصحیح دم کشیده شود، کمتراز انواع چایی های مرغوب و برتر دیگر نبوده و فقط در میزان چای خشکی که درقوری ریخته می شود با چایی های دیگر متفاوت می باشد که باید یک قاشق بیشتر ریخته شود. در چای قلم، ساقه های فوقانی نگهدارنده ی شاخسارها (جوانبرگ) چای نیز بطور پراکنده در آن پخش بوده و درهنگام دم کشیدن چای، تراوش مواد مفید و سودمند ساقک های خشک شده، رنگ و عطر خاصی به نوشیدنی می دهد که علاوه بر ظاهری بسیار زیبا و جذاب، عطر نوشیدنی را دلچسب تر و با طراوت می نماید.

چای سیاه شکسته ممتاز  در سلسبیل

از محصولات تی سنس می توان به چای سیاه شکسته ممتاز اشاره نمود که از بهترین نوع برگ چای ممتاز بهاره تولید شده و فاقد هرگونه رنگ و طعم دهنده های غیر مجاز است.

این محصول تی سنس یکی از بهترین محصولات چای ایرانی می باشد .این چای بدلیل عطر و طعم بسیار خوب و همچنین رنگدهی طبیعی بالا یکی از پرفروش ترین محصولات چای ایرانی می باشد.

چای سیاه باروتی  در سلسبیل

چای سیاه باروتی همان چای سیاه است که طی مراحلی به گلوله های ریز سیاه رنگ تبدیل شده است. چای باروتی را در ایران بیشتر به نام چای کله مورچه یا سی تی سی میشناسند. دلیل نامگذاری چای باروتی یا کله مورچه به این دلیل است که دانه های این چای گلوله ای شکل هستند و به سر مورچه شبیه اند. جالب است بدانید که این چای هم از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه میشود و پایه تولید این چای همان گیاهی است که چای های سیاه، سبز و سفید از آن تهیه میشود و تنها تفاوت آن روش تهیه و به دست آوردن شکل گلوله ای چای باروتی است.

چای سیاه قلم درشت  در سلسبیل

یک نوع چای سیاه با ظاهری درشت تر از سایر انواع چای سیاه و طعم و رنگی منحصر به فرد. اولین ویژگی مطرح شده در مورد این نوع چای قرار گرفتند آن در دسته بندی چای های سیاه است. چای سیاه و سبز و حتی اولونگ همگی از گیاه کاملیا سیننسیس تولید می شوند و تفاوت آن ها در شیوه تهیه است. برای تولید چای سیاه بر خلاف چای سبز، گیاه قبل از خشک شدن یک دوره تخمیر (اکسایش) را تجربه می کند و بعد خشک می شود. واژه قلم که در معرفی این نوع چای به کار رفته است حاکی از خصوصیات فیزیکی چای و همچنین قسمتی از گیاه چای است که در تهیه آن مورد استفاده قرار گرفته است. چای قلم از قسمت ساقه گیاه چای تولید شده است. و در مورد قلم درشت بودن این نوع از چای باید بگوییم که چای قلم در بازار چای به دو دسته قلم درشت و قلم متوسط تقسیم می شود. این دو دسته میزان کوچک و بزرگ بودن دانه های چای را بیان می کنند. اما این که بزرگی و کوچکی دانه های چای سیاه چه تأثیری دارند را بعداَ بررسی خواهیم کرد. در آخر واژه بهاره اخرین ویژگی این نوع چای است. چای در سه فصل بهار، تابستان و پاییز برداشت می شود.

چای سیاه قلم ریز  در سلسبیل

چای سیاه قلم ریز ایرانی ازجمله محصولات پرطرفدارکارخانه های چای سازی خطه سرسبز و باطراوت بویژه دراستان گیلان بوده که به دلیل شهرت خوش طعمی، درمیان هموطنان عزیز، با استقبال فراوانی همراه می باشد. چای سنتی قلم درشت ترین چایی ایرانی می باشد.

کیفیت چای قلم ایرانی درصورتیکه بطور صحیح دم کشیده شود، کمتراز انواع چایی های مرغوب و برتر دیگر نبوده و فقط در میزان چای خشکی که درقوری ریخته می شود با چایی های دیگر متفاوت می باشد که باید یک قاشق بیشتر ریخته شود. درچای قلم، ساقه های فوقانی نگهدارنده ی شاخسارها (جوانبرگ) چای نیز بطور پراکنده در آن پخش بوده و درهنگام دم کشیدن چای، تراوش مواد مفید و سودمند ساقک های خشک شده، رنگ و عطر خاصی به نوشیدنی می دهد که علاوه بر ظاهری بسیار زیبا و جذاب، عطر نوشیدنی را دلچسب تر و با طراوت می نماید.

چوب چای  در سلسبیل

بی تردید هموطنان عزیز اطلاع دارند که مردم سخت کوش و زحمتکش شمال کشور غالبا به شیوه های دستی و سنتی برگ سبز چای را برداشت می کنند و در هنگام برداشت به این شیوه غالبا غنچه فوقانی  چای با برگ های اول، دوم، سوم و گاهی با برگ چهارم چای همراه است که همه اجزای فوق به ساقه نگهدارنده در قسمت فوقانی متصل بوده و سپس درمراحل چایسازی، تعدادی ازخرده های ساقه، درهنگام غربال گری چای سیاه تولید شده به صورت پراکنده به مقدار متفاوت در انواع درجه بندی شده چای سیاه باقی مانده و این مقدار در چای سرگل و ممتاز به کمترین میزان خود می رسد و در چای قلم و شکسته و باروتی به ترتیب در مقادیر بیشتری وجود دارد. مردم بومی منطقه نیز قریب به یقین به علت خاصیت های مفید وسودمند ساقه های خرد شده، سعی ننموده اند که ساقه زدایی را بطور کامل از چای تولید شده انجام دهند.

چای سبز  در سلسبیل

چای سبز از متداول ترین نوشیدنی ها در آسیا بخصوص آسیای شرقی است. بزرگترین تولید کننده ی چای سبز در دنیا کشور چین است. هر چند در ایران هم چای سبز ایرانی مرغوب تولید می شود.

چای سبز شکسته ممتاز   درسلسبیل

این نوع چای سبز که در درجه ی عالی قرار دارد، کیفیتی نظیر چای سرگل دارد، با این تفاوت که درصد خلوص آن کمتر می باشد و در کارخانه چای، توسط فیلتر های مخصوص جداسازی می شود. زمان دم این نوع چای کمی بیشتر از چای سرگل بوده و از ماندگاری کمتری برخوردار است. ولی اگر به روش درست و با آب مناسبی دم شود، از نظر طعم تفاوت چندانی با چای سرگل نخواهد داشت.

