قیمت چای

فروشگاه آنلاین و اینترنتی چای

قیمت چای

فروشگاه آنلاین و اینترنتی چای

تی سنس قدیمی ترین فروشگاه چای
پخش انواع چای از تهران به تمام نقاط ایران

021-44447132
09122899005
https://teasense.ir/

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قیمت چای | قیمت چای سبز | قیمت چای ایرانی | قیمت چای سیاه | قیمت چای در صادقیه تهران

Leave a Comment / مجله چای تیسنس / By 

قیمت چای | قیمت چای سبز | قیمت چای ایرانی | قیمت چای سیاه | قیمت چای در صادقیه تهران

آشنایی با محله صادقیه تهران:

صادقیه یا آریاشهر سابق، محله‌ای است که در منطقه ۲ تهران واقع شده است و دارای دو فلکه مهم به نام‌های فلکه اول و فلکه دوم می‌باشد. اگر به دنبال خرید خانه یا خرید آپارتمان در مناطق غربی تهران هستید، محله صادقیه تهران می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. قیمت خرید در این محله متوسط رو به بالا می‌باشد و بافت خانه‌ها غالبا مدرن و نوساز هستند؛ اما قبل از هر اقدامی لازم است با این محله بیشتر آشنا شوید.

محله صادقیه تهران کجاست؟

صادقیه محله‌ای واقع در منطقه ۲ شهرداری تهران است که از غرب با بلوار فردوس، از شرق با ستارخان، از جنوب با آزادی و از شمال با محله پونک همسایه است.

فلکه دوم صادقیه کجاست؟

از میدان‌های مهم غرب تهران می‌توان به فلکه دوم صادقیه اشاره کرد. فلکه دوم بین مناطق ۲ و ۵ شهرداری تهران واقع شده است. ایستگاه مترو صادقیه، پارک استقلال و برج گلدیس، همگی در اطراف این میدان واقع‌شده‌اند.

مراکز خرید محله صادقیه

صادقیه چندین مرکز خرید مشهور در زمینه فروش کیف و کفش و پوشاک دارد. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برج گلدیس و بازار سنتی ستارخان اشاره کرد. دیگر مراکز خرید صادقیه عبارت‌اند از: گلستان، پدریسان، اطلس، مروارید، مرجان، گلزار، فروشگاه شهروند و نگین.

برج گلدیس صادقیه

برج گلدیس، مرکز خریدی ۱۳ طبقه است که در فلکه دوم صادقیه واقع شده است. طبقه منفی یک، همکف و اول برج گلدیس تجاری، طبقه دوم فضای اختصاص‌یافته برای رستوران و طبقات سوم تا سیزدهم اداری هستند.

بازار سنتی ستارخان صادقیه

بازار سنتی ستارخان مرکز خریدی اداری تجاری است که در بلوار گلاب، زیر پل یادگار امام واقع شده است.

محله صادقیه تهران

امکانات محله صادقیه

از مهم‌ترین مراکز درمانی صادقیه می‌توان به بیمارستان پیامبران ( بلوار ابوذر) و بیمارستان ابن‌سینا (ابتدای خیابان کاشانی) اشاره کرد.

پارک استقلال از فضاهای سبزی است که در فلکه دوم صادقیه واقع شده است. از دیگر فضاهای سبز این محله می‌توان به بوستان اشرفی اصفهانی (نزدیک بزرگراه اشرفی اصفهانی) اشاره کرد.

از مهم‌ترین مراکز دولتی صادقیه می‌توان سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی واقع در غرب پل یادگار امام را نام برد.

محله صادقیه تهران

قیمت آپارتمان در محله صادقیه تهران

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، بافت بیشتر خانه‌های صادقیه مدرن و نوساز است و قیمت آپارتمان در صادقیه متوسط به بالا می‌باشد.

۴ دلیل محبوبیت صادقیه برای خرید آپارتمان

چه مزایا و امکاناتی موجب شده است که شهروندان تهرانی فلکه اول و دوم صادقیه را محله مناسبی برای زندگی بدانند؟ این مزایا عبارت‌اند از:

میزان دسترسی

صادقیه دسترسی مناسبی به اکثر نقاط تهران دارد. ایستگاه متروی صادقیه یا تهران، اولین ایستگاه متروی دو خطه تهران است که در جنوب غربی میدان صادقیه پایین‌تر از بلوار فردوس واقع شده است. در صادقیه پایانه‌های اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی، دسترسی افراد را به نقاط مختلف تهران میسر کرده است. از نکات قابل‌توجه دیگر می‌توان به نزدیکی صادقیه به آزادی اشاره کرد.

ساختمان‌های اداری

وجود ساختمان‌های اداری زیاد در صادقیه موجب شده است افراد به خاطر نزدیکی به محل کار، صادقیه را برای سکونت انتخاب کنند.

مراکز خرید

مراکز خرید زیاد در صادقیه باعث شده است افراد سریع‌تر امکانات موردنیاز خودشان را تهیه کنند.

دسترسی به کرج

از طریق مترو و بزرگراه شیخ فضل‌الله به آسانی می‌توان به کرج دسترسی پیدا کرد.

قیمت چای سیاه قیمت چای سبز قیمت چای شمال قیمت چای ایرانی قیمت چای سفید قیمت چای خالص قیمت چای ممتاز قلم بهاره و انواع چای دیگر را مدام در اینترنت سرچ میکند تا قیمت درست و انتخاب درستی از چای در محله خود صادقیه و شهر خود تهران داشته باشد اما میزان و قیمت چای موضوعی ست که امروز در تی سنس به‌ اختصار مورد اشاره قرار میدهیم.

قیمت چای و میزان تولید چای موضوعی ست که امروز در تی سنس به‌ اختصار مورد اشاره قرار میدهیم.

قیمت چای در صادقیه تهران

قیمت چای در وهله‌ی اول، بستگی به کیفیت آن دارد و کیفیت برگ چای نیز به عامل‌های مختلفی نظیر شرایط آب و هوایی، عملیات کشاورزی، طرز برداشت و شرایط فرآیند و عامل ژنتیکی وابسته است.
از سوی دیگر، تعداد کشورهای تولیدکننده‌ی چای در جهان، چندان زیاد نیست و حدود 50 کشور است که از میان این 50 کشور هم، بیش‌ترین چای جهان توسط سه کشور تولید می‌شود که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
در سال 2017 چین، هند، ژاپن و آمریکا بیش‌ترین فروش چای در جهان را داشتند. در پیش‌بینی‌های مربوط به سال 2018، در مورد میزان تولید و قیمت چای در جهان، حدس زده می‌شود که میزان رشد میانگین تولید چای در چین 1.4 درصد باشد.

هرچند به عقیده‌ی برخی اقتصاددانان، افزایش دستمزدها در سطح جهان باعث مقدار جزئیِ افزایش قیمت چای خواهد شد اما طبق آمار بانک جهانی، قیمت چای از سال 2014 نوسان کمی داشته است و قیمت چای در سال 2016 به‌طور متوسط 2.60 دلار بوده است.
هم‌چنین وضعیت آب‌وهوایی مناسب در مناطق تحت کشت چای در چین در سال 2017، باعث ثابت ماندنِ قیمت چای در این کشور که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چای در جهان است، شد.
قیمت انواع چای در آفریقا از سال 2016 به 2.30 دلار نزول کرد و دوباره بالا رفت.

قیمت چای و میزان تولید آن در ایران

چای ایرانی در چند دوره برداشت می‌شود که برداشت بهاره آن، چای درجه‌یک ایرانی محسوب می‌شود و قیمت آن نسبت به انواع دیگر بالاتر است. پس در هنگام خرید چای به این موضوع دقت کنید.
کیفیت چای ایرانی توسط چشندگان آزموده و باتجربه سنجیده شده و قیمت چای خشک ایرانی با مشاهده و بررسی مقدار پیچیدگی و نداشتن ضایعات و رنگ مسی تفاله و نداشتن افزودنی‌های عطر و طعم‌ دهنده و یکدست بودن ظاهر آن تعیین می‌شود.
ایران در سال 2005 میلادی 3.3 درصد از چای تولیدشده در جهان را مصرف کرده است و 1.3 درصد از تولید جهانی چای را در اختیار داشته است. همین مقیاس تقریباً در سال‌های بعدی ازجمله در سال 2016 نیز کمابیش ادامه داشته است. در یکی از آمارهای ارائه‌شده از طرف مسئولان «سازمان چای کشور»، مصرف چای در ایران، سالانه بالاتر از 110 هزار تن ذکر شده است که از این مقدار فقط حدود 30 تن در داخل کشور تولید می‌شود.
گردش مالی صنعت چای در ایران، یک گردش مالیِ بین 2 تا 3 هزار میلیارد تومانی در سال است.

