قیمت چای

فروشگاه آنلاین و اینترنتی چای

قیمت چای

فروشگاه آنلاین و اینترنتی چای

تی سنس قدیمی ترین فروشگاه چای
پخش انواع چای از تهران به تمام نقاط ایران

021-44447132
09122899005
https://teasense.ir/

۲۰ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سال‌ها چای خارجی با قُل قُل کتری در آشپزخانه خانه مان دم می‌کشید، اما اکنون در رقابت با ذائقه ما ایرانی‌ها، رنگش در حال رنگ پریدن است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ سال ۱۳۷۰، روستایی در دل گیلان و در آغوش لاهیجان؛ روستای لیالستان، خانه پدری که پنجره هایش رو به حیاطی باز می‌شد مملو از برگ‌های زیبای چای که مانند نگینی زمرد بر انگشتر خانه مان می‌درخشید.
نسیم با هر وزشش بر برگ‌های سبز چای در نیمه بهار نوید فصل جدیدی از رویش گیاهی زیبا را به خانه ما عطا می‌کرد و آفتاب با تلالواش برگ‌های این نگین سبز را مانند تاج عروسی نمایانگر می‌نمود.
یادم می‌آید صبح‌ها چاشت را با چایی‌ای که حاصل دسترنج زحمت پدرم بود آغاز می‌کردیم. چایی که پدرم از برگ‌های درختچه‌های حیاط بهشتی مان جدا می‌کرد و با دستان پرمهرش نوازش می‌داد و در آفتاب عالم تاب خشک می‌نمود.
خیره به رنگ چای عمق استکان شیشه‌ای و مدهوش از عطر خوش آن بودم که ناگهان صدای پدرم آمد که می‌گفت سمانه جان! دخترکم برخیز که باید برگ‌های چیده شده چای را به کارخانه تحویل بدهیم.
اکنون در گذر تاریخ در آخرین روز‌های بهاری ۱۴۰۰ من در همان مکانی که هکتار‌ها باغ چای بود ایستاده ام، اما دیگر نه اثری از درختچه‌های چای است و نه اثری از چای ارگانیکی که پدرم همراه با دنیایی از عشق که خداوند در دستان زحمت کشش قرار داده بود، به ما عطا می‌کرد.
باغ‌های چای در طی سال‌های متمادی، مترمترش به علت بی توجهی به خاصیت منحصربفردش آب رفت و جایش را به ویلا‌ها و خانه‌ها داد.
از سویی دیگر با کاهش باغات و کاهش تولید، پای چای خارجی هم بیشتر به کشور باز شد و ذائقه ایرانی‌ها به سمت رنگ سیاهش چرخید.
رئیس سازمان چای کشور با اشاره به مصرف ۸۰ هزار تن چای خشک و ذخیره ۲۰ هزار تن دیگر در کشورمی گوید: تولید داخلی تامین کننده ۳۰ درصد نیاز کشور است، اما همین تولید هم مورد بی مهری ایرانی‌ها قرار می‌گیرد.
حبیب جهانساز اضافه می‌کند: حدود ۳۰ درصد از ایرانی‌ها معادل ۲۵ میلیون نفر چای ایرانی مصرف می‌کنند.

Play
Mute
Remaining Time -1:11
Fullscreen
کد ویدیودانلود
فیلم اصلی
-چای قند پهلوی ایرانی با طعم تلخ بی مهری:
چای ایرانی اکنون برای بعضی از هم وطنانمان فراموش شده است و به ذائقه شان خوش نمی‌آید.
گفته می‌شود در چند سال اخیر ذائقه مصرف کنندگان ایرانی به نوشیدن چای خارجی عادت کرده است.
عضو هیات علمی پژوهشکده چای موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور از نتایج پژوهشی که این مرکز در چند استان کشور انجام داده است سخن به میان می‌آورد و از علت‌ها می‌گوید: طعم گس که معمولا در چای ایرانی با غلظت مطلوب محسوس است مورد پسند برخی از مصرف کنندگان چای در ایران نیست. این در حالیست که گس بودن چای در ارزیابی حسی جزو خصوصیات مثبت تلقی می‌شود.
شیوا روفی گری حقیقت، خطاب به علاقمندان به چای خارجی می‌گوید: برخی از چای‌های خارجی که در داخل کشور توزیع می‌شود از نظر عطر و طعم ارزش‌های کیفی یکی چای مطلوب را نداشته و تنها دارای رنگ یا میزان فنجان دهی بیشتری است.
برخی دیگر از کارشناسان، کمرنگ بودن چای ایرانی نسبت به چای خارجی و دیردم بودن آن را از دیگرعلت‌های توجه برخی از ایرانی‌ها به چای خارجی می‌دانند.

گزارش مکتوب؛ چای ایرانی در تکاپوی یافتن راه خانه ایرانیانحاج احمد یکی از قدیمی‌ترین چایخانه دارا‌های رشت که هنوز حتی در شرایط کرونایی هم با رعایت اصول بهداشتی مشتریان زیادی دارد می‌گوید: عجیب است که برخی از ایرانی‌ها چای دم کشیده و خوش عطر ایرانی را کنار گذاشته اند و به جایش چای پر اسانس و رنگ مصرف می‌کنند.
وی در نیمه‌های خاطرات ۵۰ ساله شغلی اش با خنده می‌گوید: گردشگران و مسافرانی که به رشت می‌آیند یک استکان چای را کنارشان می‌گذارم. تازه پس از نوشیدن چای متوجه می‌شوند چای گیلان یعنی چی؟!
عضو هیات علمی پژوهشکده چای موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور می‌گوید: بررسی‌ها از استان‌های مختلف نشان می‌دهد شناخت عنصر مهمی در کشش افراد به سوی چای ایرانی و عامل مهمی در انتخاب این محصول است.
شیوا روفی گری حقیقت می‌افزاید: مصرف بعضی از محصولات خوراکی به خصوص چای تابع ذائقه مصرف کننده است و ذائقه مصرف کننده خود به عواملی نظیر فرهنگ، عادت غذایی، شرایط محیطی و عوامل روحی و روانی بستگی دارد. اما ایرانی‌ها یا علاقمند به عطر و طعم چای هستند یا رنگ چای برایشان اهمیت دارد.
وی تاکید می‌کند: عدم شناخت تا حدود زیادی ناشی از عدم دسترسی کافی به چای ایرانی بوده است و رابطه مستقیمی بین دسترسی و شناخت دیده می‌شود.
این عضو هیات علمی پژوهشکده چای کشورمی گوید: عادت به مصرف چای خارجی موجب شده مصرف کننده در زمان کوتاه دم آوری به رنگ مورد انتظارش رسیده باشد. برای همین بر روی بسته بندی‌های چای ایران روش دم آوری آموزش داده می‌شود.
کوروش مجدسلیمی عضودیگر هیات علمی پژوهشکده چای موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور هم می‌گوید: در بررسی‌ها مشخص شد قیمت چای برای مصرف کننده ایرانی اهمیت دارد و میزان فنجان دهی چای و رنگ آن عامل مهمی در انتخاب چای برای مردم است.