چای سبز قلم ممتاز  در سلسبیل

ترکیبی از ساقه و برگ های درشت چای می باشد. این چای پس از دم کشیدن عطر و طعمی خوش دارد که برای طرفداران چای سبز انتخاب مناسبی است. این محصول با حفظ کیفیت و خواص چای سبز و مقداری مقرون بصرفه تر عرضه میشود. برای دم کردن چای سبز کافیست یک قاشق از این چای را در قوری ریخته و یک لیوان آب جوش زلال به قوری اضافه کنید و پس از پنج الی هفت دقیقه میل نمایید. تفاوت این چای با نوع ممتاز خود در ساقه های موجود در آن و اندازه درشت برگ ها است. این نکته باعث تفاوت در قیمت این محصولات نیز شده است. چای سبز برخلاف چای سیاه تخمیر نمیشود. به عبارتی فرآیند تخمیر از آن حذف شده و حالت سبزی برگ ها را در خود نگه میدارد.

چای سفید  در سلسبیل

 چای سفید، از برگ های چای رسیده به دست می آید. وقتی غنچه چای هنوز باز نشده است، آن را می چینند و قبل از این که برگ های چای خشک شوند، آنها را بخار می دهند. چای سفید نسبت به دیگر انواع چای در مقادیر کمتری تولید شده و از این جهت قیمت آن گران‌تر تمام میشود. نام‌گذاری چای سفید ، ناشی از پرزهای سفید نقره‌ای جوانه‌های نشکفته گیاه چای است که به آن سفید می دهد، هر چند دم کرده آن به رنگ زرد کم رنگ است. میزان کافئین موجود در چای سفید در مقایسه با چای سبز یا چای سیاه بسیار کم‌تر است. در هر فنجان از چای‌سفید تنها ۲۸ میلی‌گرم کافئین وجود دارد. چای سفید دارای مقدار زیادی کاتشین است. کاتشین باعث کاهش بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها ، سکته ها،دیابت و خطرات حاصل از اشعه ماورای بنفش بر پوست می گردد

گرمنوش چای  در سلسبیل

نوعی نوشیدنی است که چای جز اصلی آن است و سایز جز ها از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه، پوستِ میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب است، به صورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دم کردن یا گرفتن عصاره به وسیلهٔ آب متداول‌ترین و قدیمی‌ترین روش به کار بردن داروهای گیاهی است.

چای سیاه میخک  در سلسبیل

یک وقت های دلم فقط چای سیاه میخواد برای غروب های زمستون،با عطر میخک که عالیه ، حتما امتحان بکنید.
میخک عطر تندی و گرمی دارد برای همین خیلی کم باید مصرف شود .

چای دارچین  در سلسبیل

مخلوط چای سیاه و دارچین نیوشا از خواص دارچین از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری هاست و همچنین کاهش و تسکین دردهای عضلانی بهره مند می باشد. عطر و طعم بی نظیر چای دارچین درکنار ویژگی های بی شمار آن به محبوبیت این محصول افزوده است.

چای سیاه هل  در سلسبیل

گرمنوش چای سیاه هل یکی دیگر از دمنوش های مفید و خوش طعم محصولات تی سنس است. مصرف گرمنوش چای سیاه هل تی سنس سبب خوشبو شدن دهان شده و زخم های دهان را بهبود می‌دهد. گرمنوش هل تی سنس همچنین تب را کاهش و سرماخوردگی را درمان می‌کند. این دمنوش تسکین دهنده درد روماتیسم است. یکی از خواص ویژه و بسیار ارزشمند چای هل، جلوگیری از تشکیل خلط در گلو است. دانه های هل خاصیت داروی اکسپکتورانت را دارد و سینوس ها و برونش ها، بینی و سینه را از خلط و ترشحات اضافی پاک می کند. هل همان طور که ذکر شد خواص گرمابخش و انرژی زا دارد از این رو به بهبود روحیه و بازیابی انرژی و توان از دست رفته کمک می کند. گرمنوش چای سیاه هل تی سنس از ترکیب هل و چای سیاه به دست آمده و جزو گرمنوش های مخلوط چای سیاه است.

چای سیاه گل محمدی  در سلسبیل

چای گل سیاه یا گرمنوش گل محمدی یک نوشیدنی معطر و فوق‌العاده با خواص مثال‌زدنی و پرخاصیت برای آن‌هایی است که علاقه‌مند به نوشیدنی‌های گرم هستند. شما می‌توانید از این گلبرگ‌های خوش‌رنگ و معطر چای تهیه کرده و یک نوشیدنی صد درصد ایرانی و آرام‌بخش تهیه کنید.

چای سیاه به لیمو  در سلسبیل

 

 

چای سیاه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیا است که ترکیبات متنوعی از آن، با دیگر گیاهان معطر و دارویی وجود دارد. از این رو تی سنس ، محصول مخلوط چای سیاه و گیاه به‌لیمو را به بازار عرضه کرده است. این چای علاوه بر طعم بی‌نظیر و عطر عالی، خواص بسیاری نیز دارد. به‌لیمو از خوشبوترین گیاهان دارویی است و ترکیب آن با چای سیاه سیلان، عطری مشابه لیمو می‌دهد. به لیمو گیاهی با برگ‌های سبز معطر است که خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد. پس از چیدن برگ‌های به‌لیمو به صورت تازه یا خشک‌ شده، می‌توان از آن استفاده کرد. این چای، فاقد هرگونه مواد افزودنی و شیمایی است. به‌منظور تولید محصولاتی با کیفیت در حوزه سلامتی، تی سنس از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کند. چای سیاه و گیاه به‌لیمو تی سنس در بسته‌بندی زیبا عرضه می‌شود. مزیت این بسته‌بندی، جلوگیری از نفوذ رطوبت است که چای را طولانی‌تر تازه‌ نگه می‌دارد.

سلسبیل نام قدیمی محله ای با قدمت بالا در منطقه 10 تهران است که امروزه به رودکی تغییر نام داده است. در حال حاضر این خیابان یکی از مراکز خرید اصلی و پر طرفدار تهران به حساب می آید. شروع ساخت و ساز و تغییرات در این محله از جنوب به شمال اتفاق افتاده است. سلسبیل نام چشمه ای است در بهشت و به علت وجود رودخانه ای که در  این محله جاری بوده است به این نام معروف گردیده است

محله سلسبیل در یک نگاه

  • نام محله: محله سلسبیل (رودکی)
  • منطقه: 10 تهران
  • محل اسقرار: مرکز تهران
  • شهرت محله: بورس خرید البسه شهر تهران
  • بافت محله: قدیمی ساز
  • همسایه های محلی: بریانک | کارون جنوبی | اسکندری
  • دسترسی های محلی: بزرگراه  شهید نواب صفوی | خیابان های کمیل، قصرالدشت و هاشمی
  • ایستگاه مترو : دارد ( ایستگاه مترو رودکی )
  • سطح قیمت: متوسط
  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، رییس سازمان چای شمال کشور با بیان اینکه برداشت بهاره چای در باغ‌های چای شمال کشور از هفته اول اردیبهشت آغاز می‌شود، گفت: سازمان چای آمادگی کامل برای خرید تضمینی در زمان مقرر را دارد.