برای اطلاع از قیمت انواع چای به فروشگاه تی سنس مراجعه کنید

ما در تی سنس انواع چای را به فروش می رسانیم

مهم نیست ساکن کجا هستید – کافی ست از طریق تی سنس چای دلخواه خود را انتخاب کنید – سفارش دهید و آنرا درب منزل دریافت کنید

تی سنس مرکز چای ایران

 

 

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

قیمت چای | قیمت چای سبز | قیمت چای ایرانی | قیمت چای سیاه | قیمت چای در مولوی تهران

Leave a Comment / مجله چای تیسنس / By 

قیمت چای | قیمت چای سبز | قیمت چای ایرانی | قیمت چای سیاه | قیمت چای در صادقیه تهران

معرفی محله مولوی

محله مولوی تهران که در منطقه دوازده واقع شده، از قدیمی‌ترین مناطق این کلان شهر محسوب می‌شود. کوچه‌های تنگ و باریک، مردمانی زلال‌تر از آب روان و خانه‌هایی قدیمی با بافت سنتی، گردشگران را به گذشته‌های دور می‌برد، به گونه‌ای که به محض قدم گذاشتن در این خیابان تصور می‌کنید تاریخ ورق خورده است و قدم به تهران قدیم گذاشته‌اید. اهالی محله مولوی تهران با وجود این که در پایتخت ساکن هستند اما سردی و بی رحمی‌هایی که زندگی شهرنشینی دارد را به هیچ عنوان احساس نمی‌کنند زیرا ساکنین این محله همیشه در کنار هم به حل مشکلات می‌پردازند و این گونه نیست که همسایه از حال همسایه‌اش خبر نداشته باشدتاریخچه:

تاریخچه ساخت محله مولوی به دوران ناصرالدین شاه و به سال ۱۲۸۴ هجری قمری باز می‌گردد. ناصرالدین شاه در آن سال‌ها دستور می‌دهد که از مرز جنوبی آن زمان تهران هزار قدم به سمت جنوب حرکت کرده و خندق جدید شهر را در این مکان که هم اکنون خیابان شوش است، حفر کنند، سپس خیابان مولوی نیز در ناحیه شمال این منطقه و در محل برج و باروی شاه طهماسب احداث شده است. نام خیابان در گذشته اسماعیل بزاز بوده و در دوران پهلوی رضا شاه نام خیابان را به مولوی تغییر داده است. اگر چه عده‌ای به این باور هستند که این محله قبل از حکومت شاهان قاجار وجود نداشته و بایر و خالی از سکنه بوده است، اما اشیا و اجساد کشف شده از محله مولوی تهران حکایت از قدمت ۷۰۰۰ ساله این منطقه دارند که به نوبه خود تعجب برانگیز و حایز اهمیت است. این اشیای قدیمی نشان دهنده این هستند که در گذشته‌های بسیار دور نیز افرادی در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند و به مرور زمان اقوام جدیدی جایگزین گذشتگان در این منطقه شده‌اند؛ بنابراین مولوی را می‌توان از قدیمی‌ترین مناطق مسکونی تهران به حساب آورد. از اماکن تاریخی به جای مانده از گذشته در این مکان می‌توان به کاروانسرای خانات اشاره کرد. قدمت ساخت این کاروانسرا به سال ۱۲۶۰ و سال‌های سلطنت ناصرالدین شاه باز می‌گردد. این کاروانسرا ابتدا در کنار جاده حضرت عبدالعظیم که یکی از جاده‌های برون شهری تهران بوده بنا شده، اما پس از این که مرزهای اطراف تهران در دوره ناصری تغییر یافته، کاروانسرای خانات درون شهر تهران قرار گرفته است. این کاروانسرا متعلق به امین السلطان صدراعظم ناصرالدین شاه بوده است، اما هم اکنون یکی از آثار تاریخی ملی محسوب می‌شود. مساحت کاروانسرا در حدود ۱۰۵۰۰ مترمربع می‌باشد و معماری آن با روش آجرکاری و گره‌سازی صورت پذیرفته استبافت انسانی:

هسته اصلی محله خیابان مولوی است که در مرکز محله قرار گرفته است. بافت شهری و اجتماعی محله با قطعاتی ریزدانه، متراکم بوده و کوچه ها و خیابان های محله به خیابان اصلی ختم میشود. ساکنان و کسبه محله ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته و اغلب یکدیگر را میشناسند. محله به دلیل داشتن بافتی قدیمی ساختار منظمی نداشته و غالب ساختمان های آن قدیمی و با تعداد طبقات اندک است. خیابان مولوی که به مرکز تجاری بزرگی تبدیل شده، از ترافیک سنگینی برخوردار است و موتور سواران زیادی در ان رفت و آمد می کنند، به همین دلیل بافت مسکونی اطراف این مراکز تجاری به تدریج نابود شده و به انبار تبدیل شده است.مرزبندی:

محله مولوی از سمت شمال به خیابان مولوی متصل است و در سمت شرق آن خیابان ری قرار دارد. سمت جنوب محله را خیابان شوش در بر گرفته و غرب آن نیز به خیابان خیام می‌رسد. مولوی بعد از بازار تهران و در قسمت جنوب شرقی پایتخت واقع شده است، بنابراین بافت کوچه‌های آن بی‌شباهت به محله بازار نیستمحدودیت ترافیکی:

درون محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد قرار دارد اتوبوس و تاکسی:

کافی است از اتوبوس‌هایی که در امتداد خیابان مولوی در تردد هستند استفاده کنید. همچنین برای حرکت به قسمت‌های مختلف این ناحیه می‌توانید از تاکسی‌های درون شهری استفاده کنید که در امتداد خیابان در حرکت هستند پمپ بنزین:

نزدیک‌ترین جایگاه پمپ بنزین به محله مولوی در خیابان ری قرار دارد. برای رسیدن به این جایگاه باید به سمت شمال شرقی ناحیه حرکت کنیددسترسی به مترو:

نزدیک‌ترین مترو به محله مولوی در میدان محمدیه (اعدام) قرار دارد، برای رسیدن به این ایستگاه مترو باید از خط یک یا خط تجریش راه آهن استفاده کنید، ایستگاه مولوی پس از ایستگاه مترو خیام است امکانات:

از فضای سبزی‌های این محله می‌توان به پارک هرندی و بوستان حقانی اشاره کرد که در ناحیه جنوب غربی مولوی قرار دارند. پارک شوش از دیگر فضاهای سبز گسترده است که از ناحیه غربی مولوی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. بوستان بهاران نیز که فاصله کمی با پارک هرندی دارد از دیگر مناطق سرسبز این محله است. سه پارک هرندی، حقانی و بهاران که جنوب مولوی را پوشانده‌اند و پارک شوش که در سمت شرق این محله قرار دارد، نشان دهنده این هستند که مولوی در گذشته منطقه‌ای سرسبز بوده است؛ اما در گذر زمان که تهران به این سمت گسترش پیدا کرده، بافت روستایی و سرسبز مولوی به محله‌ای شهرنشین مبدل شده است. اهالی محله مولوی برای دریافت خدمات درمانی خود می‌توانند به نزدیک‌ترین بیمارستان به این ناحیه، بیمارستان اکبرآبادی مراجعه کنند. این بیمارستان در ضلع شمال شرقی مولوی واقع شده و به خیابان مولوی نزدیک است. اهالی مولوی ارادت خاصی به اهل بیت و اماکن مذهبی دارند؛ بنابراین در روزهای محرم در مسجد مظفری که در ضلع شمال شرقی این محله قرار دارد گرد هم می‌آیند و مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) را به بهترین نحو به انجام می‌رسانند. از دیگر مساجدی که در نزدیکی این ناحیه واقع شده‌اند می‌توان به مسجد امام سجاد (ع) در جوار پارک شوش اشاره کرد فروشگاه‌ها و مراکز خرید محله مولوی محله مولوی بازار مخصوص به خود را دارد که همگان آن را با نام بازار مولوی می¬شناسند. این بازار یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید تهران است که بافت آن بی‌شباهت به بازار پانزده خرداد نیست. در بازار مولوی می‌توانید هر آنچه را نیاز دارید پیدا کنید. فرقی نمی‌کند که برای خرید شیشه و بلور این بازار را انتخاب کرده‌اید یا علاقه‌مند هستید گشتی در بین مغازه‌های فروش پلاستیک و پارچه بزنید، در هر حالت بازار مولوی یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای شما محسوب می‌شود که در یک چشم بر هم زدن می‌تواند اقلام مورد نیازتان را مقابل چشمانتان قرار دهد. شهرت این بازار بیشتر به دلیل وجود فروشگاه‌های متعدد پارچه است و مغازه های آن انواع پارچه‌ها را برای دوخت لباس، پرده، روتختی و حتی لباس‌های بچه‌گانه ارائه می‌کنند، بنابراین بازاری که در محله مولوی وجود دارد بیشتر از هر چیزی شبیه به بورس پارچه است که حتی عمده فروش‌های صنعت پوشاک را به سوی خودش جذب می‌کند

قیمت چای سیاه قیمت چای سبز قیمت چای شمال قیمت چای ایرانی قیمت چای سفید قیمت چای خالص قیمت چای ممتاز قلم بهاره و انواع چای دیگر را مدام در اینترنت سرچ میکند تا قیمت درست و انتخاب درستی از چای در محله خود مولوی و شهر خود تهران داشته باشد اما میزان و قیمت چای موضوعی ست که امروز در تی سنس به‌ اختصار مورد اشاره قرار میدهیم.

قیمت چای و میزان تولید چای موضوعی ست که امروز در تی سنس به‌ اختصار مورد اشاره قرار میدهیم.

قیمت چای در مولوی تهران

قیمت چای در وهله‌ی اول، بستگی به کیفیت آن دارد و کیفیت برگ چای نیز به عامل‌های مختلفی نظیر شرایط آب و هوایی، عملیات کشاورزی، طرز برداشت و شرایط فرآیند و عامل ژنتیکی وابسته است.
از سوی دیگر، تعداد کشورهای تولیدکننده‌ی چای در جهان، چندان زیاد نیست و حدود 50 کشور است که از میان این 50 کشور هم، بیش‌ترین چای جهان توسط سه کشور تولید می‌شود که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
در سال 2017 چین، هند، ژاپن و آمریکا بیش‌ترین فروش چای در جهان را داشتند. در پیش‌بینی‌های مربوط به سال 2018، در مورد میزان تولید و قیمت چای در جهان، حدس زده می‌شود که میزان رشد میانگین تولید چای در چین 1.4 درصد باشد.