گزارش مکتوب؛ چای ایرانی در تکاپوی یافتن راه خانه ایرانیان

سید بابک صلواتیان یکی دیگر از اعضای هیات علمی پژوهشکده چای موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور هم می‌گوید: کم رنگ بودن چای نقض کیفی به حساب نمی‌آید و به خصوصیات ذاتی واریته چای ارتباط دارد به طوری که یکی از بهترین و گران‌ترین چای‌های دنیا در رده‌ی چای‌های کمرنگ دسته بندی می‌شود.
رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اقبال کم مردم در چندین سال گذشته نسبت به چای داخلی می‌گوید: سال‌های گذشته سازمان چای، چای مخلوط داخلی و خارجی دست مصرف کننده می‌داد آن زمانی که سازمان چای در انحصار دولت بود و کمتر به ذائقه ایرانی با چای ایرانی آشنا بود.
حبیب جهانساز، تبلیغات سوء بر علیه چای ایرانی هم از دیگر علت‌های بی توجهی به مصرف چای وطنی اعلام می‌کند.

گزارش مکتوب؛ چای ایرانی در تکاپوی یافتن راه خانه ایرانیان

_آشتی ذائقه ایرانی‌ها با چای وطنی:

حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور می‌گوید: ذائقه مصرف کننده ایرانی به سمت مصرف چای داخلی در مقایسه با سال‌های گذشته گرایش بیشتری پیدا کرده است.
مصداق این تغییر ذائقه را می‌توان در مصاحبه با یک شهروند هرمزگانی به خوبی پی برد.
جاسم یک شهروند بندرعباسی می‌گوید: در شهر ما انواع مختلفی از چای هندی و بنگلادشی وجود دارد با طعم‌ها و رنگ دهی عالی. یادم هست سال ۸۰ که به دانشگاهی در تهران رفتم سوغاتی من برای هم خوابگاهی هایم همین چای‌های زود دم که معروف به چای گلابی است بود. در آن زمان من شناختی از چای ایرانی نداشتم. القصه در سفری که همراه با یک دوست گیلانی ام به لاهیجان رفتم گرفتار چای ایرانی شدم و اکنون سال هاست که چای ایرانی مصرف می‌کنم.
وی می‌افزاید: الان چند سالی است در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرمان و یا نمایشگاه‌های سوغاتی، چای ایرانی عرضه می‌شود و مردم جنوب هم به چای وطنی شناخت پیدا کرده اند. دیگر نمی‌توانم چایی که لکه سیاه آن بر روی استکان می‌ماند مصرف کنم. من روی چای خارجی نام "آب داغ رنگدار" نهاده ام که سلامتی ام را تهدید می‌کند.
این شهروند تاکید می‌کند: من موقع خوردن یک استکان چای ایرانی به دستان آن کشاورزی فکر می‌کنم که با زحمت زیاد چای را برداشت کرده است. ولی نفع اول این تغییر ذائقه برای سلامتی خودم بود.

گزارش مکتوب؛ چای ایرانی در تکاپوی یافتن راه خانه ایرانیانرئیس سازمان چای کشور با تایید مشکلاتی که در گذشته بر صنعت چای گذشته می‌گوید: اکنون صنعت گر راهش را پیدا کرده و چایکار چای کیفی برداشت و کارخانجات چای کیفی تولید می‌کنند و همتشان بر توسعه مصرف چای داخلی است.
حبیب جهانساز ادامه می‌دهد:هم اکنون ۳۰ برند چای در کشور داریم که با نشان کیفیت چای تولید و عرضه می‌کنند برند‌هایی که قابل رقابت با چای خارجی است.
وی کیفی سازی چای داخلی، افزایش تولید، افزایش عرضه و شناخت ایرانی‌ها از سلامت چای ایرانی را از مهمترین عوامل تغییر ذائقه به سمت چای ناب شمال کشور می‌داند و ادامه می‌دهد: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات چای، قیمت چای خارجی وارداتی افزایش پیدا کرد و این فرصتی شد برای اینکه چایکاران ما بتوانند در بازار، چای کیفی و ایرانی خود را عرضه کنند.
حبیب جهانساز ممنوعیت خرید چای خارجی برای ادارات دولتی از سال ۹۸ را هم موثر در شناخت ذائقه‌ها با چای ایرانی اعلام کرد.

گزارش مکتوب؛ چای ایرانی در تکاپوی یافتن راه خانه ایرانیان
-بفرمایید یک استکان چای دم کشیده ارگانیک:
چای ایرانی به علت ویژگی‌های منحصربفردی که دارد تنها چای ارگانیک جهان است.
رئیس سازمان چای کشور چای ایرانی را عاری از هرگونه باقیمانده سموم و فلزات سنگین، آفات و بیماری‌ها می‌داند و تاکید می‌کند: بخاطر شرایط اقلیمی شمال کشور چای از عطر و طعم خاصی برخوردار است.
حبیب جهانساز اعلام می‌کند: بخاطر سالم بودن چای ایرانی بسیاری از کشور‌های تولید کننده چای متقاضی خرید چای کشور ما برای ترکیب کردن با چای تولیدی خود و کاهش میزان آلاینده‌های سموم هستند.
وی اضافه می‌کند: چای خارجی با افزودنی‌های مصنوعی و معطر مخلوط است، اما چای ایرانی طبیعی است و اکنون با شناخت این موضوع ذائقه مردم بسوی چای ایرانی سوق یافته است.
رئیس سازمان چای کشور چای ایرانی می‌گوید:برای تولید چای در کشور‌های مختلف هند، سریلانکا، بنگلادش و کنیا که ۱۱ ماه و چین ۶ ماه برداشت می‌کنند به لحاظ شرایط اقلیمی و محیطی مجبورند بعد از هر برداشتی برای مبارزه با آفات سم پاشی کنند.
حبیب جهانساز می‌افزاید:درایران با توجه به فصل ۶ ماهه برداشت در ۶ ماه دیگر سال گیاهان به خواب می‌روند و نیازی به سم پاشی نیست و این مهمترین ویژگی چای ایران است که در بازار‌های جهانی به آن اعتبار بخشیده است.