حبیب جهانساز افزود: تاکنون عقد قرارداد ۳۰ کارخانه برای خرید تضمینی چای انجام شده و شمار زیادی از کارخانجات نیز در حال عقد قرارداد هستند.

او از تعیین قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال ۱۴۰۰ خبرداد و گفت: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال جاری برای برگ سبز چای درجه یک ۶هزار و ۶۹۰ تومان و برای درجه دو ۴ هزار و ۷۸۱ تومان تعیین شده است.

رییس سازمان چای کشور افزود: قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای امسال در مقایسه با سال قبل حدود ۴۵ درصد افزایش داشته است.

جهانساز با اشاره به اینکه پارسال ۱۶۱ مرکز خرید یا کارخانه محصولات چایکاران شمالی را بصورت تضمینی خریداری کردند، افزود: امسال نیز ۵ یا ۶ کارخانه دیگر با برگشتن به چرخه تولید، کار خرید را در کنار مراکز خرید چای انجام می دهند.

فروشگاه چای شمال

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

پخش چای در مینی سیتیبورس چای در مینی سیتی

فروش انواع چای سیاه   درمینی سیتی

چای سیاه  از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است

کافئین و تانین = آرام بخش دستگاه عصبی.

تئوفیلین = ساختاری مانند کافئین دارد که در چای سبز و سیاه موجود است , شل کردن عضلا‌ت، افزایش دهنده جریان خون در کلیه‌ها , افزایش انقباض پذیری و کارایی عضلا‌ت قلب، تنظیم ضربان قلب، کاهش فشار خون و اثرات التهابی.

تیانین = طعم دهنده چای است.

کاتچین = در چای سبز و سیاه وجود دارد اما در چای سبز بیشتر است , این ماده ضد سرطان , کاهش دهنده چربی بدخون و ضد ویروس است و ازافزایش قند خون جلوگیری می کند.

فلوراید و فلووانوئید که سبب استحکام دندان است و از ایجاد بوی‌بددهان پیشگیری می کند.

ویتامین های B کمپلکس C , و E نیز در چای وجود دارد.

ویتامین C که کاهش دهنده اضطراب است و علا‌ئم سرماخوردگی را برطرف می کند.

ویتامین ب کمپلکس و ویتامین ای نیز سبب بهبود سوخت و ساز بدن می شود.

رفع خواب آلودگی , تقویت نیروی فکر , گوارش بهتر غذا و کاهش علا‌ئم میگرن از دیگر خواصل مهم چای است.

فروش انواع چای سر گل بهاره ممتاز  در مینی سیتی

چای سیاه سرگل بهاره همان چای ممتاز بهاره است که از غنچه و برگ بالایی بوته‌ی چای در فصل بهار تولید می شود و چون در تولید این نوع چای از برگ های جوان روی بوته چای در فصل بهار استفاده می شود به آن چای سیاه سرگل بهاره هم گفته می شود.این محصول بواسطه برداشت در فصل بهار و یا اصطلاحا چین اول، حاوی مواد مغذی بسیار زیادی بوده که بیشترین فواید را برای سلامت و زیبایی دارد.

چای سیاه سوزنی یا همان چای لیزری  در مینی سیتی

کیفیت چای سیاه سوزنی ایرانی درصورتیکه بطورصحیح دم کشیده شود، کمتراز انواع چایی های مرغوب و برتر دیگر نبوده و فقط در میزان چای خشکی که درقوری ریخته می شود با چایی های دیگر متفاوت می باشد که باید یک قاشق بیشتر ریخته شود. در چای قلم، ساقه های فوقانی نگهدارنده ی شاخسارها (جوانبرگ) چای نیز بطور پراکنده در آن پخش بوده و درهنگام دم کشیدن چای، تراوش مواد مفید و سودمند ساقک های خشک شده، رنگ و عطر خاصی به نوشیدنی می دهد که علاوه بر ظاهری بسیار زیبا و جذاب، عطر نوشیدنی را دلچسب تر و با طراوت می نماید.

چای سیاه شکسته ممتاز  در مینی سیتی

از محصولات تی سنس می توان به چای سیاه شکسته ممتاز اشاره نمود که از بهترین نوع برگ چای ممتاز بهاره تولید شده و فاقد هرگونه رنگ و طعم دهنده های غیر مجاز است.

این محصول تی سنس یکی از بهترین محصولات چای ایرانی می باشد .این چای بدلیل عطر و طعم بسیار خوب و همچنین رنگدهی طبیعی بالا یکی از پرفروش ترین محصولات چای ایرانی می باشد.

چای سیاه باروتی  در مینی سیتی

چای سیاه باروتی همان چای سیاه است که طی مراحلی به گلوله های ریز سیاه رنگ تبدیل شده است. چای باروتی را در ایران بیشتر به نام چای کله مورچه یا سی تی سی میشناسند. دلیل نامگذاری چای باروتی یا کله مورچه به این دلیل است که دانه های این چای گلوله ای شکل هستند و به سر مورچه شبیه اند. جالب است بدانید که این چای هم از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه میشود و پایه تولید این چای همان گیاهی است که چای های سیاه، سبز و سفید از آن تهیه میشود و تنها تفاوت آن روش تهیه و به دست آوردن شکل گلوله ای چای باروتی است.

چای سیاه قلم درشت  در مینی سیتی

یک نوع چای سیاه با ظاهری درشت تر از سایر انواع چای سیاه و طعم و رنگی منحصر به فرد. اولین ویژگی مطرح شده در مورد این نوع چای قرار گرفتند آن در دسته بندی چای های سیاه است. چای سیاه و سبز و حتی اولونگ همگی از گیاه کاملیا سیننسیس تولید می شوند و تفاوت آن ها در شیوه تهیه است. برای تولید چای سیاه بر خلاف چای سبز، گیاه قبل از خشک شدن یک دوره تخمیر (اکسایش) را تجربه می کند و بعد خشک می شود. واژه قلم که در معرفی این نوع چای به کار رفته است حاکی از خصوصیات فیزیکی چای و همچنین قسمتی از گیاه چای است که در تهیه آن مورد استفاده قرار گرفته است. چای قلم از قسمت ساقه گیاه چای تولید شده است. و در مورد قلم درشت بودن این نوع از چای باید بگوییم که چای قلم در بازار چای به دو دسته قلم درشت و قلم متوسط تقسیم می شود. این دو دسته میزان کوچک و بزرگ بودن دانه های چای را بیان می کنند. اما این که بزرگی و کوچکی دانه های چای سیاه چه تأثیری دارند را بعداَ بررسی خواهیم کرد. در آخر واژه بهاره اخرین ویژگی این نوع چای است. چای در سه فصل بهار، تابستان و پاییز برداشت می شود.

چای سیاه قلم ریز  در مینی سیتی

چای سیاه قلم ریز ایرانی ازجمله محصولات پرطرفدارکارخانه های چای سازی خطه سرسبز و باطراوت بویژه دراستان گیلان بوده که به دلیل شهرت خوش طعمی، درمیان هموطنان عزیز، با استقبال فراوانی همراه می باشد. چای سنتی قلم درشت ترین چایی ایرانی می باشد.