هرچند به عقیده‌ی برخی اقتصاددانان، افزایش دستمزدها در سطح جهان باعث مقدار جزئیِ افزایش قیمت چای خواهد شد اما طبق آمار بانک جهانی، قیمت چای از سال 2014 نوسان کمی داشته است و قیمت چای در سال 2016 به‌طور متوسط 2.60 دلار بوده است.
هم‌چنین وضعیت آب‌وهوایی مناسب در مناطق تحت کشت چای در چین در سال 2017، باعث ثابت ماندنِ قیمت چای در این کشور که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چای در جهان است، شد.
قیمت انواع چای در آفریقا از سال 2016 به 2.30 دلار نزول کرد و دوباره بالا رفت.

قیمت چای و میزان تولید آن در ایران

چای ایرانی در چند دوره برداشت می‌شود که برداشت بهاره آن، چای درجه‌یک ایرانی محسوب می‌شود و قیمت آن نسبت به انواع دیگر بالاتر است. پس در هنگام خرید چای به این موضوع دقت کنید.
کیفیت چای ایرانی توسط چشندگان آزموده و باتجربه سنجیده شده و قیمت چای خشک ایرانی با مشاهده و بررسی مقدار پیچیدگی و نداشتن ضایعات و رنگ مسی تفاله و نداشتن افزودنی‌های عطر و طعم‌ دهنده و یکدست بودن ظاهر آن تعیین می‌شود.
ایران در سال 2005 میلادی 3.3 درصد از چای تولیدشده در جهان را مصرف کرده است و 1.3 درصد از تولید جهانی چای را در اختیار داشته است. همین مقیاس تقریباً در سال‌های بعدی ازجمله در سال 2016 نیز کمابیش ادامه داشته است. در یکی از آمارهای ارائه‌شده از طرف مسئولان «سازمان چای کشور»، مصرف چای در ایران، سالانه بالاتر از 110 هزار تن ذکر شده است که از این مقدار فقط حدود 30 تن در داخل کشور تولید می‌شود.
گردش مالی صنعت چای در ایران، یک گردش مالیِ بین 2 تا 3 هزار میلیارد تومانی در سال است.

برای اطلاع از قیمت انواع چای به فروشگاه تی سنس مراجعه کنید

ما در تی سنس انواع چای را به فروش می رسانیم

مهم نیست ساکن کجا هستید – کافی ست از طریق تی سنس چای دلخواه خود را انتخاب کنید – سفارش دهید و آنرا درب منزل دریافت کنید

تی سنس مرکز چای ایران

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

قیمت چای | قیمت چای سبز | قیمت چای ایرانی | قیمت چای سیاه | قیمت چای در جنت آباد تهران

Leave a Comment / مجله چای تیسنس / By 

قیمت چای | قیمت چای سبز | قیمت چای ایرانی | قیمت چای سیاه | قیمت چای در جنت آباد تهران

محله جنت‌آباد همان‌طور که از نامش پیداست در گذشته دارای باغ‌ها و رودهای فراوانی بوده است. این محله غربی شهر تهران دارای آب‌وهوای نسبتاً مطلوبی است که بسیاری را برای سکونت در آن ترغیب می‌کند. بافت محله جنت‌آباد عمدتاً مسکونی است و از لحاظ یافتن خانه مورد نظر خود برای اجاره یا خرید مشکلی نخواهید داشت. آرامش محلی در کنار دیگر ویژگی‌های این محله آن را به محله‌ای مطبوع برای سکونت تبدیل کرده است. دسترسی این محله از طریق بزرگراه‌های متعددی که آن را احاطه کرده‌اند نیز از دیگر دلایل محبوبیت عام آن است. محله جنت‌آباد به سه قسمت مختلف تقسیم می‌شود که در تشخیص ویژگی‌های مسکونی محله بسیار کاربرد دارد. این محله محبوب خصوصاً در میان متقاضیان خرید خانه؛ دارای امکانات متعدد رفاهی است که برای بسیاری از کسانی که تمایل به سکونت در این محله را دارند، برتری محسوب می‌شود.

در ادامه با سرفصل‌های زیر به بررسی محله جنت‌آباد و ویژگی‌های آن می‌پردازیم:

معرفی محله و پیشینه آن

دسترسی‌ها

امکانات رفاهی محله جنت‌آباد

بخش‌های مختلف جنت‌آباد

وضعیت خریدوفروش مسکن

بررسی رهن و اجاره خانه در جنت‌آباد

معرفی محله و پیشینه آن
محله جنت‌آباد مانند دیگر مناطق غربی تهران در روزگاری نه چندان دور باغ‌های متنوعی داشته و رودهای بسیاری در آن جاری بوده است. این محله که در شهرداری منطقه ۵ تهران قرار دارد، به واسطه همین ویژگی‌ها امروزه دارای آب‌وهوای مطلوبی است. تنها آثاری که از طبیعت زیبای آن می‌توان امروزه مشاهده کرد، بوستان‌ها و پارک‌های متعدد این محله است. گرچه برخی درختان انار و گیلاس را نیز به طور پراکنده می‌توان در فرعی‌ها و کوچه‌های این محله نیز مشاهده کرد.

بافت محله جنت‌آباد مسکونی است و غالباً بیشتر از آپارتمان‌های نوساز برخوردار است تا خانه‌های ویلایی. خیابان‌های عریض و منظم این محله حاکی از بافت مدرنی دارد که خود ویژگی مطلوبی محسوب می‌شود. محله جنت‌آباد به سه بخش شمالی، جنوبی و مرکزی تقسیم می‌شود و هر یک از این بخش‌ها دارای امکانات و ویژگی‌های متعددی است. خیابان اصلی این محله خیابان جنت‌آباد نام دارد و در جهتی شمالی جنوبی قرار گرفته است. علاوه بر آن خیابان‌های شاهین،۲۰ و ۳۵ متری گلستان، چهارباغ و بلوار لاله از دیگر خیابان‌های معروف و خاص این محله هستند.

محدوده محله جنت‌آباد از غرب به محله شهران، از شمال به ده حصارک، از شمال شرق به محله‌های پونک و چهاردیواری و بزرگراه اشرفی اصفهانی و از جنوب به خیابان آیت‌الله کاشانی منتهی می‌شود. موقعیت قرارگیری محله آن را از سایر مناطق هم‌جوار خود برتر می‌کند زیرا دسترسی بسیار خوبی را به سایر نقاط شهر دارا است.

محله جنت‌آباد یکی از محله‌های شمال غربی و غرب شهر تهران است که در منطقه ۵ شهرداری قرار گرفته و از آب‌وهوای نسبتاً مطلوبی برخوردار است.

دسترسی‌ها
موقعیت محله جنت‌آباد این امکان را به ساکنان آن می‌دهد که به هر نقطه‌ای از شهر دسترسی داشته باشند. وجود بزرگراه‌های متعددی چون بزرگراه همت، بزرگراه شهید باکری، بزرگراه ستاری، بزرگراه نیایش، بزرگراه اشرفی اصفهانی و بلوار آیت اله کاشانی این امر را میسر می‌کند. بلوار لاله نیز در این محله نقشی حیاتی را در دسترسی محلی ساکنان آن دارد.

ایستگاه‌های مختلف تاکسی و اتوبوس برای افرادی که تمایل به استفاده از وسایل نقلیه عمومی دارند نیز در این محله فراهم شده است. خبر خوش آنکه خط ۴ مترو تهران اقدام به احداث ایستگاه مترو در این محله کرده است که پس از اتمام پروژه ساخت آن شهروندان محله جنت‌آباد به راحتی می‌توانند از امکاناتش بهره‌مند شوند.

امکانات رفاهی محله جنت‌آباد
توزیع مناسب امکانات شهری در هر منطقه‌ای یکی از اصلی‌ترین نکات برای بررسی آن منطقه خصوصاً برای سکونت است. محله جنت‌آباد نیز از این قاعده مستثنا نیست، در ادامه با امکانات این محله بیشتر آشنا خواهید شد.

مراکز آموزشی
محله جنت‌آباد دارای مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی است. بیشترین تعداد این مدارس متعلق به جنت‌آباد شمالی و مرکزی است. بنابراین برای خانواده‌هایی که فرزندان دانش‌آموز دارند این مناطق یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. در کنار مدارس مختلف این محله آموزشگاه‌های متعدد زبان و هنری نیز برای بهره‌مندی ساکنان تأسیس شده است.

مراکز خرید
دو بازار بزرگ میوه و تره‌بار در این محله برای تأمین مایحتاج ساکنان وجود دارد. بازار میوه و تره‌بار جنت‌آباد و بازار میوه و تره‌بار نگین غرب این دو مرکز هستند. علاوه بر آن وجود فروشگاه‌های مختلفی چون افق کوروش و فروشگاه شهروند نیز در این محله به تامین نیازهای روزانه ساکنان در کنار سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های بر خیابان می‌پردازند. پاساژ طوبی نیز در این محله یکی از برجسته‌ترین مراکز خرید آن است.