گزارش مکتوب؛ چای ایرانی در تکاپوی یافتن راه خانه ایرانیان
-افق روشن چای ایرانی:
هم اکنون ۹۰ درصد چای کشور در استان گیلان و ۱۰ درصد در استان مازندران تولید می‌شود.
رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه از ۸۰ هزار تن نیاز واقعی مصرف کشور به چای ۳۰ هزار تن در کشور تولید می‌شود می‌افزاید: برنامه ما رساندن تولید چای به ۵۰ تا ۶۰ درصد نیاز کشور است.
حبیب جهانساز ادامه می‌دهد: اجرای این برنامه نیازمند توسعه و احیای باغات موجود و سرمایه گذاری در صنعت چای است.
وی با اشاره به رها شدن باغات چای در چندین سال گذشته می‌گوید: فعلا توان تولید ما ۳۰ هزار تن چای خشک از ۲۵ هزار هکتار باغ است که با احیای ۶ هزارهکتار باغ غیرقابل بهره برداری ۱۵ تن و با اجرای عملیات به زراعی ۵ تن به تولید ما اضافه می‌شود.
رئیس سازمان چای کشور با اشاره به احیای حدود ۳ هزار هکتار باغ چای طی سال‌های گذشته می‌افزاید: با افزایش ۲۰ هزار تن در تولید چای از خروج ۱۰۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.
حبیب جهانساز از روند افزایش تولید هر سال نسبت به سال پیش از آن خبر می‌دهد و می‌گوید: به نسبت افزایش تولید واردات هم کاهش یافته است.
وی از آمار‌ها می‌گوید: در سال ۹۹ با تولید بیش از ۱۳۰ هزارتن برگ سبز چای و ۳۰ هزار تن چای خشک نسبت به سال ۹۸، ۵ درصد افزایش تولید داشته ایم، اما تولید ما نسبت به سال ۹۲ حدود ۴۵ درصد افزایش یافته است.
رئیس سازمان چای با اشاره به آغاز چین تابستانه برگ‌های سبز چای از چند روز دیگر در شمال کشور می‌گوید: پیش بینی می‌شود امسال در ۳ چین بهاره، تابستانه و پاییزه ۳۳ هزار تن چای خشک با افزایش ۱۰ درصدی نسبت سال گذشته تولید شود.
حبیب جهانساز با اعلام پرداخت تسهیلات برای کمک و حمایت از باغداران می‌افزاید: برای احیای باغات تا ۲۵ میلیون تومان، برای تامین ماشین آلات تا ۸۰ درصد هزینه آن و برای بازسازی و بروزرسانی کارخانجات تا ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.
وی از پرداخت ۵۳ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه صنعت چای و بانک‌ها خبر می‌دهد و می‌گوید: در کنار پرداخت تسهیلات، پرداخت به موقع بهای برگ سبز چای، افزایش قیمت متناسب با نرخ تورم موجب رضایتمندی کارخانه داران و چایکاران و دلگرمی شان به سمت تولید کیفی شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان هم از کیفی سازی ۵۵ واحد فرآوری زنجیره‌ای چای خبر می‌دهد و می‌گوید: برای بهبود بازار تولید، افزایش کیفیت محصول، بهداشتی شدن محصولات چای، کاهش هزینه‌ها و از بین رفتن چای تقلبی این واحد‌ها کیفی سازی شدند.
قاسم جوادزاده می‌افزاید: این واحد‌های تولیدی ۱۵ هزار تن برگ سبز چای و مشتقات آن را فرآوری و به بازار عرضه می‌کنند.
رئیس سازمان چای هم از نوسازی ۷۰ کارخانه از ۱۸۰ کارخانه چای کشور می‌گوید: امسال ۷ کارخانه به چرخه تولید برگشتند.
حبیب جهانساز به اینکه سالانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دلار ارز صرف واردات چای می‌شود می‌افزاید: روند واردات در طی سال‌های گذشته روندی کاهشی بوده است که موجب انگیزه تولید کیفی برای فعالان عرصه چای شده است.
وی می‌گوید: در دو ماه نخست امسال ۸ هزار تن چای وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ هزار تن کمتر بوده است.

گزارش مکتوب؛ چای ایرانی در تکاپوی یافتن راه خانه ایرانیان-عطر جهانی چای ایرانی:
عطر چای ناب ایرانی در کشور‌های دیگر نیز آوازه دارد.
رئیس سازمان چای می‌گوید: چای خشک ایرانی به ۱۷ کشور صادر می‌شود.
حبیب جهانساز با اشاره به اینکه معمولا چای ارزان و ضعیف‌تر به کشور‌های دیگر صادر می‌شود می‌افزاید: ارزش صادرات ما حدود ۱۵ میلیون دلار است.
وی علت این امر را پختن چای در کتری و اختلاط با شیر و شکر در کشور‌های حاشیه خلیج فارس اعلام می‌کند و می‌گوید: این کشور‌ها به دنبال چای مرغوب و با عطر و طعم عالی نیستنند.
رئیس سازمان چای کشور می‌گوید: صادرات به کشور‌های اطراف به علت مقررات خاص خودشان فله ای، اما به کشور‌های اروپایی و امریکایی با برند و بسته بندی است.
حبیب جهانساز، کشور‌های عمده مشتری چای ایرانی را هند، سریلانکا و امارات متحده عربی اعلام می‌کند و می‌گوید: صادرات چای در ۲ ماه نخست امسال ۳ هزار و ۴۸۲ تن بود به ارزش ۳ میلیون و ۵۰۰ هزاردلار که در مقایسه با ۲۶۴ تن مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری دارد.

گزارش مکتوب؛ چای ایرانی در تکاپوی یافتن راه خانه ایرانیان
- در نهایت:
گیلان بزرگ‌ترین تولید کننده چای کشور و قطب تولید چای ارگانیک در جهان است.
سالانه با تولید حدود ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای از ۲۵ هزار هکتار باغ کشور ۵۰ هزار خانوار چایکار از این صنعت ارتزاق می‌کنند.
اگر بدانیم هر ایرانی یک کیلوگرم چایی را که در سال مصرف می‌کند از نوع چای ایرانی انتخاب کند می‌تواند شغل حدود ۵۰۰ هزار نفر از هموطنانش را تضمین کند، پس درتعیین چایی که در استکان خود می‌ریزیم بیشتر دقت می‌کنیم که هم به نفع سلامتی خودمان هست هم به نفع شاغلان این عرصه.
نویسنده: سمانه فلاح کاظمی

 

فروش چای ایرانی 

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

چای کیسه ای اولانگ توینینگز twinings مدل Oolong
حاوی ۲۰ عدد تی بگ

بدون استفاده از مواد تراریخته

گیرایی متوسط

عطر: گرم، مرکبات

تهیه شده از چای منطقه فوجیان چین

محصولی ۱۰۰٪ خالص

توضیحات بیشتر:

چای اولانگ، نوعی چای معروف در چین است. این چای ترکیبی از خواص چای سبز و چای سیاه و سرشار از مواد معدنی برای بدن است است. خواص چای اولانگ برای کاهش وزن، سلامت قلب، آرامش و استحکام استخوان ها بسیار مفید است. این چای برای بهبود مشکلات قلبی، پیشگیری از دیابت و کاهش وزن بسیار مفید است.