کیفیت چای قلم ایرانی درصورتیکه بطور صحیح دم کشیده شود، کمتراز انواع چایی های مرغوب و برتر دیگر نبوده و فقط در میزان چای خشکی که درقوری ریخته می شود با چایی های دیگر متفاوت می باشد که باید یک قاشق بیشتر ریخته شود. درچای قلم، ساقه های فوقانی نگهدارنده ی شاخسارها (جوانبرگ) چای نیز بطور پراکنده در آن پخش بوده و درهنگام دم کشیدن چای، تراوش مواد مفید و سودمند ساقک های خشک شده، رنگ و عطر خاصی به نوشیدنی می دهد که علاوه بر ظاهری بسیار زیبا و جذاب، عطر نوشیدنی را دلچسب تر و با طراوت می نماید.

چوب چای  در مینی سیتی

بی تردید هموطنان عزیز اطلاع دارند که مردم سخت کوش و زحمتکش شمال کشور غالبا به شیوه های دستی و سنتی برگ سبز چای را برداشت می کنند و در هنگام برداشت به این شیوه غالبا غنچه فوقانی  چای با برگ های اول، دوم، سوم و گاهی با برگ چهارم چای همراه است که همه اجزای فوق به ساقه نگهدارنده در قسمت فوقانی متصل بوده و سپس درمراحل چایسازی، تعدادی ازخرده های ساقه، درهنگام غربال گری چای سیاه تولید شده به صورت پراکنده به مقدار متفاوت در انواع درجه بندی شده چای سیاه باقی مانده و این مقدار در چای سرگل و ممتاز به کمترین میزان خود می رسد و در چای قلم و شکسته و باروتی به ترتیب در مقادیر بیشتری وجود دارد. مردم بومی منطقه نیز قریب به یقین به علت خاصیت های مفید وسودمند ساقه های خرد شده، سعی ننموده اند که ساقه زدایی را بطور کامل از چای تولید شده انجام دهند.

چای سبز  در مینی سیتی

چای سبز از متداول ترین نوشیدنی ها در آسیا بخصوص آسیای شرقی است. بزرگترین تولید کننده ی چای سبز در دنیا کشور چین است. هر چند در ایران هم چای سبز ایرانی مرغوب تولید می شود.

چای سبز شکسته ممتاز   در مینی سیتی

این نوع چای سبز که در درجه ی عالی قرار دارد، کیفیتی نظیر چای سرگل دارد، با این تفاوت که درصد خلوص آن کمتر می باشد و در کارخانه چای، توسط فیلتر های مخصوص جداسازی می شود. زمان دم این نوع چای کمی بیشتر از چای سرگل بوده و از ماندگاری کمتری برخوردار است. ولی اگر به روش درست و با آب مناسبی دم شود، از نظر طعم تفاوت چندانی با چای سرگل نخواهد داشت.

چای سبز قلم ممتاز  در مینی سیتی

ترکیبی از ساقه و برگ های درشت چای می باشد. این چای پس از دم کشیدن عطر و طعمی خوش دارد که برای طرفداران چای سبز انتخاب مناسبی است. این محصول با حفظ کیفیت و خواص چای سبز و مقداری مقرون بصرفه تر عرضه میشود. برای دم کردن چای سبز کافیست یک قاشق از این چای را در قوری ریخته و یک لیوان آب جوش زلال به قوری اضافه کنید و پس از پنج الی هفت دقیقه میل نمایید. تفاوت این چای با نوع ممتاز خود در ساقه های موجود در آن و اندازه درشت برگ ها است. این نکته باعث تفاوت در قیمت این محصولات نیز شده است. چای سبز برخلاف چای سیاه تخمیر نمیشود. به عبارتی فرآیند تخمیر از آن حذف شده و حالت سبزی برگ ها را در خود نگه میدارد.

چای سفید  در مینی سیتی

 چای سفید، از برگ های چای رسیده به دست می آید. وقتی غنچه چای هنوز باز نشده است، آن را می چینند و قبل از این که برگ های چای خشک شوند، آنها را بخار می دهند. چای سفید نسبت به دیگر انواع چای در مقادیر کمتری تولید شده و از این جهت قیمت آن گران‌تر تمام میشود. نام‌گذاری چای سفید ، ناشی از پرزهای سفید نقره‌ای جوانه‌های نشکفته گیاه چای است که به آن سفید می دهد، هر چند دم کرده آن به رنگ زرد کم رنگ است. میزان کافئین موجود در چای سفید در مقایسه با چای سبز یا چای سیاه بسیار کم‌تر است. در هر فنجان از چای‌سفید تنها ۲۸ میلی‌گرم کافئین وجود دارد. چای سفید دارای مقدار زیادی کاتشین است. کاتشین باعث کاهش بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها ، سکته ها،دیابت و خطرات حاصل از اشعه ماورای بنفش بر پوست می گردد

گرمنوش چای  در مینی سیتی

نوعی نوشیدنی است که چای جز اصلی آن است و سایز جز ها از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه، پوستِ میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب است، به صورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دم کردن یا گرفتن عصاره به وسیلهٔ آب متداول‌ترین و قدیمی‌ترین روش به کار بردن داروهای گیاهی است.

چای سیاه میخک  در مینی سیتی

یک وقت های دلم فقط چای سیاه میخواد برای غروب های زمستون،با عطر میخک که عالیه ، حتما امتحان بکنید.
میخک عطر تندی و گرمی دارد برای همین خیلی کم باید مصرف شود .

چای دارچین  در مینی سیتی

مخلوط چای سیاه و دارچین نیوشا از خواص دارچین از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری هاست و همچنین کاهش و تسکین دردهای عضلانی بهره مند می باشد. عطر و طعم بی نظیر چای دارچین درکنار ویژگی های بی شمار آن به محبوبیت این محصول افزوده است.

چای سیاه هل  در مینی سیتی

گرمنوش چای سیاه هل یکی دیگر از دمنوش های مفید و خوش طعم محصولات تی سنس است. مصرف گرمنوش چای سیاه هل تی سنس سبب خوشبو شدن دهان شده و زخم های دهان را بهبود می‌دهد. گرمنوش هل تی سنس همچنین تب را کاهش و سرماخوردگی را درمان می‌کند. این دمنوش تسکین دهنده درد روماتیسم است. یکی از خواص ویژه و بسیار ارزشمند چای هل، جلوگیری از تشکیل خلط در گلو است. دانه های هل خاصیت داروی اکسپکتورانت را دارد و سینوس ها و برونش ها، بینی و سینه را از خلط و ترشحات اضافی پاک می کند. هل همان طور که ذکر شد خواص گرمابخش و انرژی زا دارد از این رو به بهبود روحیه و بازیابی انرژی و توان از دست رفته کمک می کند. گرمنوش چای سیاه هل تی سنس از ترکیب هل و چای سیاه به دست آمده و جزو گرمنوش های مخلوط چای سیاه است.