مراکز درمانی
محله جنت‌آباد دارای یک بیمارستان و تعدادی درمانگاه است. بیمارستان عرفان در این محله به شهروندان در حال خدمت‌رسانی است. علاوه بر آن درمانگاه‌های شبانه‌روزی جنت‌آباد، ایلیاد و ایران پارس نیز در اختیار ساکنان این محله هستند. محله جنت‌آباد از نظر وجود داروخانه نیز از استاندارد مناسبی برخوردار است و در هر ساعت شبانه‌روز می‌توانید به یکی از داروخانه‌های کشیک محله مراجعه کنید.

جنت‌آباد
جنت‌آباد

مراکز تفریحی
اغلب مراکز تفریحی این محله را بوستان‌ها و پارک‌های آن تشکیل می‌دهند. بوستان‌هایی چون بوستان بهاره، بوستان میلاد و بوستان شبنم از شاخص‌ترین آن‌ها است. در جای‌جای این محله می‌توان بوستان‌ها و پارک‌های کوچک و بزرگی را یافت که برای تفریح و وقت‌گذرانی مورد مناسبی هستند.

وجود امکانات رفاهی در محله جنت‌آباد در حد استاندارد و مطلوب از ویژگی‌های مثبت آن و دلیل تقاضای بالای سکونت در این محله است.

بخش‌های مختلف جنت‌آباد
محله جنت‌آباد همان‌طور که گفته شد از سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی تشکیل شده است که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

جنت‌آباد شمالی
جنت‌آباد شمالی در قسمت شمالی و بالایی این محله واقع شده است و محدوده آن از شمال به سیمون بولیوار و از جنوب به بزرگراه شهید آبشناسان منتهی می‌شود. از غرب نیز به بزرگراه شهید باکری و از شرق به خیابان میلاد می‌رسد. بزرگراه شهید آبشناسان به عنوان مرزی میان قسمت شمالی و مرکزی محله جنت‌آباد قرار گرفته است. جنت‌آباد شمالی دارای آب‌وهوای مطبوع‌تر و بوستان‌های بیشتری نسبت به دو رقیب خود است. همچنین آرامش محلی و خیابان‌هایی عریض‌تر و زیباتر نیز نسبت به دیگر نقاط محل دارد. خیابان‌های اصلی جنت‌آباد شمالی شامل خیابان‌های گلستان غربی و شرقی، ایران‌شهر و بلوار انصار المهدی می­شود. تعداد مدارس در این منطقه و محدوده مرکزی از منطقه جنوبی محله بیشتر است. مجاورت با بازار گل و گیاه غرب تهران نیز از دیگر ویژگی‌های این منطقه است.

جنت‌آباد مرکزی
همان‌طور که از نام آن پیداست جنت‌آباد مرکزی بخش میانی این محله را تشکیل می‌دهد. در شمال این منطقه بزرگراه شهید آبشناسان و در جنوب آن نیز بزرگراه شهید همت وجود دارد. خیابان شاهین شمالی، مخبری و شانزده متری اول و دوم از جمله خیابان‌های معروف و شاخص این منطقه هستند. جنت‌آباد مرکزی نیز از لحاظ برخورداری از فضای سبز در رتبه استاندارد و مطلوبی قرار دارد.

جنت‌آباد جنوبی
جنت‌آباد جنوبی بیشتر به خیابان‌ها و کوچه‌های عریض و منظم خود در میان مردم معروف شده است. این منطقه از شمال به اتوبان همت، از جنوب به خیابان آیت‌الله کاشانی، از شرق به خیابان شاهین جنوبی و از غرب نیز به اتوبان باکری محدود می‌شود. از خیابان‌های شاخص این منطقه می‌توان به بلوار لاله، میدان چهارباغ و خیابان شاهین جنوبی اشاره کرد. در این منطقه شاهد وجود مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید بیشتری در مقایسه با دو بخش دیگر هستیم. در مقابل میزان فضای سبز این منطقه نیز از دیگر مناطق محله جنت‌آباد کمتر است.

محله جنت‌آباد از سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی تشکیل شده که هر کدام دارای ویژگی‌های و امکانات متنوعی هستند.

وضعیت خریدوفروش مسکن
به دلیل مسکونی بودن محله جنت‌آباد بازار خریدوفروش مسکن در آن از رونق مناسبی برخوردار است. همیشه می‌توان متقاضیان خرید یا فروش ملک مسکونی را در بازار املاک آن مشاهده کرد. ویژگی‌های محله نیز در افزایش تقاضا برای سکونت در آن بی‌تأثیر نیست. جنت‌آباد از جمله محله‌های مسکونی با قیمت متوسط روبه بالا در شهر تهران است. از این رو برای خرید خانه با قیمت مناسب باید اشراف کاملی به بازار مسکن آن داشته باشید.

به دلیل تقسیمات موجود در محله جنت‌آباد قیمت‌های خریدوفروش ملک نیز در هر یک از بخش‌های شمالی، مرکزی و جنوبی آن متفاوت است. این امر به ویژگی‌های بافت هر منطقه و امکانات آن وابسته است. لازم به ذکر است که بیشترین میزان خریدوفروش ملک‌های مسکونی در این محله شامل آپارتمان‌ها می‌شود. بر همین اساس متوسط قیمت خرید آپارتمان در جنت‌آباد شمالی در حدود ۱۷ تا ۲۲ میلیون تومان و حتی بیشتر به ازای هر مترمربع است. آپارتمان‌های محله جنت‌آباد با توجه به سن بنا، متراژ، موقعیت ملک و مشخصات ساختمان تعیین قیمت می‌شوند. در جنت‌آباد مرکزی نیز برای خرید هر مترمربع آپارتمان باید بودجه‌ای در حدود ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان در اختیار داشته باشید. در جنت‌آباد جنوبی نیز به همین ترتیب واحدهای آپارتمانی از قیمتی در حدود متری ۱۷ تا ۲۱ میلیون تومان به طور متوسط برخوردارند.

جنت‌ آباد
جنت‌ آباد

با توجه به تعداد بالای واحدهای مسکونی این محله توصیه می‌شود جستجویی گسترده را بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارید، انجام دهید. برای این کار علاوه بر تحقیقات میدانی می‌توانید از امکانات سایت‌های معتبر خریدوفروش ملک منطقه نیز بهره‌مند شوید.

بررسی رهن و اجاره خانه در جنت‌آباد
وقتی محله‌ای مانند جنت‌آباد متقاضیان بالایی برای خرید مسکن داشته باشد، عموماً بازار اجاره املاک مسکونی نیز در آن رونق مطلوبی دارد. در این محله با توجه به متنوع بودن سازه‌های مسکونی و متراژهای مختلف آن تقریباً با هر بودجه‌ای می‌توان ملک مورد نظر خانواده را پیدا کرد. هزینه‌های اجاره محله جنت‌آباد نیز در دسته‌بندی متوسط رو به بالا نسبت به سایر مناطق مسکونی شهر قرار می‌گیرد.

برای اجاره آپارتمان در جنت‌آباد جنوبی نیاز به حداقل ودیعه ۲۰ میلیون تومانی و اجاره ماهیانه‌ای در حدود ۳ میلیون تومان برای آپارتمان‌های زیر ۱۰۰ مترمربع خواهید داشت. رهن کامل آپارتمان نیز در این محدوده در حدود ۲۰۰ میلیون تومان به ازای هر ۱۰۰ مترمربع آپارتمان است.

جنت‌ آباد
جنت‌ آباد

توجه داشته باشید که تعداد بالای آپارتمان‌های نوساز این منطقه در افزایش قیمت‌های اجاره ملک تأثیر بسزایی دارند. بنابراین برای اجاره آپارتمانی ارزان‌تر در محله جنت‌آباد بهتر است سراغ آپارتمان‌های چند سال ساخت آن بروید. متوسط قیمت رهن کامل در جنت‌آباد مرکزی در حدود ۱۵۰ میلیون تومان به ازای هر ۷۰ مترمربع، واحد زیر ۱۰ سال است. این مبلغ برای جنت‌آباد شمالی به حداقل ۱۲۰ میلیون تومان رهن کامل به ازای هر ۷۰ مترمربع می‌رسد. توصیه می‌شود با توجه به مبالغ بالای اجاره ماهیانه در این محله، در صورت امکان جستجوی خود را روی واحدهای رهن کامل که تعدادشان کم نیست متمرکز کنید.

محله جنت‌آباد از نظر قیمت خریدوفروش و رهن و اجاره آپارتمان در رتبه متوسط رو به بالا نسبت به دیگر نقاط شهر تهران قرار دارد، که همین امر نیز در میزان محبوبیت آن برای سکونت تأثیرگذار است.

محله جنت‌آباد یکی از محله‌های محبوب و خوش‌نام شمال غربی و غرب شهر تهران است. به دلیل باغ­ها و رودهای فراوانی که در گذشته در این محله وجود داشته، امروزه دارای آب‌وهوای مطبوع و طبیعت سرسبزی است. این محله به دلیل عبور بزرگراه‌هایی از میان خود به سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم شده است. امکانات رفاهی این محله در حد قابل قبولی است و بیشترین بافت آن را آپارتمان‌های نوساز مسکونی تشکیل می‌دهند. از این رو بازار معاملات مسکن در آن از رونق خوبی برخوردار است. قیمت‌های خریدوفروش و رهن و اجاره مسکن در این محله از میزان متوسط رو به بالایی برخوردار است. علاوه بر آن تنوع متراژهای مختلف و مشخصات بناها امکان سکونت در این محله را با هر میزان بودجه‌ای امکان‌پذیر کرده است.