فروشگاه چای ایرانی

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سلامت نیوز، اثر ترکیبات چای سبز ممکن است در همه افراد مشابه نباشد. اثرات مضر مصرف بیش از حد چای (سیاه یا سبز) به علت سه عامل اصلی است:

۱. کافئین آن

۲. ماندگاری آلومینیوم

۳. اثرات پلی فنل بر میزان آهن بدن

پژوهش‌ها نشان داده‌اند که برخی از عصاره‌های چای سبز، سمی است و مصرف آن می‌تواند بیماری‌های متابولیک را به وجود آورد. مطالعه دیگری نشان داده است که مصرف بیش از حد این نوع چای باعث آسیب به پانکراس و کبد می‌شود. مصرف بیش از حد کافئین که در چای سبز و بعضی از عصاره‌های آن وجود دارد در بعضی از افراد باعث علائمی مانند عصبانیت، بی‌خوابی و بی‌قراری می‌شود. افرادی که دارای بیماری فشار چشم هستند، از چای سبز نباید استفاده کنند. افراد با بیماری میگرن نیز باید چای سبز به میزان کم مصرف کنند.

در رابطه با مصرف چای سبز برخی نکات را به یاد داشته باشید:

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا مشکلات قلبی - عروقی نباید این نوع چای را مصرف کنند.

زنان باردار و شیرده نباید بیش از یک یا دو فنجان در روز بنوشند زیرا کافئین می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب شود.

با توجه به اثرات کافئین، در مصرف همزمان چای سبز و بعضی از داروها باید احتیاط کرد تا تداخل دارویی به وجود نیاید.

برخی مطالعات قابلیت چای سبز در جذب سطح بالایی از آلومینیوم بدن را نشان داده است. این ویژگی برای بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی مهم است زیرا آلومینیوم می‌تواند توسط بدن انباشته و در نتیجه ایجاد بیماری‌های عصبی کند.

ترکیبات این چای توانایی جذب آهن را داشته و مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث کاهش قابل توجه آهن در بدن شود.

 

فروشگاه چای سبز

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

شیر چای علی تی Ali Tea مدل Classic(30pcs)
برند: علی تی Alitea

چربی 2.2 گرم

چربی اشباع شده 2.0 گرم

کلسترول 0 گرم

کربوهیدرات 15.2 گرم

فیبر 0.4 گرم

شکر 14.4 گرم

پروتئین 1.3 گرم

سدیم 32 میلی گرم

پتاسیم 158.5 میلی گرم

کلسیم 29 میلی گرم

آهن 0.4 میلی گرم

تعداد: 30 عدد

وزن هر ساشه: 20 گرم

وزن کلی: 600 گرم

محصول کشور : مالزی

بارکد: 9555021505825

طرز تهیه:

ابتدا شیر چای را در لیوانی ریخته سپس 150 میلی لیتر آب جوشیده اضافه می کنیم.

 

فروشگاه چای ایرانی 

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

حمیدرضا موثقی در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت تولید و واردات چای و همچنین مشکلاتی که در خصوص این کالا وجود دارد گفت: سالانه ۲۰ هزار تُن تولید چای در مزارع شمال داریم که این تولید به‌صورت خوب، میانگین و موفق است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان، بازرگانان و صنایع بسته‌بندی چای کشور گفت: مصرف چایی نیز سالی ۹۰ هزار تُن است که قبلاً این مصرف ۱۲۰ هزار تُن بوده، ولی هم‌اکنون به دلیل شرایط اقتصادی بد، مردم چای هم نمی‌توانند مصرف کنند.

وی بیان کرد: لذا مصرف چایی پایین آمده و هم‌اکنون ۹۰ هزار تُن مصرف داریم، ولی در مقابل فقط ۲۰ هزار تُن تولید می‌کنیم و میزان کسری تولید مصرف ۷۰ هزار تُن می‌شود و این‌یک معادله تک مجهولی است و به همین دلیل واردات چای می‌کنیم.

موثقی تاکید کرد: مشکلات چای در تولید فراوان است و قیمت تمام‌شده برگ سبز برای کشاورز به‌صرفه نیست زیرا خرید تضمینی دارد و دولت قیمت‌گذاری می‌کند و این قیمت برای کشاورز چای تک‌محصولی است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان، بازرگانان و صنایع بسته‌بندی چای کشور گفت: مشکل دیگر این است که ذائقه مصرف‌کننده در داخل کشور به سمت چای داخلی نرفته و مردم چای خارجی بیشتر مصرف می‌کنند و اگر اقبال عمومی به سمت چای داخلی برگردد طبیعتاً تولیدکننده می‌تواند مقداری گران‌تر بفروشد و بازارش بهتر شود.

موثقی اظهار کرد: موانع واردات و صادرات چای باید برداشته شود و دولت از تولید چای دست بردارد. تسهیلگری، در مسیر نظارت باشد؛ اگر دولت ناظر باشد اشکالی ندارد، ولی اگر بخواهد دخالت کند دچار مشکل می‌شویم.

 

فروش اینترنتی چای 

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

چای اسبی Knight مدل (pure ceylon (500g
چای شکسته knight تهیه شده از چای مرغوب سیلان، معروف به چای اسبی است.

تهیه شده از چای مرغوب سیلان

مدت زمان دم شدن کم

خوش طعم و عطر

خوش رنگ

وزن: 500 گرم

محصول کشور سریلانکا

بارکد: 4792148747058

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری؛ چای نوشیدنی محبوب در ایران است؛ و بیشتر مردم همه روزه آن را مصرف می‌کنند. این نوشیدنی پس از آب، پرمصرف‌ترین نوشیدنی جهان است. امروزه مصرف چای، یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی عادی مردم در ایران است، اما سابقه مصرف چای در ایران، کمتر از دو قرن است. با این حال، برخی معتقدند که پیشینه مصرف چای در ایران به سده دوم میلادی می‌رسد و برخی از جهان گردان از چایخانه‌هایی سخن گفته‌اند که بزرگان و توانگران در آن جا جمع می‌شدند و چای می‌نوشیدند.

فرآوری و طبقه‌بندی

به نقل از دانشنامه آزاد؛ انواع چای براساس نوع فرآوری خود قابل تمایز هستند. برگ‌های بوته گیاه چای، اگر به سرعت پس از چیده شدن، خشک نشوند، پلاسیده و اکسیده می‌شوند. بدون کنترل دقیق رطوبت و دما، قارچ‌ها بروی سطح چای رشد می‌کنند. قارچ‌ها سبب تخمیر واقعی در چای می‌شوند که سبب آلودگی چای با مواد سمی و سرطان‌زا گشته، که در نتیجه آن چای را باید دور ریخت.

ازلحاظ سنتی، چای بر اساس درجه و دوره تخمیر شدن (اکسیداسیون) برگ‌ها، به گروه‌های زیر طبقه‌بندی می‌شود:

چای سفید: برگ‌های تازه (جوانه‌ها) که تحت عمل اکسیداسیون قرار نگرفته‌اند؛ شکوفه‌های چای را برای جلوگیری از تشکیل سبزینه (کلروفیل) از نور خورشید می‌توان دور نگه داشت. چای سفید نسبت به دیگر انواع چای در مقادیر کمتری تولید می‌شود و می‌تواند از همان نوع چای که با روش‌های دیگر تولید شده ازلحاظ قیمت نسبتاً گران‌تر تمام شود. این نوع چای در کشورهای دیگر به غیر از چین، کمتر شناخته شده‌است، اگرچه این شناخت با عرضه چای سفید به شکل کیسه‌ای، و نیز چای سفید سرد و فوری، بیشتر شده‌است.