چای سیاه گل محمدی  در مینی سیتی

چای گل سیاه یا گرمنوش گل محمدی یک نوشیدنی معطر و فوق‌العاده با خواص مثال‌زدنی و پرخاصیت برای آن‌هایی است که علاقه‌مند به نوشیدنی‌های گرم هستند. شما می‌توانید از این گلبرگ‌های خوش‌رنگ و معطر چای تهیه کرده و یک نوشیدنی صد درصد ایرانی و آرام‌بخش تهیه کنید.

چای سیاه به لیمو  در مینی سیتی

چای سیاه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیا است که ترکیبات متنوعی از آن، با دیگر گیاهان معطر و دارویی وجود دارد. از این رو تی سنس ، محصول مخلوط چای سیاه و گیاه به‌لیمو را به بازار عرضه کرده است. این چای علاوه بر طعم بی‌نظیر و عطر عالی، خواص بسیاری نیز دارد. به‌لیمو از خوشبوترین گیاهان دارویی است و ترکیب آن با چای سیاه سیلان، عطری مشابه لیمو می‌دهد. به لیمو گیاهی با برگ‌های سبز معطر است که خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد. پس از چیدن برگ‌های به‌لیمو به صورت تازه یا خشک‌ شده، می‌توان از آن استفاده کرد. این چای، فاقد هرگونه مواد افزودنی و شیمایی است. به‌منظور تولید محصولاتی با کیفیت در حوزه سلامتی، تی سنس از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کند. چای سیاه و گیاه به‌لیمو تی سنس در بسته‌بندی زیبا عرضه می‌شود. مزیت این بسته‌بندی، جلوگیری از نفوذ رطوبت است که چای را طولانی‌تر تازه‌ نگه می‌دارد.

 

محله مینی سیتی یکی از شهرستان‌های شمیرانات است که در شمال تهران قرارگرفته است. مینی سیتی در دوره پس از انقلاب به ارگان‌های ارتش و سپاه واگذار شد. بیشتر ساکنین این محله افراد نظامی و ارتشی هستند.
علت نام‌گذاری این محله این است که اولین شهر بازی تهران به نام مینی سیتی در این محله احداث شد. پس از مدتی به دلیل احداث مترو، این شهربازی تخریب شد.

بیشتر محله‌هایی که در قسمت‌های شمالی شهر تهران قرار گفته‌اند، از بافت نوساز و مطلوبی برخوردار هستند.

 

محله مینی سیتی نیز از جمله محله‌های شمالی تهران است و بیشتر خانه‌هایش از بافت مطلوبی برخوردار است. خانه‌های ویلایی مینی سیتی در حال تبدیل‌شدن به آپارتمان و برج‌های چندطبقه هستند.

بهترین محله مینی سیتی تهران

محله کوی لاله یکی از بهترین و امن‌ترین محله‌های مینی سیتی محسوب می‌شود. بیشتر افراد اعیان‌نشین در این قسمت از محله مینی سیتی زندگی می‌کنند. کوی لاله دارای محیطی بسیار آرام و تمیز است.

شهرک‌های مهم محله مینی سیتی

از مهم‌ترین شهرک‌های این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شهرک نفت

سرای محله شهرک نفت، پل مورد اطمینانی بین مردم و مسئولین است. این سرای محله می‌کوشد که مردم محله از لحاظ اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و…در آسایش و رفاه باشند.

شهرک قائم

درمانگاه شبانه‌روزی مینی سیتی در این شهرک قرارگرفته است که دارای متخصص‌هایی در زمینه‌های دندان، چشم و زنان و زایمان است.

شهرک صدف

پشت شهرک نفت قرار دارد. دارای دو برج به نام‌های دریا و خورشید است. این برج‌ها دارای امکانات بی‌نظیری از جمله استخر، جکوزی، سالن بدن‌سازی و غیره هستند.

مراکز خرید محله مینی سیتی

از مهم‌ترین مراکز خرید این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مجتمع تجاری ستا سنتر

 

مکانی عالی و زیبا که دارای اجناسی بسیار شیک با قیمت‌هایی مناسب است و دارای اجناسی متناسب با هر سلیقه و سنی می‌باشد.

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

نوشیدن چای های گیاهی یکی از روش هایی است که برای کسب آرامش و خواب بهتر شبانه توصیه می شود. انواع مختلفی از چای های گیاهی که گفته می شود می توانند به خواب خوب کمک کنند در بازار وجود دارند، اما شواهد در این زمینه یکدست نیستند. این که بررسی ارتباط نوشیدن چای های گیاهی و کیفیت خواب در جمعیتی بزرگ برای مدت زمان طولانی دشوار است، یکی از دلایل کلیدی در این زمینه است.

به گزارش ایلنا، عوامل مختلفی در خواب خوب شبانه نقش دارند که از آن جمله می توان به خوابیدن و بیدار شدن از خواب در زمانی مشابه از شبانه روز، پرهیز از مصرف وعده های غذایی سنگین پیش از خواب و ایجاد محیطی آرام، به عنوان مثال، با تاریک و آرام نگه داشتن اتاق خواب یا انجام فعالیت های آرامش بخش پیش از خواب، اشاره کرد.

چای های گیاهی درمانی برای مشکلات خواب شما نخواهند بود، اما می توان از آنها در ایجاد یک روتین آرامش بخش استفاده کرده و شرایطی مناسب را برای تجربه خوابی راحت و آرامش بخش فراهم کرد.

برخی مواد موجود در چای های گیاهی نیز ممکن است به بهبود شرایط خواب انسان کمک کنند. در ادامه با برخی از بهترین چای های گیاهی برای تجربه خواب خوب شبانه بیشتر آشنا می شویم.

چای بابونه

آیا انواع خاصی از چای می توانند به خواب بهتر کمک کنند؟

چای بابونه احتمالا نخستین گزینه ای است که برای کمک به خواب خوب شبانه در ذهن شما نقش می بندد. بابونه دیر زمانیست که به عنوان دمنوشی آرامش بخش پیش از خواب استفاده می شود.

بابونه حاوی ماده ای به نام آپیژنین است که این ترکیب به گیرنده هایی در مغز متصل می شود که داروهای درمان کننده اضطراب و بی خوابی، مانند بنزودیازپین ها نیز از همان گیرنده های استفاده می کنند و مشخص شده است که اثری آرامش بخش ایجاد می کند.

بی خوابی در افراد مسن بیشتر شایع است و بابونه یکی از گیاهان دارویی محسوب می شود که ممکن است به بهبود شرایط خواب کمک کند. مطالعه در سال 2017 که در ​Complementary Therapies in Medicine منتشر شد، نشان داد افراد ساکن خانه سالمندان که 400 میلی گرم عصاره بابونه در روز دریافت می کردند، نسببت به آنهایی که دارونما مصرف می کردند از کیفیت خواب بهتری برخوردار بودند.