قیمت چای سیاه قیمت چای سبز قیمت چای شمال قیمت چای ایرانی قیمت چای سفید قیمت چای خالص قیمت چای ممتاز قلم بهاره و انواع چای دیگر را مدام در اینترنت سرچ میکند تا قیمت درست و انتخاب درستی از چای در محله خود جنت آباد و شهر خود تهران داشته باشد اما میزان و قیمت چای موضوعی ست که امروز در تی سنس به‌ اختصار مورد اشاره قرار میدهیم.

قیمت چای و میزان تولید چای موضوعی ست که امروز در تی سنس به‌ اختصار مورد اشاره قرار میدهیم.

قیمت چای در جنت آباد تهران

قیمت چای در وهله‌ی اول، بستگی به کیفیت آن دارد و کیفیت برگ چای نیز به عامل‌های مختلفی نظیر شرایط آب و هوایی، عملیات کشاورزی، طرز برداشت و شرایط فرآیند و عامل ژنتیکی وابسته است.
از سوی دیگر، تعداد کشورهای تولیدکننده‌ی چای در جهان، چندان زیاد نیست و حدود 50 کشور است که از میان این 50 کشور هم، بیش‌ترین چای جهان توسط سه کشور تولید می‌شود که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
در سال 2017 چین، هند، ژاپن و آمریکا بیش‌ترین فروش چای در جهان را داشتند. در پیش‌بینی‌های مربوط به سال 2018، در مورد میزان تولید و قیمت چای در جهان، حدس زده می‌شود که میزان رشد میانگین تولید چای در چین 1.4 درصد باشد.

هرچند به عقیده‌ی برخی اقتصاددانان، افزایش دستمزدها در سطح جهان باعث مقدار جزئیِ افزایش قیمت چای خواهد شد اما طبق آمار بانک جهانی، قیمت چای از سال 2014 نوسان کمی داشته است و قیمت چای در سال 2016 به‌طور متوسط 2.60 دلار بوده است.
هم‌چنین وضعیت آب‌وهوایی مناسب در مناطق تحت کشت چای در چین در سال 2017، باعث ثابت ماندنِ قیمت چای در این کشور که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چای در جهان است، شد.
قیمت انواع چای در آفریقا از سال 2016 به 2.30 دلار نزول کرد و دوباره بالا رفت.

قیمت چای و میزان تولید آن در ایران

چای ایرانی در چند دوره برداشت می‌شود که برداشت بهاره آن، چای درجه‌یک ایرانی محسوب می‌شود و قیمت آن نسبت به انواع دیگر بالاتر است. پس در هنگام خرید چای به این موضوع دقت کنید.
کیفیت چای ایرانی توسط چشندگان آزموده و باتجربه سنجیده شده و قیمت چای خشک ایرانی با مشاهده و بررسی مقدار پیچیدگی و نداشتن ضایعات و رنگ مسی تفاله و نداشتن افزودنی‌های عطر و طعم‌ دهنده و یکدست بودن ظاهر آن تعیین می‌شود.
ایران در سال 2005 میلادی 3.3 درصد از چای تولیدشده در جهان را مصرف کرده است و 1.3 درصد از تولید جهانی چای را در اختیار داشته است. همین مقیاس تقریباً در سال‌های بعدی ازجمله در سال 2016 نیز کمابیش ادامه داشته است. در یکی از آمارهای ارائه‌شده از طرف مسئولان «سازمان چای کشور»، مصرف چای در ایران، سالانه بالاتر از 110 هزار تن ذکر شده است که از این مقدار فقط حدود 30 تن در داخل کشور تولید می‌شود.
گردش مالی صنعت چای در ایران، یک گردش مالیِ بین 2 تا 3 هزار میلیارد تومانی در سال است.

برای اطلاع از قیمت انواع چای به فروشگاه تی سنس مراجعه کنید

ما در تی سنس انواع چای را به فروش می رسانیم

مهم نیست ساکن کجا هستید – کافی ست از طریق تی سنس چای دلخواه خود را انتخاب کنید – سفارش دهید و آنرا درب منزل دریافت کنید

تی سنس مرکز چای ایران

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

قیمت چای | قیمت چای سبز | قیمت چای ایرانی | قیمت چای سیاه | قیمت چای در نیاوران تهران

Leave a Comment / مجله چای تیسنس / By 

قیمت چای | قیمت چای سبز | قیمت چای ایرانی | قیمت چای سیاه | قیمت چای در نیاوران تهران

محله نیاوران تهران در منطقه 1 شهرداری تهران و بخشی از شهرستان شمیرانات می باشد. نیاوران را می توان بعنوان شمالی ترین محله تهران شناخت. نیاوران یکی از مناطق اعیان نشین و بالاشهر تهران است که در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز قرار گرفته است. به خاطر شیب زیاد خیابان های محله نیاوران معماری این منطقه ویژگی های منحصر به فردی دارد. اما شاید براتون جالب باشه که چرا اسم این منطقه نیاوران است . در قدیم نیاوران پر از نی زار هایی بوده که مردم برای جمع آوری نی ها به این منطقه میرفتند.برای همین این منطقه به اسم {نی آوران} معروف شده و به مرور زمان به {نیاوران} تبدیل شده . بافت غالب این محله ترکیبی از خانه های ویلایی لوکس و برج ها و پنت هوس های مدرن است. کاخ نیاوران که یکی از مکان‌های دیدنی معروف پایتخت است در این محله قرار دارد. نیاوران محله ای بسیار خوش آب و هوا و بکر هست و دمای آن همیشه چند درجه ای خنک تر از تهران است. این محله به علت ارتفاع بالا نسبت به شهر تهران، آلودگی بسیار کمتری نسبت به مرکز شهر دارد.از خیابان های معروف این محله میتوان به : خیابان شفیعی ، خیابان نور افشار ، خیابان خیام ، خیابان جهان شاهی ، خیابان کاج ، خیابان ملاحسینی ، خیابان گرجی و … اشاره کرد. نیاوران از شرق به محله آجودانیه ، از غرب به جماران، از جنوب به حصار بوعلی محدود شده است.

محله نیاوران تهران
قیمت آپارتمان‌ محله نیاوران تهران
قیمت خانه ها در محله نیاوران بالاست. اگر قصد خرید آپارتمان در نیاوران تهران را دارید بهتر است بدانید که قیمت ها از متری 10میلیون تومان شروع می شوند و تا حدود 35 میلیون تومان ادامه می یابند. بسیاری از برج ها و پنت هوس های لوکس تهران در این محله قرار دارند

نقشه‌ نیاوران تهران
نیاوران از شمال به ارتفاعات کلک‌چال، از شرق به محله آجودانیه ، از غرب به محله جماران و از جنوب به محله حصار بوعلی محدود شده است.

+

Leaflet | © OpenStreetMap contributors
دسترسی
اگر ماشین شخصی ندارید نزدیک ترین ایستگاه مترو، ایستگاه تجریش است که هم بوسیله اتوبوس های بی آرتی و هم تاکسی ها منطقه می توانید به آن دسترسی داشته باشید.. برای کسانی که ماشین شخصی دارند هم با وجود اتوبان صدر و خیابان پاسداران وضعیت دسترسی خوبی وجود دارد.

امکانات
مدارس و مراکز آموزشی نیاوران : مدرسه متوسطه دوره اول پسرانه حمکت (غیر دولتی) مدرسه متوسطه دوره اول پسرانه سهیل (دولتی) مدرسه ابتدایی دخترانه شهید چمران (دولتی) متوسطه دوره اول پسرانه حکمت لاجوردی (دولتی) ، متوسطه دوره دوم دخترانه نظر (دولتی) ، مرکز عالی آموزش و پژوهش مدیریت – مراکز ورزشی منطقه نیاوران : مجموعه ورزشی شهدای نیاوران ، مجموعه ورزشی یاس نراقی ، استخر منظریه ، باشگاه پلاتینیوم ، باشگاه رسپینادیاموند – مراکز درمانی محله نیاوران : بیمارستان فرهنگیان باهنر ، بیمارستان موقوفه نور افشار – مساجد و مراکز دینی محله نیاوران : حسینیه و تکیه نیاوران ، مسجد نبی ، مسجد جامع حصار بی علی – بانک ها و ادارات منطقه نیاوران : بانک آینده ، بانک پارسیان ، بانک شهر ، بانک قوامین ، بانک مسکن ، بانک کشاورزی ، بانک خاورمیانه ، بانک ایران زمین ، بانک پاسارگاد ، بانک کارافرین ، بانک سامان ، بانک پارسیان ، بانک رفاه ، سفارت تاجیکستان ، شهرداری منطقه 1 ، پژوهشگاه دانش بنیاد

قیمت چای سیاه قیمت چای سبز قیمت چای شمال قیمت چای ایرانی قیمت چای سفید قیمت چای خالص قیمت چای ممتاز قلم بهاره و انواع چای دیگر را مدام در اینترنت سرچ میکند تا قیمت درست و انتخاب درستی از چای در محله خود نیاوران و شهر خود تهران داشته باشد اما میزان و قیمت چای موضوعی ست که امروز در تی سنس به‌ اختصار مورد اشاره قرار میدهیم.

قیمت چای و میزان تولید چای موضوعی ست که امروز در تی سنس به‌ اختصار مورد اشاره قرار میدهیم.