چای سبز: فرایند اکسیداسیون پس از گذشت زمان اندکی از طریق حرارت یا با بخار که یک روش سنتی ژاپنی است یا به وسیله بو دادن آن در تابه‌های داغ، به عنوان یک روش سنتی چینی متوقف می‌شود. برگ‌های چای را می‌توان به شکل برگ‌های جداگانه یا تبدیل شده به حبه که برای تولید چای باروتی استفاده می‌شود، برای خشک کردن کنارگذاشت. فرایند اخیر، زمان‌بر بوده و به عنوان نمونه تنها برای چای‌های زرین با کیفیت بالا استفاده می‌شود. چای یک یا دو روز پس از چیدن، فرآوری می‌شود.

چای اولانگ: عمل اکسیداسیون در حد فاصل بین استانداردهای زمانی مربوط به چای سبز و چای سیاه متوقف می‌شود. فرایند اکسیداسیون دو تا سه روز به طول خواهد انجامید.

چای قرمز: می‌گذارند برگ‌های چای به‌طور کامل اکسیده شود. چای سیاه در بیشتر نقاط جنوب آسیا (هند، سریلانکا، بنگلادش، پاکستان و غیره) و نیز درقرن اخیر دربسیاری از کشورهای آفریقائی از جمله کنیا، بروندی، روآندا، مالاوی و زیمبابوه متداول بوده‌است. ترجمه لغت به لغت عبارت چای قرمز را در زبان چینی، می‌توان برای عاشقان چای بکار برد. چینی‌ها آن را چای سرخ می‌نامند زیرا رنگ مایع دم کرده آن سرخ است. غربی‌ها هم آن را چای سیاه می‌گویند چون برگ‌های چایی که معمولاً دم می‌کنند به رنگ مشکی است. فرایند اکسیداسیون از حدود دو هفته تا یک ماه طول خواهد کشید. چای سیاه در طبقه‌بندی دیگر به عنوان چای ناب یا CTC مطرح می‌شود. چای‌های سیاه غیر مخلوط نیز از طریق مکان، زمان و فصل (اول، دوم، یا پاییز) تولید خود شناخته می‌شوند. چای‌های ناب و CTC طبق کیفیت برگ پس از تولید و بر اساس سیستم درجه‌بندی چای نیز درجه‌بندی می‌شوند.

پوئر: در فلات کانتون چین به عنوان پولی نیز خوانده می‌شود. دو نوع از این چای وجود دارد، خام و رسیده. نوع خام یا سبز آن را می‌توان بلافاصله مصرف نمود یا گذاشت تا رسیده‌تر شود. طی فرایند رسیدن گیاه چای، چای متحمل عملیات تخمیر ثانویه و میکروبی (باکتریایی) می‌شود. پوئر رسیده از از برگ سبز چای ساخته می‌شود که به‌طور مصنوعی اکسیده می‌شود تا به طعم فرایند رسیدن طبیعی خود نزدیک شود. این عمل تحت فرایند مشابهی کنترل می‌شود تا آن‌ها را با هم ترکیب نماید که در آن هم رطوبت و هم دمای چای به‌طور دقیقی تحت نظارت قرار می‌گیرد. هردو نوع چای پوئر معمولاً به اشکال مختلفی متراکم می‌شوند ازجمله قالبی، قرص‌مانند، کاسه‌ای شکل یا قارچ‌مانند. درحالی که بیشتر انواع چای در همان سال اول تولید خود، مصرف می‌شوند، اما چای پوئر را برای بهبود طعم آن می‌توان دِیرتر مصرف کرد و نوع خامش را بین ۳۰ تا۵۰ سال و نمونه رسیده اش را بین۱۰ تا ۱۵سال نگهداری نمود، اگرچه کارشناسان و طرفداران آن در مورد دوره زمانی بهینه توقف فرایند رسیده شدن چای با هم اختلاف دارند.

چای زرد: یا تحت نام چای با کیفیت در دربار سلطنتی استفاده می شود، یا چای مخصوصی مشابه با چای سبز، این نوع چای مرحله کند تری از خشک را سپری می‌کند.

کوکیچا: همچنین چای زمستان نیز نامیده می‌شود، کوکیچا از شاخه‌های کوچک و برگ‌های کهنه و هرس شده گیاه چای طی فصل زمستانه و با برشته‌سازی، عمل می‌آید. این ماده به عنوان یک غذای سالم در ژاپن و نیز در رژیم‌های افزایش طول عمر به‌طور رایجی مصرف می‌شود.

ژنمایکا: در زبان ژاپنی به معنای چای برنج قهوه‌ای رنگ است، آن چای سبزی است که با برنج خشک قهوه‌ای برشته شده (برخی اوقات برنج بوداده) ترکیب می‌شود، و در ژاپن بسیار متداول بوده اما درچین هم مصرف می‌شود.

چای سیاه و خواص آن

بر اساس مطالب منتشر شده در نمناک؛ چای سیاه که پر استفاده ترین چای در دنیا است، در واقع همان چای سبز است که برگهایش را بیشتر خشک میکنند، و این کار باعث میشود طعم و رنگ آن تغییر کند. خواص چای عبارتند از:

بهبود سلامت قلب
کاهش ریسک سرطان تخمدان
کاهش ریسک دیابت
بالا بردن ایمنی
بهبود سلامت استخوان
کاهش خطر پارکینسون
بهبود هضم غذا
کاهش خطر سنگ کلیه
کمک به کاهش وزن
کاهش کلسترول
کاهش رادیکال های آزاد
کمک به بهداشت دهان
کاهش خطر آلزایمر
کاهش فشار خون
جلوگیری از عفونت های پوستی
ترکیبات تشکیل دهنده ی چای

به نقل از پژوهشکده گیاهان دارویی؛ چای سیاه حاوی ترکیبات شیمیایی به شرح زیر است:

تنین: یکی از مواد موجود در چای، تنین است که موجب آرامش اعصاب می شود
کافئین: ماده ای است بی رنگ، بی بو و دارای مزه ای تلخ که موجب آرامش اعصاب، رفع خستگی و خواب آلودگی می شود. کافئین ضربان قلب را بالا برده و ادرارآور است.
تئوفیلین: تئوفیلین موجود در چای، شل کننده ی عضلات و افزایش دهنده ی جریان خون می باشد. همچنین موجب تقویت قلب و تنظیم ضربان قلب شده و ضد التهاب (قرمزی، ورم و خارش بدن بعد از بریدگی، سوختگی، خراش و یا هر نوع آسیب به بافت بدن را التهاب می گویند) می باشد
تانن: تانن، تلخ مزه است. وجود تانن در چای مانع جذب مواد معدنی به ویژه آهن می شود اما از اسهال جلوگیری می کند. تانن ادرارآور بوده و به دفع مواد زائد بدن کمک می کند و برای تقویت کبد نیز مفید است. تانن ها ترکیباتی هستند که ضمن ترکیب شدن با پروتئین های پوست حیوانات از فساد آنها جلوگیری نموده و سبب تبدیل پوست به چرم می شوند. اکثر خانواده های گیاهی دارای تانن هستند. تانن ها در حقیقت دسته بزرگی از مواد طبیعی پیچیده هستند که در گیاهان به مقدار زیاد وجود دارند
کاتچین: ضد سرطان، کاهش دهنده ی چربی خون و ضد ویروس است و از افزایش قند خون و فشار خون جلوگیری می کند.
تیانین: مهم ترین علت خوش طعم بودن چای، وجود تیانیندر آن است. این ماده ضد استرس و آرام بخش می باشد.
فلوراید: برای حفاظت از دندان ها ماده ای مفید به شمار می آید. این ماده موجب استحکام دندان ها و جلوگیری از ایجاد بوی بد دهان شده و همچنین دیواره ی عروق خونی را نیز محکم می کند. مقدار فلوراید در چای سبز بیشتر است.
ویتامین ها: ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B6، ویتامین .K
از میان صد ها ترکیب شمیایی چای، مهم ترین آنها پلی فنل ها هستند که به عنوان یک نکته ی مثبت، می توانند نقش آنتی اکسیدانی را ایفا کرده و بر ضد رادیکال های اکسیژن که عامل برخی از بیماری های بدن هستند عمل می کنند.

---------------------------------------------

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری به نقل از ساینس دیلی؛ نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که دو ترکیب فلاونوئیدی از نوع کاتچین موجود در چای، هرکدام نوع خاصی از پروتئین کانال یونی به نام KCNQ5 را فعال می کنندکه به شل شدن رگ های خونی منجر می شود.

از آنجا که حدود یک سوم جمعیت بزرگسالان جهان دارای فشار خون بالا هستند و این شرایط در نظر گرفته می شود که فشار خون بالا یک عامل خطر قابل اصلاح برای بیماری های قلبی عروقی جهانی و مرگ و میر زودرس است، رویکردهای جدید برای درمان فشار خون پتانسیل زیادی برای بهبود سلامت عمومی جهانی دارند. مطالعات قبلی نشان داد که مصرف چای سبز یا سیاه می تواند فشار خون را به میزان کمی اما ثابت کاهش دهد و قبلاً مشخص شده بود که کاتچین ها به این خاصیت کمک می کنند.

نقش KCNQ5 علاوه بر کنترل عروق در قسمتهای مختلف مغز بیان می شود، جایی که فعالیت الکتریکی و سیگنالینگ بین سلولهای عصبی را تنظیم می کند. از آنجایی که کاتچین ها می توانند از سد خونی مغزی عبور کنند و با کشف توانایی آنها در فعال کردن KCNQ5 ممکن است مکانیسم KCNQ5 برای رفع کانال های خراب در راستای بهبود اختلالات تحریک پذیری مغز در آینده پیشنهاد شود.

در کشورهایی از جمله انگلستان و ایالات متحده چای سیاه معمولاً قبل از مصرف با شیرمخلوط می شود. محققان در مطالعه حاضر دریافتند وقتی چای سیاه مستقیماً روی سلولهای حاوی کانال KCNQ5 اعمال می شود، افزودن شیر از اثرات مفید فعال کننده KCNQ5 چای جلوگیری می کند. با این حال، به گفته ابوت، محقق ارشد این پروژه، این بدان معنا نیست که فرد باید از نوشیدن چای با شیر برای استفاده از خواص مفید چای اجتناب کند. ما اطمینان داریم که محیط معده انسان کاتچین ها را از پروتئین ها جدا می کند.

این تیم همچنین با استفاده از طیف سنجی جرمی دریافت که گرم کردن چای سبز تا 35 درجه سانتیگراد باعث تغییر در ترکیب شیمیایی آن می شود تا در فعال سازی KCNQ5 موثرتر باشد.

ابوت توضیح داد: صرف نظر از اینکه چای به صورت سرد یا گرم مصرف شود، این دما پس از نوشیدن چای حاصل می شود، زیرا دمای بدن انسان حدود 37 درجه سانتیگراد است. بنابراین، به سادگی میتوانیم با نوشیدن چای، خواص مفید و ضد فشار خون آن را فعال می کنیم.

این مطالعه که تا حدی توسط انستیتوهای ملی بهداشت، انستیتوی ملی علوم پزشکی عمومی، انستیتوی ملی اختلالات مغز و اعصاب و سکته مغزی و بنیاد لوندبک پشتیبانی شد، می تواند منجر به طراحی داروهای جدید کاهش دهنده فشار خون شود. شناسایی KCNQ5 به عنوان یک هدف جدید ممکن است به بهبود قدرت یا تسهیل اثر بخشی دارویی کمک کند.

انتهای متن/ص

https://www.sciencedaily.com/releases/2021/03/210308131703.htm

 

فروشگاه چای

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

چای میعاد با طعم سیب MIAD APPLE TEA
وزن:500 گرم

با طعم سیب

کشور مبدا سازنده : سریلانکا

بسته بندی شده در امارات عربی

برند :سیلان

 

انواع چای را از تی سنس بخواهید

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

آیا می دانستید مصرف روزانه چای در روز می تواند از بروز حملات قلبی و مغزی جلوگیری کند؟ چای، نوشیدنی است که بیشترین مصرف را بعد از آب در تمام دنیا دارد و داری خواص بسیاری می باشد که در جلوگیری و درمان بیماری ها می تواند بسیار مفید واقع شود (در برخی مقالات اشاره شده که چای با شیرینی عامل لاغری نیز می باشد اما چای نه با شیرینی خشک و شیرینی دانمارکی بلکه شیرینی شکلات ها و کاکائو ها منظور می باشد).

چای سیاه که پر استفاده ترین چای در دنیا است، در واقع همان چای سبز است که برگهایش را بیشتر خشک میکنند، و این کار باعث میشود طعم و رنگ آن تغییر کند اما آیا می دانید همین خواص چای سیاهی که هر روز دم می کنید و نوش جان می کنید دارای فوایدی بسیار زیادی است؟ برگ چای، دارای کلسیم، منیزیم ، سدیم، پتاسیم ، پیگمان های فلاونیک، بازهای پوریک، تئوفیلین ، ویتامین، کلروفیل، تانن و کافئین است و سرشار از خواصی است که لیست کامل آن را در ادامه این بخش خواهیم گفت.