البته، فواید بابونه تنها به افراد مسن محدود نمی شود. طی مطالعه ای در سال 2016 که در نشریه the ​Journal of Advanced Nursing منتشر شد، 80 زن پس از زایمان که از کیفیت خواب پایینی برخوردار بودند به دو گروه تقسیم شده و بمدت دو هفته یک گروه افزون بر مراقبت عادی پس از زایمان، چای بابونه نیز مصرف می کردند و گروه دیگر فقط مراقبت عادی پس از زایمان را دریافت کردند. گروهی که چای بابونه مصرف می کردند، شرایط به مراتب بهتری در زمینه کمبود خواب و افسردگی داشتند.

اما نتایج پژوهش ها در این زمینه یکدست نیستند و همه مطالعات پیوند بین بابونه و خواب بهتر را تایید نکرده اند.

با این وجود، بابونه ممکن است فواید دیگری را نیز ارائه کند که استفاده از آن را ارزشمند می کند. جدا از خواب، عصاره بابونه برای خواص ضد التهاب خود نیز مورد استفاده قرار گرفته و ممکن است به کاهش اضطراب کمک کند. محتوای آنتی اکسیدانی بابونه احتمالا نقش مهمی در فواید آن ایفا می کند.

چای اسطوخودوس

آیا انواع خاصی از چای می توانند به خواب بهتر کمک کنند؟

اگر از اسانس اسطوخودوس در اسانس‌سوز یا اسپری های اسطوخودوس برای معطر کردن روبالشی های خود استفاده کرده باشید، می دانید که این گیاه تا چه اندازه می تواند آرامش بخش باشد.

اما بار دیگر نتایج مطالعات در این زمینه یکدست نیستند.

چای اسطوخودوس یکی دیگر از نوشیدنی های گیاهی است که مصرف آن برای کسب آرامش توصیه می شود. مطالعه ای در سال 2015 که در ​Worldviews on Evidence Based Nursing منتشر شد، نشان داد که بوییدن و نوشیدن چای اسطوخودوس برای دو هفته به گزارش کمتر خستگی در زنان مبتلا به اختلال خواب پس از زایمان منجر شده است، اما اثری بر کیفیت خواب نداشت.

به نظر می رسد استشمام رایحه اسطوخودوس بهتر عمل می کند. طی مطالعه ای در سال 2011 که در نشریه Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine منتشر شد، زنان در بازه سنی 45 تا 55 سال از رایحه درمانی اسطوخودوس برای 20 دقیقه دو بار در هفته بمدت 12 هفته استفاده کردند و بهبود کیفیت خواب و ضربان قلب این افراد در مقایسه با گروه گزارش شد.

طی یک بررسی در سال 2013 که در Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine منتشر شد، رایحه اسطوخودوس به بهبود کیفیت خواب در دانش آموزان سالم و افراد مبتلا به بیماری ایسکمیک قلب منجر شد.

ریشه والرین (سنبل الطیب)

آیا انواع خاصی از چای می توانند به خواب بهتر کمک کنند؟

ریشه والرین سالهاست که برای درمان بی خوابی، تسکین استرس واضطراب استفاده می شود.

ریشه والرین بر انتقال دهنده های عصبی به نام اسید گاما-آمینوبوتیریک (GABA) تاثیر می گذارد که خواب را بهبود می بخشد. بسیاری از داروهای خواب‌آور نیز بر این انتقال دهنده عصبی تاثیر می گذارند.

بیشتر مطالعات صورت گرفته درباره ارتباط ریشه والرین و خواب قدیمی هستند، اما مطالعه ای در اکتبر 2020 که در نشریه the ​Journal of Evidence-Based Integrative Medicine​ منتشر شد، بروزرسانی و ارزیابی مجدد داده های موجود را دنبال کرد. پژوهشگران به رغم شواهد محدود دریافتند که والرین می تواند به تنهایی و همچنین در ترکیب با گزینه های دیگر، یک گیاه بی خطر و مفید برای درمان مشکلات خواب، اضطراب و مسائل مرتبط دیگر باشد.

پژوهشگران به این نکته اشاره داشتند که والرین ممکن است به ویژه در درمان بی خوابی در افرادی با سطوح بالای اضطراب مفید باشد.

منبع:عصرایران

 

بهترین چای

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

پخش چای در نوبنیادبورس چای در نوبنیاد

فروش انواع چای سیاه   در هفت تیر

چای سیاه  از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است

کافئین و تانین = آرام بخش دستگاه عصبی.

تئوفیلین = ساختاری مانند کافئین دارد که در چای سبز و سیاه موجود است , شل کردن عضلا‌ت، افزایش دهنده جریان خون در کلیه‌ها , افزایش انقباض پذیری و کارایی عضلا‌ت قلب، تنظیم ضربان قلب، کاهش فشار خون و اثرات التهابی.

تیانین = طعم دهنده چای است.

کاتچین = در چای سبز و سیاه وجود دارد اما در چای سبز بیشتر است , این ماده ضد سرطان , کاهش دهنده چربی بدخون و ضد ویروس است و ازافزایش قند خون جلوگیری می کند.

فلوراید و فلووانوئید که سبب استحکام دندان است و از ایجاد بوی‌بددهان پیشگیری می کند.

ویتامین های B کمپلکس C , و E نیز در چای وجود دارد.

ویتامین C که کاهش دهنده اضطراب است و علا‌ئم سرماخوردگی را برطرف می کند.

ویتامین ب کمپلکس و ویتامین ای نیز سبب بهبود سوخت و ساز بدن می شود.

رفع خواب آلودگی , تقویت نیروی فکر , گوارش بهتر غذا و کاهش علا‌ئم میگرن از دیگر خواصل مهم چای است.

فروش انواع چای سر گل بهاره ممتاز  در نوبنیاد

چای سیاه سرگل بهاره همان چای ممتاز بهاره است که از غنچه و برگ بالایی بوته‌ی چای در فصل بهار تولید می شود و چون در تولید این نوع چای از برگ های جوان روی بوته چای در فصل بهار استفاده می شود به آن چای سیاه سرگل بهاره هم گفته می شود.این محصول بواسطه برداشت در فصل بهار و یا اصطلاحا چین اول، حاوی مواد مغذی بسیار زیادی بوده که بیشترین فواید را برای سلامت و زیبایی دارد.

چای سیاه سوزنی یا همان چای لیزری  در نوبنیاد

کیفیت چای سیاه سوزنی ایرانی درصورتیکه بطورصحیح دم کشیده شود، کمتراز انواع چایی های مرغوب و برتر دیگر نبوده و فقط در میزان چای خشکی که درقوری ریخته می شود با چایی های دیگر متفاوت می باشد که باید یک قاشق بیشتر ریخته شود. در چای قلم، ساقه های فوقانی نگهدارنده ی شاخسارها (جوانبرگ) چای نیز بطور پراکنده در آن پخش بوده و درهنگام دم کشیدن چای، تراوش مواد مفید و سودمند ساقک های خشک شده، رنگ و عطر خاصی به نوشیدنی می دهد که علاوه بر ظاهری بسیار زیبا و جذاب، عطر نوشیدنی را دلچسب تر و با طراوت می نماید.