قیمت چای در نیاوران تهران

قیمت چای در وهله‌ی اول، بستگی به کیفیت آن دارد و کیفیت برگ چای نیز به عامل‌های مختلفی نظیر شرایط آب و هوایی، عملیات کشاورزی، طرز برداشت و شرایط فرآیند و عامل ژنتیکی وابسته است.
از سوی دیگر، تعداد کشورهای تولیدکننده‌ی چای در جهان، چندان زیاد نیست و حدود 50 کشور است که از میان این 50 کشور هم، بیش‌ترین چای جهان توسط سه کشور تولید می‌شود که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
در سال 2017 چین، هند، ژاپن و آمریکا بیش‌ترین فروش چای در جهان را داشتند. در پیش‌بینی‌های مربوط به سال 2018، در مورد میزان تولید و قیمت چای در جهان، حدس زده می‌شود که میزان رشد میانگین تولید چای در چین 1.4 درصد باشد.

هرچند به عقیده‌ی برخی اقتصاددانان، افزایش دستمزدها در سطح جهان باعث مقدار جزئیِ افزایش قیمت چای خواهد شد اما طبق آمار بانک جهانی، قیمت چای از سال 2014 نوسان کمی داشته است و قیمت چای در سال 2016 به‌طور متوسط 2.60 دلار بوده است.
هم‌چنین وضعیت آب‌وهوایی مناسب در مناطق تحت کشت چای در چین در سال 2017، باعث ثابت ماندنِ قیمت چای در این کشور که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چای در جهان است، شد.
قیمت انواع چای در آفریقا از سال 2016 به 2.30 دلار نزول کرد و دوباره بالا رفت.

قیمت چای و میزان تولید آن در ایران

چای ایرانی در چند دوره برداشت می‌شود که برداشت بهاره آن، چای درجه‌یک ایرانی محسوب می‌شود و قیمت آن نسبت به انواع دیگر بالاتر است. پس در هنگام خرید چای به این موضوع دقت کنید.
کیفیت چای ایرانی توسط چشندگان آزموده و باتجربه سنجیده شده و قیمت چای خشک ایرانی با مشاهده و بررسی مقدار پیچیدگی و نداشتن ضایعات و رنگ مسی تفاله و نداشتن افزودنی‌های عطر و طعم‌ دهنده و یکدست بودن ظاهر آن تعیین می‌شود.
ایران در سال 2005 میلادی 3.3 درصد از چای تولیدشده در جهان را مصرف کرده است و 1.3 درصد از تولید جهانی چای را در اختیار داشته است. همین مقیاس تقریباً در سال‌های بعدی ازجمله در سال 2016 نیز کمابیش ادامه داشته است. در یکی از آمارهای ارائه‌شده از طرف مسئولان «سازمان چای کشور»، مصرف چای در ایران، سالانه بالاتر از 110 هزار تن ذکر شده است که از این مقدار فقط حدود 30 تن در داخل کشور تولید می‌شود.
گردش مالی صنعت چای در ایران، یک گردش مالیِ بین 2 تا 3 هزار میلیارد تومانی در سال است.

برای اطلاع از قیمت انواع چای به فروشگاه تی سنس مراجعه کنید

ما در تی سنس انواع چای را به فروش می رسانیم

مهم نیست ساکن کجا هستید – کافی ست از طریق تی سنس چای دلخواه خود را انتخاب کنید – سفارش دهید و آنرا درب منزل دریافت کنید

تی سنس مرکز چای ایران

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

قیمت چای | قیمت چای سبز | قیمت چای ایرانی | قیمت چای سیاه | قیمت چای در ولنجک تهران

Leave a Comment / دسته‌بندی نشده / By 

قیمت چای | قیمت چای سبز | قیمت چای ایرانی | قیمت چای سیاه | قیمت چای در ولنجک تهران

هویت محله ولنجک

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تا قبل از دهه پنجاه ولنجک قسمتی از زعفرانیه امروز و تنها یک روستای کوچک بوده است. همچنین اطراف آن از زمین‌های کشاورزی و علفزارهای سرسبز احاطه ‌شده بود. رودخانه بین زعفرانیه و ولنجک بوده که دیگر از رودخانه و همچنین قنات پرآب که در انتهای خیابان شهید اعجازی امروزی واقع بود، اثری نیست.
طبق بررسی‌ها در انتهای خیابان شهید اعجازی که درگذشته نام آن خیابان آصف بود، ولنجکی‌های اصیل زندگی می‌کردند. دو طایفه اعجازی و میرعلی مرتضایی جزو طوایف اصیل این منطقه بودند که از نسل همان کشاورزان و دام‌پرورانی هستند که چند صدسال پیش به این منطقه آمدند.خرید خانه در محله ولنجک

خرید خانه در محله ولنجک

آن روستای کوچک توسط فردی به نام میرزا حسن که امام‌جمعه ولنجک بود، آباد شد. وی جد ظهیرالاسلام از علمای معروف بوده است. درزمانی که میرزا حسن در حال آباد کردن ولنجک بود زمین‌های این منطقه تا دامنه کوه البرز از یک‌ طرف و تا شمال زعفرانیه و روستای اسدآباد از طرف دیگر علفزار بوده که دامداران جهت چرای گله خود از آن استفاده می‌کردند.
از هویت قدیم محله ولنجک مسجد جامع برجای‌ مانده آن است که قدمتی ۱۵۰ ساله دارد. مسجدی با سقف شیروانی و آب ‌انبار قدیمی که هم‌اکنون نیز اقامه نماز توسط امام ‌جمعه ولنجک در آن صورت می‌گیرد. قبرستانی قدیمی باسابقه ۱۵۰ ساله نیز در این محله قرار داشته که امروزه به فضای سبز تبدیل‌ شده و به پارک اعجازی معروف است.
ولنجک امروزی در نقشه تهران در ناحیه ۲ منطقه ۱ شهرداری تهران قرار دارد. این محله از شمال به کوه‌های توچال و از سمت جنوب به محله محمودیه و بزرگراه پارک‌وی و از غرب به درکه و از شرق به محله زعفرانیه مشرف است و یکی از مرتفع‌ترین مناطق مسکونی ایران به‌حساب می‌آید.

مسیرهای دسترسی و وضعیت حمل ‌و نقل عمومی در محله ولنجک

وضعیت حمل ‌و نقل عمومی در ولنجک تقریباً مطلوب است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این محله ایستگاه مترو تجریش است که برای ساکنان این محله مینی‌بوس و تاکسی‌های به مقصد مترو تجریش فراهم ‌شده است. بلوار دانشجو به دلیل قرارگیری دانشگاه شهید بهشتی در آن از اماکن پررفت‌‌وآمد این محله است. به همین منظور شهرداری تهران یک خط رفت ‌و برگشت اتوبوس به چهارراه پارک‌وی و یک خط رفت ‌و برگشت مینی‌بوس از مبدأ بلوار دانشجو به مقصد میدان تجریش قرار داده است. همچنین خطوط تاکسیرانی نیز از دانشگاه شهید بهشتی به سمت مترو تجریش بالعکس برقرار است. خطوط تاکسیرانی در خیابان‌های بیست و دوم به مقصد پمپ‌بنزین بزرگراه شهید چمران برقرار است. البته باوجود تاکسی‌های اینترنتی می‌توان با خیالی آسوده و هزینه مناسب به نقاط مختلف شهری سفر کرد.

محله ولنجک در منطقه یک تهران واقع است واز مرتفع ترین مناطق مسکونی ایران محسوب می شود. تله کابین توچال، بام تهران و دانشگاه شهید بهشتی از شاخص ترین اماکن این محله هستند.

اماکن مهم ولنجک

اماکن مهم در محله ولنجک

اماکن مهم در محله ولنجک

دانشگاه شهید بهشتی

از افتخارات محله ولنجک، قرارگیری دانشگاه معتبر شهید بهشتی در غرب این محله است. این دانشگاه ابتدا به نام دانشگاه ملی در سال ۱۳۳۸ تأسیس شد. ولی در سال ۱۳۶۲ به دستور ستاد انقلاب فرهنگی نام آن به دانشگاه شهید بهشتی تغییر داده شد.

بام تهران و تله‌کابین توچال

بام تهران جاده آسفالت بین پارکینگ و ایستگاه اول تله‌کابین گفته می‌شود که به دلیل منظره چشم‌ نوازی که دارد افراد این مسیر کوهستانی با هوای دل‌چسبش را جهت پیاده‌روی انتخاب می‌کنند. این تله‌کابین طولانی یکی از جاذبه‌های محله ولنجک است که افراد زیادی را جهت تفریح و سرگرمی به این منطقه می‌کشاند. مجموعه تله‌کابین توچال سه روز آخر هفته دایر است و همین‌طور سایر روزهای تعطیل سال نیز پذیرای کوهنوردان و گردشگران است.
این مجموعه در انتهای ولنجک قرار دارد و برای دسترسی به آن با استفاده از خودرو شخصی از بزرگراه شهید چمران به ولنجک بیاید و اگر از وسایل حمل ‌و نقل عمومی استفاده می‌کنید، می‌توانید به ایستگاه مترو تجریش بروید و در آنجا خطوط تاکسیرانی به مقصد تله‌کابین و بام تهران را سوار شوید.