بهبود سلامت قلب
قلب یکی از حیاتی ترین اندام ها است و با پمپاژ خون اکسیژن دار، اکسیژن را به اندام ها و سلول ها می رساند و به از بین بردن دی اکسید کربن از اندام ها و سلول ها کمک می کند. چای سیاه برای بهبود سلامت قلب به ویژه به دلیل حضورفلاون مفید است. دانشمندان یافته اند که نوشیدن بیش از 3 یا برابر 3 فنجان چای سیاه روزانه می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

کاهش ریسک سرطان تخمدان
سرطان بیماری مهلکی است که تا به حال جان میلیون ها نفر را گرفته است. برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سرطان تخمدان، نوشیدن چای سیاه را آغاز کنید.

کاهش ریسک دیابت
بیش از 29 میلیون نفر در آمریکا دیابت دارند و حدود 30 درصد از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 هستند. این اختلال متابولیک حاد باید در مراحل اولیه درمان و یا حتی پیشگیری شود. دانشمندان دریافته اند که نوشیدن چای می تواند به کاهش خطر دیابت نوع 2 کمک کند تا بدن را نسبت به انسلولین حساس تر و از اختلال عملکرد سلول بتا جلوگیری کند

بالا بردن ایمنی از خواص چای سیاه
چای سیاه غنی از آنتی اکسیدان ها است که به تغذیه رادیکال های آزاد اکسیژن کمک می کنند. رادیکال های اکسیژن تمایل دارند دی ان ای را تغییر دهند و عملکرد سلول عادی را مختل کنند. این می تواند منجر به التهاب و فعال سازی مسیرهای التهابی شود که به نوبه خود می تواند بدن را در حالت استرس قرار دهد. چای سیاه به بیرون ریختن رادیکال های اکسیژن کمک می کند در نتیجه به بازیابی سلول و عملکرد بدن کمک می کند و ایمنی را افزایش می دهد.

بهبود سلامت استخوان با چای سیاه
با افزایش سن استخوان ها شروع به تحلیل رفتن می کنند.چای سیاه تراکم استخوانها را حفظ می کند و جایگزینی برای کلسیم است و خطر شکستگی را کاهش می دهد.

کاهش خطر پارکینسون با مصرف چای سیاه
پارکینسون یک بیماری عصبی کشنده است که بیشتر بر افراد مسن تاثیر می گذارد. اما امروزه نسل جوان به دلیل استرس، سبک زندگی ناسالم، ژن ها و غیره نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و پلی فنول های چای تاثیری منفی بر مغز دارند.

بهبود هضم غذا با مصرف چای سیاه
شکم سالم می تواند شما را از بیماری های مختلف محافظت کند. پلی فنول های چای به عنوان پری بیوتیک عمل می کنند که به سلامت روده خوب کمک می کند. علاوه بر این ، این پلی فنول ها مانع رشد باکتری های مضر دیگر در روده می شوند. چای سیاه هم چنین می تواند به کاهش زخم معده و روده بزرگ، سرطان های معده کمک می کند.

کاهش کلسترول از خواص چای سیاه
سبک زندگی و عادات غذایی می تواند میزان کلسترول بد را در خون افزایش دهد. کلسترول LDL یعنی کلسترول بد ) می تواند منجر به تجمع پلاک در دیواره شریانی شود در نتیجه جریان خون منجر به حمله قلبی ، سکته و غیره می شود.

کمک چای سیاه به کاهش وزن
چاقی علت اصلی بیماری های مختلف مثل دیابت، بیماری های قلبی، کلسترول، کلسترول بالا و غیره است. چای سیاه با کاهش التهاب ژن و چربی امعا و احشا کمک می کند. از آنجا که یک دوره طولانی التهاب در بدن می تواند چاقی را تحریک کند ، با نوشیدن چای سیاه می توانید از چاقی ناشی از التهاب جلوگیری کنید.

کاهش خطر سنگ کلیه با مصرف چای سیاه
سنگ کلیه بسیار دردناک و شایع است. این امر ناشی از افزایش دفع مواد تشکیل کریستال مانند ادرار، کلسیم و اسید اوره است. خوشبختانه، نوشیدن چای سیاه می تواند خطر تشکیل سنگ کلیه را تا 8 درصد کاهش دهد.

چای سیاه برای کاهش رادیکال های آزاد
رادیکال های آزاد اکسیژن به دلیل متابولیسم و یا نفوذ خارجی مثل آلودگی، سیگار کشیدن و غیره تولید می شوند که منجر به این رادیکال های آزاد می شود. این رادیکال های آزاد اکسیژن برای بدن سمی هستند. وظیفه اصلی آنتی اکسیدان ها، تغذیه این رادیکال های مضر است. چای سیاه حاوی زیادی از آنتی اکسیدان ها است و به بیرون ریختن این مولکول های سمی کمک می کند. چای سیاه با لیمو یک انتخاب خوب برای این اقدام است.

از بین بردن باکتری ها
شگفت انگیز است که میکروب ها در همه جا در جهان وجود دارند ! تعداد کمی از آن ها برای ما خوب هستند، اما اکثر آن ها اینطور نیستند. باکتری ها می توانند باعث عفونت و همچنین می توانند منجر به مرگ شوند. آنتی اکسیدان ها و سایر مواد یافت شده در چای سیاه دارای خواص ضد باکتری هستند.

درمان آسم با مصرف چای سبز
آسم ناشی از التهاب، التهاب مجاری تنفسی یا لوله های تنفسی است که تنفس را دشوار می کند. چینی ها بر این باورند که نوشیدن چای سیاه و سبز می تواند به کاهش آسم کمک کند. کافئین موجود در چای می تواند به عملکرد ریه کمک کند.

درمان استرس
ما زندگی پر استرس تری نسبت به والدین و اجداد خودمان داریم. بنابراین نیاز به کنترل استرس هر روز ضروری می شود. در این صورت، چه چیزی می تواند بهتر از یک فنجان چای باشد ؟ چای می تواند هورمون های استرس در بدن کاهش دهد و اعصاب را آرام کند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر
آلزایمر نوعی از جنون است که باعث از دست رفتن حافظه می شود و بر رفتار و فرآیند تفکر تاثیر می گذارد. مصرف چای سیاه می تواند خطر بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

مصرف چای سیاه برای بهداشت دهان
اگر نمی خواهید مبتلا به کرم خوردگی دندان شوید، سلامت دهانی بسیار مهم است. علاوه بر پیروی از دستورات دندان پزشکی در مورد نحوه محافظت از دندان ها، مصرف چای سیاه می تواند به محافظت در برابر پلاک دندان پزشکی، کرم خوردگی و پوسیدگی دندان و تازه کردن تنفس کمک کننده باشد. چای سیاه دارای خواص آنتی باکتریایی و آنتی اکسیدانی است که از عفونت استافیلو کوکوس جلوگیری می کند. علاوه بر این، فلورید موجود در چای سیاه مانع از آسیب دندانی می شود.