چای سیاه شکسته ممتاز  در نوبنیاد

از محصولات تی سنس می توان به چای سیاه شکسته ممتاز اشاره نمود که از بهترین نوع برگ چای ممتاز بهاره تولید شده و فاقد هرگونه رنگ و طعم دهنده های غیر مجاز است.

این محصول تی سنس یکی از بهترین محصولات چای ایرانی می باشد .این چای بدلیل عطر و طعم بسیار خوب و همچنین رنگدهی طبیعی بالا یکی از پرفروش ترین محصولات چای ایرانی می باشد.

چای سیاه باروتی  در نوبنیاد

چای سیاه باروتی همان چای سیاه است که طی مراحلی به گلوله های ریز سیاه رنگ تبدیل شده است. چای باروتی را در ایران بیشتر به نام چای کله مورچه یا سی تی سی میشناسند. دلیل نامگذاری چای باروتی یا کله مورچه به این دلیل است که دانه های این چای گلوله ای شکل هستند و به سر مورچه شبیه اند. جالب است بدانید که این چای هم از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه میشود و پایه تولید این چای همان گیاهی است که چای های سیاه، سبز و سفید از آن تهیه میشود و تنها تفاوت آن روش تهیه و به دست آوردن شکل گلوله ای چای باروتی است.

چای سیاه قلم درشت  در نوبنیاد

یک نوع چای سیاه با ظاهری درشت تر از سایر انواع چای سیاه و طعم و رنگی منحصر به فرد. اولین ویژگی مطرح شده در مورد این نوع چای قرار گرفتند آن در دسته بندی چای های سیاه است. چای سیاه و سبز و حتی اولونگ همگی از گیاه کاملیا سیننسیس تولید می شوند و تفاوت آن ها در شیوه تهیه است. برای تولید چای سیاه بر خلاف چای سبز، گیاه قبل از خشک شدن یک دوره تخمیر (اکسایش) را تجربه می کند و بعد خشک می شود. واژه قلم که در معرفی این نوع چای به کار رفته است حاکی از خصوصیات فیزیکی چای و همچنین قسمتی از گیاه چای است که در تهیه آن مورد استفاده قرار گرفته است. چای قلم از قسمت ساقه گیاه چای تولید شده است. و در مورد قلم درشت بودن این نوع از چای باید بگوییم که چای قلم در بازار چای به دو دسته قلم درشت و قلم متوسط تقسیم می شود. این دو دسته میزان کوچک و بزرگ بودن دانه های چای را بیان می کنند. اما این که بزرگی و کوچکی دانه های چای سیاه چه تأثیری دارند را بعداَ بررسی خواهیم کرد. در آخر واژه بهاره اخرین ویژگی این نوع چای است. چای در سه فصل بهار، تابستان و پاییز برداشت می شود.

چای سیاه قلم ریز  در نوبنیاد

چای سیاه قلم ریز ایرانی ازجمله محصولات پرطرفدارکارخانه های چای سازی خطه سرسبز و باطراوت بویژه دراستان گیلان بوده که به دلیل شهرت خوش طعمی، درمیان هموطنان عزیز، با استقبال فراوانی همراه می باشد. چای سنتی قلم درشت ترین چایی ایرانی می باشد.

کیفیت چای قلم ایرانی درصورتیکه بطور صحیح دم کشیده شود، کمتراز انواع چایی های مرغوب و برتر دیگر نبوده و فقط در میزان چای خشکی که درقوری ریخته می شود با چایی های دیگر متفاوت می باشد که باید یک قاشق بیشتر ریخته شود. درچای قلم، ساقه های فوقانی نگهدارنده ی شاخسارها (جوانبرگ) چای نیز بطور پراکنده در آن پخش بوده و درهنگام دم کشیدن چای، تراوش مواد مفید و سودمند ساقک های خشک شده، رنگ و عطر خاصی به نوشیدنی می دهد که علاوه بر ظاهری بسیار زیبا و جذاب، عطر نوشیدنی را دلچسب تر و با طراوت می نماید.

چوب چای  در نوبنیاد

بی تردید هموطنان عزیز اطلاع دارند که مردم سخت کوش و زحمتکش شمال کشور غالبا به شیوه های دستی و سنتی برگ سبز چای را برداشت می کنند و در هنگام برداشت به این شیوه غالبا غنچه فوقانی  چای با برگ های اول، دوم، سوم و گاهی با برگ چهارم چای همراه است که همه اجزای فوق به ساقه نگهدارنده در قسمت فوقانی متصل بوده و سپس درمراحل چایسازی، تعدادی ازخرده های ساقه، درهنگام غربال گری چای سیاه تولید شده به صورت پراکنده به مقدار متفاوت در انواع درجه بندی شده چای سیاه باقی مانده و این مقدار در چای سرگل و ممتاز به کمترین میزان خود می رسد و در چای قلم و شکسته و باروتی به ترتیب در مقادیر بیشتری وجود دارد. مردم بومی منطقه نیز قریب به یقین به علت خاصیت های مفید وسودمند ساقه های خرد شده، سعی ننموده اند که ساقه زدایی را بطور کامل از چای تولید شده انجام دهند.

چای سبز  در نوبنیاد

چای سبز از متداول ترین نوشیدنی ها در آسیا بخصوص آسیای شرقی است. بزرگترین تولید کننده ی چای سبز در دنیا کشور چین است. هر چند در ایران هم چای سبز ایرانی مرغوب تولید می شود.

چای سبز شکسته ممتاز   در نوبنیاد

این نوع چای سبز که در درجه ی عالی قرار دارد، کیفیتی نظیر چای سرگل دارد، با این تفاوت که درصد خلوص آن کمتر می باشد و در کارخانه چای، توسط فیلتر های مخصوص جداسازی می شود. زمان دم این نوع چای کمی بیشتر از چای سرگل بوده و از ماندگاری کمتری برخوردار است. ولی اگر به روش درست و با آب مناسبی دم شود، از نظر طعم تفاوت چندانی با چای سرگل نخواهد داشت.

چای سبز قلم ممتاز  در نوبنیاد

ترکیبی از ساقه و برگ های درشت چای می باشد. این چای پس از دم کشیدن عطر و طعمی خوش دارد که برای طرفداران چای سبز انتخاب مناسبی است. این محصول با حفظ کیفیت و خواص چای سبز و مقداری مقرون بصرفه تر عرضه میشود. برای دم کردن چای سبز کافیست یک قاشق از این چای را در قوری ریخته و یک لیوان آب جوش زلال به قوری اضافه کنید و پس از پنج الی هفت دقیقه میل نمایید. تفاوت این چای با نوع ممتاز خود در ساقه های موجود در آن و اندازه درشت برگ ها است. این نکته باعث تفاوت در قیمت این محصولات نیز شده است. چای سبز برخلاف چای سیاه تخمیر نمیشود. به عبارتی فرآیند تخمیر از آن حذف شده و حالت سبزی برگ ها را در خود نگه میدارد.