سالن اجلاس سران

از اماکن مهم دیگر محله ولنجک وجود سالن اجلاس سران است که در سال ۱۳۷۶ در مدت کمتر از ۶ ماه به دستور رئیس‌جمهور وقت ساخته شد. در این سالن پیشرفته و مجهز هم‌ اکنون همایش‌های مختلف داخلی و بین‌المللی برگزار می‌گردد.زندگی در محله ولنجک

زندگی در محله ولنجک

کهف الشهدا

در سال ۱۳۸۶ محله ولنجک افتخار این را داشت تا پیکر پاک پنج‌‌تن از شهدای گمنام دفاع مقدس در آن آرام گیرند. این مکان که هم ‌اکنون به محلی برای راز و نیاز و مراسم‌های مذهبی تبدیل ‌شده است، در انتهای بلوار دانشجو و در خیابان البرز واقع است.

مراکز درمانی ولنجک

بیمارستان آیت‌الله طالقانی و بیمارستان رامتین و مرکز جراحی ولنجک و همچنین دی کلینیک از جمله مراکز درمانی مهم ولنجک محسوب می‌شود.

قیمت چای سیاه قیمت چای سبز قیمت چای شمال قیمت چای ایرانی قیمت چای سفید قیمت چای خالص قیمت چای ممتاز قلم بهاره و انواع چای دیگر را مدام در اینترنت سرچ میکند تا قیمت درست و انتخاب درستی از چای در محله خود ولنجک و شهر خود تهران داشته باشد اما میزان و قیمت چای موضوعی ست که امروز در تی سنس به‌ اختصار مورد اشاره قرار میدهیم.

قیمت چای و میزان تولید چای موضوعی ست که امروز در تی سنس به‌ اختصار مورد اشاره قرار میدهیم.

قیمت چای در ولنجک تهران

قیمت چای در وهله‌ی اول، بستگی به کیفیت آن دارد و کیفیت برگ چای نیز به عامل‌های مختلفی نظیر شرایط آب و هوایی، عملیات کشاورزی، طرز برداشت و شرایط فرآیند و عامل ژنتیکی وابسته است.
از سوی دیگر، تعداد کشورهای تولیدکننده‌ی چای در جهان، چندان زیاد نیست و حدود 50 کشور است که از میان این 50 کشور هم، بیش‌ترین چای جهان توسط سه کشور تولید می‌شود که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
در سال 2017 چین، هند، ژاپن و آمریکا بیش‌ترین فروش چای در جهان را داشتند. در پیش‌بینی‌های مربوط به سال 2018، در مورد میزان تولید و قیمت چای در جهان، حدس زده می‌شود که میزان رشد میانگین تولید چای در چین 1.4 درصد باشد.

هرچند به عقیده‌ی برخی اقتصاددانان، افزایش دستمزدها در سطح جهان باعث مقدار جزئیِ افزایش قیمت چای خواهد شد اما طبق آمار بانک جهانی، قیمت چای از سال 2014 نوسان کمی داشته است و قیمت چای در سال 2016 به‌طور متوسط 2.60 دلار بوده است.
هم‌چنین وضعیت آب‌وهوایی مناسب در مناطق تحت کشت چای در چین در سال 2017، باعث ثابت ماندنِ قیمت چای در این کشور که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چای در جهان است، شد.
قیمت انواع چای در آفریقا از سال 2016 به 2.30 دلار نزول کرد و دوباره بالا رفت.

قیمت چای و میزان تولید آن در ایران

چای ایرانی در چند دوره برداشت می‌شود که برداشت بهاره آن، چای درجه‌یک ایرانی محسوب می‌شود و قیمت آن نسبت به انواع دیگر بالاتر است. پس در هنگام خرید چای به این موضوع دقت کنید.
کیفیت چای ایرانی توسط چشندگان آزموده و باتجربه سنجیده شده و قیمت چای خشک ایرانی با مشاهده و بررسی مقدار پیچیدگی و نداشتن ضایعات و رنگ مسی تفاله و نداشتن افزودنی‌های عطر و طعم‌ دهنده و یکدست بودن ظاهر آن تعیین می‌شود.
ایران در سال 2005 میلادی 3.3 درصد از چای تولیدشده در جهان را مصرف کرده است و 1.3 درصد از تولید جهانی چای را در اختیار داشته است. همین مقیاس تقریباً در سال‌های بعدی ازجمله در سال 2016 نیز کمابیش ادامه داشته است. در یکی از آمارهای ارائه‌شده از طرف مسئولان «سازمان چای کشور»، مصرف چای در ایران، سالانه بالاتر از 110 هزار تن ذکر شده است که از این مقدار فقط حدود 30 تن در داخل کشور تولید می‌شود.
گردش مالی صنعت چای در ایران، یک گردش مالیِ بین 2 تا 3 هزار میلیارد تومانی در سال است.

برای اطلاع از قیمت انواع چای به فروشگاه تی سنس مراجعه کنید

ما در تی سنس انواع چای را به فروش می رسانیم

مهم نیست ساکن کجا هستید – کافی ست از طریق تی سنس چای دلخواه خود را انتخاب کنید – سفارش دهید و آنرا درب منزل دریافت کنید

تی سنس مرکز چای ایران

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

قیمت چای | قیمت چای سبز | قیمت چای ایرانی | قیمت چای سیاه | قیمت چای در سعادت آباد تهران

Leave a Comment / مجله چای تیسنس / By 

قیمت چای | قیمت چای سبز | قیمت چای ایرانی | قیمت چای سیاه | قیمت چای در سعادت آباد تهران

سعادت آباد یکی از محلات لوکس تهران به شمار می‌آید که در منطقه 2 شهرداری و شمال غرب تهران واقع شده است. این منطقه از شرق به بزرگراه چمران، از جنوب به شهرک غرب، از شمال به کوی فراز، از شمال شرق به اوین، از شمال غرب به فرحزاد راه دارد و به عنوان یکی از محله های نسبتا مرفه تهران به شمار می رود.

محله گردی: سعادت‌ آباد از محله‌های شناخته شده و نسبتا مرفه تهران است که در سال‌های اخیر رشد زیادی در شاخص‌های توسعه‌یافتگی پیدا کرده است. دسترسی خوب به بزرگراه‌ها، خیابان‌های عریض و ترافیک روان‌ و امکانات شهری مناسب از جمله ویژگی‎‌های این منطقه است و باعث شده متقاضیان سکونت در این محله روز به روز بیشتر شوند. حالا اگر شما هم قصد دارید این محله را برای سکونت خود انتخاب کنید پیشنهاد می کنم با تور محله گردی این هفته ihome همراه باشید تا شما را با بخش ها و مراکز مختلف محله سعادت‌ آباد آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

سعادت آباد

محله سعادت آباد در یک نگاه
نام محله: سعادت‌آباد
منطقه: منطقه 2 تهران
محل استقرار: شمال غرب تهران
شهرت محله: آپارتمان های لوکس
بافت محله: غالبا نوساز
همسایه های محلی: شرق به بزرگراه چمران | پونک از غرب | کوی فراز از شمال| شهرک غرب از جنوب| شمال غرب به فرحزاد و شمال شرق به اوین
دسترسی های محلی: بزرگراه چمران | بزرگراه یادگار امام و بزرگراه نیایش
ایستگاه مترو : ندارد
ایستگاه BRT: ندارد
سطح قیمت: تقریبا بالا
نرخ ملک: از متری 9 میلیون تومان تا متری 20 میلیون تومان
سعادت آباد
محله سعادت آباد کجاست؟
برای آنکه به شما بگوییم سعادت آباد تهران کجاست باید از منطقه ی آن شروع کنیم، سعادت آباد یکی از محلات لوکس تهران به شمار می‌آید که در منطقه 2 شهرداری و شمال غرب تهران واقع شده است. این منطقه از شرق به بزرگراه چمران، از جنوب به شهرک غرب، از شمال به کوی فراز، از شمال شرق به اوین، از شمال غرب به فرحزاد راه دارد.

سعادت آباد

خیابان‌های سعادت آباد تهران ،۲۴ متری، علامه، سرو و همچنین بلوار پاکنژاد و بلوار فرحزادی، از خیابان‌های اصلی سعادت آباد محسوب می‌شوند. بلوار اصلی سعادت آباد در امتداد شمال-جنوب می‌باشد. خیابان اصلی شرقی – غربی سعادت آباد بلوار سرو می‌باشد و بلوار دریا موازی با بلوار سرو در ضلع جنوبی سعادت آباد است و مرز سعادت آباد و شهرک غرب به حساب می‌آید.

سعادت آباد
بافت محله سعادت آباد چگونه است؟
سعادت اباد بافت شهری مدرنی دارد، خیابان‌های اصلی و فرعی موجود در این محله از استانداردهای جدید شهری پیروی کرده‌اند. ساختمان‌های قدیمی خیلی کم در این محله به چشم می‌خورند و بیشتر ساختمان‌ها و برج‌ها از قدمت کمتر از ۲۰ سال برخوردارند.

سعادت آباد

غالب کارشناسان ملکی بر این باورند که نوع ساخت و ساز در این منطقه با اکثر محلات تهران متفاوت بوده و کیفیت متریال آپارتمان‌ها در سطح بالا و مرغوبی است، همین موضوع باعث افزایش تقاضا برای سکونت در سعادت آباد شده است.

سعادت آباد

وجه تسمیه و علت نام گذاری این محله چیست؟
در سال 1327 سید ضیاءالدین طباطبایی ده ای را که بدون سکنه بوده و غالب زمین‌های آن ریگزارها تشکیل داده بودند؛ خریداری می‌کند. در ابتدای کار؛ آشنایان یزدی و همینطور کشاورزانی را که همگی سید بودند استخدام کرده و با توجه به سید بودن همه آن‌ها این ده را سادات آباد نام‌گذاری می‌کنند.