بهبود مشکلات روانی
اگر محدوده توجه شما پایین است چای سیاه زیاد بنوشید. چای سیاه محدوده توجه را بالاتر می برد چون ماده موجود در چای عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

کمک چای سیاه به درمان اسهال
نوشیدن چای سیاه می تواند به درمان اسهال کمک کند. چای سیاه می تواند کلسترول را تا 20 درصد کاهش دهد. بنابراین دفعه بعد که معده ناراحتی دارید یک فنجان چای سیاه را برای تسکین سیستم گوارشی در نظر بگیرید.

چای سیاه برای کاهش فشار خون
مصرف چای سیاه می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. دانشمندان هلند، آلمان، بریتانیا، و ایتالیا آزمایشی انجام دادند که در آن یک گروه از مردم یک هفته چای سیاه نوشیدند و فشار آن ها بررسی شد. در پایان این آزمایش، تایید شد شرکت کنندگانی که چای سیاه مصرف می کنند فشار خون کمتری نسبت به گروه کنترل دارند.

ایجاد حس شادی و آرامش
چای سیاه می تواند به کاهش کلسترول بد، فشار خون، کاهش خطر ابتلا به سرطان، استرس، و غیره کمک کند یعنی نوشیدن چای شادی افراد را بالا می برد.

فواید چای سیاه برای پوست
چای سیاه می تواند به شما کمک کند پوست سالم داشته باشید. چای سیاه برای مبارزه با عفونت های پوستی و لکه ها، تاخیر در پیری و پفی نیز مفید است. پلی فنال در چای سیاه به جوان سازی سلول مرتبط است. چای اغلب در دستور العمل های زیبایی خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

چای سیاه برای جلوگیری از عفونت های پوستی
پوست بزرگ ترین عضو بدن است و به طور مداوم کار می کند، اما این پوست ظریف به مراقبت مناسب نیاز دارد. بیشتر عفونت های پوستی به خاطر مهاجرت میکروبی است. کاتچین و فلاوئونید موجود در چای می تواند به جلوگیری از عفونت های پوستی کمک کند. بنابراین، اگر مکررا از عفونت های پوستی، جدا از مصرف دارو رنج می برید، ممکن است برای تسریع روند التیام، چای سیاه بنوشید.

کاهش پف با چای سیاه
پف زیر چشم نگرانی جدی برای زنان و مردان است. باعث می شود خسته به نظر برسید و شما را مستعد چین و چروک زودرس قرار می دهد .سعی کنید از کیسه های چای سیاه استفاده کنید و یا فقط پنبه را در چای سرد سیاه فرو کنید و هر روز 20 دقیقه زیر چشم نگه دارید.

مبارزه با سرطان پوست با چای سیاه
چای غنی از آنتی اکسیدان ها و موثر در انواع سرطان ها، است چای سیاه می تواند اثربخشی خود را در برابر سرطان پوست نشان دهد.

چای سیاه با جلوگیری ازسالخوردگی زودرس
آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها موجود در چای می توانند پوست را در برابر چروک زودرس حفظ کنند، دانشمندان دریافتند چای سیاه اصلاح ژن را کاهش می دهد که یک آنزیم معکوس کننده کلاژن را ایجاد می کند. علاوه بر این، چای سیاه یک عامل ضد چین و چروک در مقایسه با چای های دیگر است.

محافظت در برابر اشعه یو
اشعه UV یکی از علل اصلی تجمع رنگدانه ها روی پوست، سرطان پوست و دیگر مشکلات مربوط به پوست است. محققان دریافته اند که نوشیدن چای سیاه می تواند به حفاظت از پوست و بهبود مشکلات پوستی ناشی از اشعه بیش از حد کمک کند . علاوه بر نوشیدن چای سیاه برای جلوگیری از آسیب پوست، می توانید آن را به طور روزانه روی پوست بمالید.

اصلاح و بازسازی پوست
چگونه پوست بازسازی می شود در این مورد، محققان مالزی پی برده اند که استفاده از عصاره چای سیاه روی پوست زخمی موش آزمایشگاهی به تسریع التیام زخم ها کمک می کند. به علاوه، التهاب کم تر و کلاژن بیشتری ایجاد می کند. لطفا به طور مستقیم چای سیاه را روی پوست نمالید چون هیچ مدرک علمی اثر خود را بر روی زخم های پوست انسان تایید نمی کند. نوشیدن چای سیاه به جای استفاده از آن به طور روزانه بر روی زخم بهتر است.

کاهش لک های پوستی با چای سیاه
لک های پوستی می تواند اعتماد به نفس شما را بطور جدی کاهش دهد. بهتر است از گیاهان برای درمان لک ها به جای استفاده از مواد شیمیایی سخت و داروهای قوی استفاده کنید. دانشمندان دریافته اند که چای سیاه، تاثیر سفید کننده ای بر روی گراز آزمایشگاهی دارد. علاوه بر این، چای سیاه خواص آنتی اکسیدانی دارد که می تواند به از بین بردن سموم که باعث لکه ها می شوند کمک کند. می توانید یک فنجان چای سیاه را بنوشید یا با پنبه تمیز روی لکه ها بزنید تا نتایج مورد نظر را در عرض چند هفته ببینید.

فواید چای سیاه برای مو
مقدار بسیار زیاد آنتی اکسیدان ها و کافئین در چای سیاه به نفع سلامتی مو است. چای سیاه رشد مو را بهبود می بخشد و ایجاد رنگ طبیعی و درخشان می کند.

جلوگیری از ریزش مو
نوشیدن چای سیاه می تواند از ریزش مو جلوگیری کند. چای سیاه غنی از آنتی اکسیدان ها است که به کاهش ریزش کمک می کند.

تحریک رشد مو
دانشمندان ژاپنی تایید کرده اند که چای سیاه چینی می تواند رشد مو را بعد از 2 هفته استفاده موضعی تحریک کند. بنابراین، برای بهبود رشد مو، چای سیاه خنک را روی پوست سر بمالید.

برای درخشندگی مو
چای سیاه می تواند به موهای مات وکدر درخشندگی بدهد. بعد از شامپو زدن موهایتان با شامپو ملایم از چای سیاه (دمای اتاق) برای شست و شوی موی خود استفاده کنید. این کار را چند هفته انجام دهید تا مویتان ملایم تر از قبل شود.

چای سیاه مثل رنگ طبیعی عمل می کند
رنگ قرمز یا سیاه چای سیاه باعث می شود که این رنگ بسیار عالی به نظر برسد، به خصوص اگر موی مشکی یا خرمایی داشته باشید. حنا را با چای سیاه مخلوط کنید و همه را روی سر و موها بمالید. آن را 1 تا 2 ساعت بگذارید و سپس آن را با شامپو ملایم بشویید. می توانید نتایج فوری را ببینید.

 

فروشگاه چای ایرانی 

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

چای جف JAF مدل LUMBINI

چای جف JAF مدل LUMBINI
عطری قوی و خوش

طعم مطبوع، کامل و متوازن

چای طبیعی

وزن : 175 گرم

محصول کشور سریلانکا

انواع چای را از تی سنس بخواهید

  • مصطفی طاهری