چای سفید  در نوبنیاد

 چای سفید، از برگ های چای رسیده به دست می آید. وقتی غنچه چای هنوز باز نشده است، آن را می چینند و قبل از این که برگ های چای خشک شوند، آنها را بخار می دهند. چای سفید نسبت به دیگر انواع چای در مقادیر کمتری تولید شده و از این جهت قیمت آن گران‌تر تمام میشود. نام‌گذاری چای سفید ، ناشی از پرزهای سفید نقره‌ای جوانه‌های نشکفته گیاه چای است که به آن سفید می دهد، هر چند دم کرده آن به رنگ زرد کم رنگ است. میزان کافئین موجود در چای سفید در مقایسه با چای سبز یا چای سیاه بسیار کم‌تر است. در هر فنجان از چای‌سفید تنها ۲۸ میلی‌گرم کافئین وجود دارد. چای سفید دارای مقدار زیادی کاتشین است. کاتشین باعث کاهش بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها ، سکته ها،دیابت و خطرات حاصل از اشعه ماورای بنفش بر پوست می گردد

گرمنوش چای  در نوبنیاد

نوعی نوشیدنی است که چای جز اصلی آن است و سایز جز ها از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه، پوستِ میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب است، به صورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دم کردن یا گرفتن عصاره به وسیلهٔ آب متداول‌ترین و قدیمی‌ترین روش به کار بردن داروهای گیاهی است.

چای سیاه میخک  در نوبنیاد

یک وقت های دلم فقط چای سیاه میخواد برای غروب های زمستون،با عطر میخک که عالیه ، حتما امتحان بکنید.
میخک عطر تندی و گرمی دارد برای همین خیلی کم باید مصرف شود .

چای دارچین  در نوبنیاد

مخلوط چای سیاه و دارچین نیوشا از خواص دارچین از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری هاست و همچنین کاهش و تسکین دردهای عضلانی بهره مند می باشد. عطر و طعم بی نظیر چای دارچین درکنار ویژگی های بی شمار آن به محبوبیت این محصول افزوده است.

چای سیاه هل  در نوبنیاد

گرمنوش چای سیاه هل یکی دیگر از دمنوش های مفید و خوش طعم محصولات تی سنس است. مصرف گرمنوش چای سیاه هل تی سنس سبب خوشبو شدن دهان شده و زخم های دهان را بهبود می‌دهد. گرمنوش هل تی سنس همچنین تب را کاهش و سرماخوردگی را درمان می‌کند. این دمنوش تسکین دهنده درد روماتیسم است. یکی از خواص ویژه و بسیار ارزشمند چای هل، جلوگیری از تشکیل خلط در گلو است. دانه های هل خاصیت داروی اکسپکتورانت را دارد و سینوس ها و برونش ها، بینی و سینه را از خلط و ترشحات اضافی پاک می کند. هل همان طور که ذکر شد خواص گرمابخش و انرژی زا دارد از این رو به بهبود روحیه و بازیابی انرژی و توان از دست رفته کمک می کند. گرمنوش چای سیاه هل تی سنس از ترکیب هل و چای سیاه به دست آمده و جزو گرمنوش های مخلوط چای سیاه است.

چای سیاه گل محمدی  در نوبنیاد

چای گل سیاه یا گرمنوش گل محمدی یک نوشیدنی معطر و فوق‌العاده با خواص مثال‌زدنی و پرخاصیت برای آن‌هایی است که علاقه‌مند به نوشیدنی‌های گرم هستند. شما می‌توانید از این گلبرگ‌های خوش‌رنگ و معطر چای تهیه کرده و یک نوشیدنی صد درصد ایرانی و آرام‌بخش تهیه کنید.

چای سیاه به لیمو  در نوبنیاد

چای سیاه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیا است که ترکیبات متنوعی از آن، با دیگر گیاهان معطر و دارویی وجود دارد. از این رو تی سنس ، محصول مخلوط چای سیاه و گیاه به‌لیمو را به بازار عرضه کرده است. این چای علاوه بر طعم بی‌نظیر و عطر عالی، خواص بسیاری نیز دارد. به‌لیمو از خوشبوترین گیاهان دارویی است و ترکیب آن با چای سیاه سیلان، عطری مشابه لیمو می‌دهد. به لیمو گیاهی با برگ‌های سبز معطر است که خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد. پس از چیدن برگ‌های به‌لیمو به صورت تازه یا خشک‌ شده، می‌توان از آن استفاده کرد. این چای، فاقد هرگونه مواد افزودنی و شیمایی است. به‌منظور تولید محصولاتی با کیفیت در حوزه سلامتی، تی سنس از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کند. چای سیاه و گیاه به‌لیمو تی سنس در بسته‌بندی زیبا عرضه می‌شود. مزیت این بسته‌بندی، جلوگیری از نفوذ رطوبت است که چای را طولانی‌تر تازه‌ نگه می‌دارد.

محله نوبنیاد یکی از محلات شمال تهران است که نزدیک به محله پاسداران قرار گرفته است که ساختمان‌های زیبایی دراین محله وجود دارد. در ضمن به محله اختیاریه هم نزدیک است. امکانات و مراکز تجاری زیادی در این منطقه وجود دارد و شما می‌توانید بعد از خرید واحد آپارتمانی، از امکانات موجود به نحو احسن استفاده کنید.

محله نوبنیاد یکی از محلات بالا شهر تهران است و یکی از بهترین محلات برای زندگی شهری است و شما در این محله می‌توانید به همه امکانات دسترسی داشته باشید. در کل می‌توان گفت که محله لوکسی است و شما در چنین محله ای به طور یقین می‌توانید به بسیاری از امکانات دسترسی داشته باشید. وجود ایستگاه های مترو و اتوبوس و تاکسی باعث دسترسی بهتر به این محله خواهد شد و شما می‌توانید در این چنین محله ای به راحتی کلیه نیازهای خوراک، پوشاک، آموزشی و رفاهی و تفریحی خود را به بهترین شکل ممکن تامین کنید.

 

خیابان های مهم محله نوبنیاد تهران

محله نوبنیاد تهران خیابان‌های مهمی مثل بلوار شهید معصومی، بزرگراه صدر، صیاد شیرازی و شهید بابایی، خیابان هروی، گلستان، پاسداران، اتوبان صدر و زین الدین در این محله قرار دارد.

 

آب و هوا محله نوبنیاد تهران

این محله بسیار خوش آب و هوا است و از آن جایی که شما در منطقه 1 تهران زندگی می کنید و به شمیرانات نزدیک است ، به همین دلیل می‌توان ادعا کرد که شما از بهترین امکانات شهری بهره‌مند خواهید شد. بوستان هایی که در این محله وجود دارد به تصفیه و تلطیف هوای این محله بسیار کمک می کند و شما می توانید در عین این که از آب و هوای بسیار خوبی بهره مند هستید می توانید همزمان کلیه نیازهای تجاری، رفاهی، تفریحی و آموزشی و سایر نیازهای خود را به بهترین شکل ممکن برطرف کنید.

 

  • مصطفی طاهری