سعادت آباد

ساکنان این ده شروع به گندم کاری، یونجه کاری و پرورش خرگوش ‌می‌کنند. سید ضیا الدین طباطبایی از طریق فروش گوشت خرگوش به مغازه‌های چهارراه استانبول و فروش پوست خرگوش و پشم آن برای تولید کلاه و پالتو به بازرگانان و به دست آوردن پول از این راه هرچه خرابه بوده را آباد می‌کند و به آب می‌رساند.

سعادت آباد

با رهبری سید ضیاءالدین طباطبایی و تلاش کارگران در این منطقه آبادانی چشم‌گیری در این منطقه به وجود آمد، از طرفی در این مدت تعدادی کارگر غیر سید هم اضافه شدند و برای تلفظ راحت‌ترکلمه سادات به سعادت تبدیل شد. جالب است بدانید گندم مزارع سید ضیاءالدین طباطبایی تأمین‌کننده غله بسیاری ازمناطق تهران شد و بسیاری از میوه‌های مرغوب در آن دوران از باغ‌های سید ضیاءالدین طباطبایی در “سعادت آباد” تأمین می‌شد.

سعادت آباد

تراکم جمعیت و سطح قیمت خانه های این محله چگونه است؟
به صورت میانگین جمعیت این محله رقمی معادل 560 هزار نفر و تعداد حدودی 140 هزار خانوار است، که با توجه به رشد جمعیت و بالا رفتن تب سکونت در تهران این تعداد همچنان رو به افزایش است همچنین سطح قیمت خانه در این محله ی پر طرفدار به طور میانگین تقریبا بالا است اما همچنان زندگی در سعادت آباد تهران پرطرفدار است. نرخ ملک در محله سعادت آباد از متری 9 میلیون تومان تا متری 20 میلیون تومان متغیر است. اگر شما هم قصد خرید و یا رهن و اجاره آپارتمان در این محله را دارید می توانید به صفحه خرید ملک در سعادت آباد و رهن و اجاره آپارتمان در سعادت آباد در وبسایت ihome مراجعه فرمایید.

سعادت آباد

دسترسی ها و خیابان های مهم این محله کدام است؟
خیابان سعادت آباد (بلوار اصلی شمالی – جنوبی)، خیابان سرو (بلوار اصلی شرقی – غربی)، خیابان صرافها، خیابان فرهنگ، خیابان علّامه، خیابان لادن (کوی فراز) و… از خیابان‌های اصلی سعادت‌آباد هستند. میادین اصلی این محله هم میدان سردار شهید حسن طهرانی مقدم (کاج)، میدان شهرداری (قیصر امین‌پور، میدان سرومیدان فرهنگ، میدان بوستان (کتاب)، میدان بهرود هستند. بلوارهای اصلی سعادت‌ آباد تهران هم بلوار شهرداری، بلوار بهزاد، بلوار ۲۴ متری، بلوار دریا، بلوار پاک نژاد، بلوار شهید فرحزادی، بلوار پیام نام دارند.

سعادت آباد

همان‌طور که در بخش‌های قبل گفتیم محله سعادت‌ آباد از شرق به بزرگراه چمران، از جنوب به شهرک غرب، از شمال به کوی فراز، از شمال شرق به اوین، از شمال غرب به فرحزاد راه دارد. بزرگراه یادگار امام شمال و غرب سعادت‌آباد را محصور کرده‌است و مناطق کوی فراز و شهرک مخابرات (بهرود) در شمال سعادت‌آباد و در دامنه کوه واقع هستند.

سعادت آباد

در مورد حمل و نقل عمومی هم باید بدانید که نبش پارک سنگی پایین‌تر از میدان کاج هم تاکسی‌های آزادی، ونک، انقلاب و میدان صنعت همیشه حضور دارند. از میدان صنعت هم به تمامی نقاط تهران دسترسی دارید و می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی جابجا شوید. همچنین میدان کاج هم اخیرا به پیشنهاد شورای شهر به میدان شهید تهرانی مقدم تغییر نام داده است.

سعادت آباد

معرفی مراکز آموزشی و فرهنگی محله سعادت آباد
دو دانشگاه دولتی امام صادق و همچنین دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی در محله سعادت آباد هستند. موسسات زبان آفرینش، ایران‌مهر، ایران‌اروپا، سفیر و مجتمع فنی تهران … در سعادت‌آباد شعبه دارند و تعداد موسسات هنری هم کم نیست. مدارس دولتی و غیر دولتی این منطقه نیز زیاد هست و چند مدرسه هوشمند و دوزبانه هم در این محله وجود دارند. در کل باید بدانید ساکنین این منطقه تمامی نیازهای فرهنگی و آموزشی خود را می‌توانند به راحتی پاسخ دهند.

سعادت آباد

مراکز خرید اصلی محله سعادت آباد کجاست؟
مراکز تجاری و فروشگاه‌های بسیاری درسعادت‌ آباد از مشهورترین مراکز خرید تهران هستند و خریداران زیادی را از محلات دیگر تهران جذب کرده‌اند. در این مراکز انواع کالاهای مصرفی با برندهای مختلف به فروش می‌رسد. از معروف‌ترین مراکز خرید این محله می‌توان به مرکز تجاری سروستان،مرکز تجاری بوعلی، پاساژ مادر، فروشگاه شهروند بهرود، مرکز تجاری علامه، مرکز تجاری سهیل، مرکز تجاری ابریشم، مرکز خرید توس، مرکز تجاری کسری، مرکز تجاری پرواز، مجتمع تجاری دیدار و … اشاره کرد.

سعادت آباد

همچنین نمایندگی برندهای مختلفی مانند آدیداس، ماسیمودوتی، فرس و … در این محله وجود دارند. همچنین سعادت‌آباد شیرینی‌فروشی‌های معروفی مانند شیرینی‌سرای علامه واقع در خیابان علامه شمالی، شیرینی‌سرای لادن نبش بلوار شهرداری و شیرینی سرای بی بی پایینتر از میدان کتاب را دارد.

سعادت آباد
معرفی تکایا، مساجد و حسینیه های شاخص محله
یکی از مساجد شناخته‌شده تهران که معمولا جهت برگزاری مراسم ترحیم از آن استفاده می‌شود، مسجد الرسول (ص) واقع در میدان شهید تهرانی مقدم (کاج سابق) است. دو مسجد دیگر این محله؛ مسجد قدس واقع در بلوار دریا و دیگری مسجد پیامبر اعظم در میدان بهرود است. همچنین از اماکن مذهبی این محله می‌توان به حسینیه‌هایی مانند حسینیه سیدالشهدا واقع در سرو شرقی و حسینیه ثارالله در خیابان بیست‌و‌هشتم محله سعادت‌ آباد اشاره کرد.

سعادت آباد

در این محله چند مرکز درمانی معتبر وجود دارد؟
سه بیمارستان مطرح در این محله بیمارستان شهید مدرس، بیمارستان پارسیان و بیمارستان عرفان هستند. که در این بین تنها بیمارستان مدرس، دولتی است. سعادت‌ آباد را می‌توان یکی از قطب‌های درمانی تهران نام‌گذاری کرد. مطب تعداد زیادی از پزشکان شناخته‌شده در این محله است. همچنین کلینیک‌های زیبایی متعددی در این محله حضور دارند؛ علاوه بر آن تعداد مراکز تصویربرداری و فیزیوتراپی و … در این منطقه کم نیست. یکی از معروف‌ترین مرکزهای تصویربرداری تهران به نام پردیس نور نیز در خیابان بیست‌و‌هشتم سعادت‌آباد واقع شده است.

سعادت آباد

محله سعادت آباد چند مرکز مهم دولتی دارد؟
علاوه بر فضاهایی که برای امور روزانه و تفریح در این محله معرفی شده است، شعب اکثر بانک‌های معتبر در این محله موجود است و ساکنین برای امور بانکی لازم نیست به مناطق دیگر مراجعه کنند.از دیگر مراکز دولتی سعادت‌آباد می‌توان به شهرداری منطقه 2، سفارت نیکاراگوئه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دادسرای سعادت‌آباد اشاره کرد.

سعادت آباد

اماکن تفریحی و ورزشی محله سعادت آباد کجاست؟
محله سعادت‌ آباد یکی از محلات تهران است که دارای تعداد زیادی بوستان و فضای سبز است، بیش از 40 پارک در این محله ثبت شده است. پارک سنگی نرسیده به میدان کاج، پارک پرواز در میدان بهرود، پارک آسمان در میدان کتاب و … از پارکهای بزرگ و شناخته شده سعادت‌آباد به حساب می‌آیند. ژوراسیک پارک تهران یا بوستان دایناسورهای متحرک هم که یک بوستان آموزشی، گردشگری و تفریحی در میدان بهرود سعادت آباد تهران است.

سعادت آباد

از دیگر جاهای تفریحی این منطقه سینما اریکه ایرانیان است. واقعیتی که در مورد سعادت‌آباد به چشم می‌آید تعدد رستوران‌ها، فودکورت‌ها و همچنین پاساژها و مجتمع‌های تجاری شیک و متنوع است که باعث شده پاتوق بسیاری از افراد گردد و جز مناطق خوب تهران برای خیابانگردی به حساب آید.

سعادت آباد

قدم زدن در خیابان‌های سعادت‌آباد شما را به این نتیجه می‌رساند که اینجا نباید با شکم خود رو دربایستی کنید! اگر خیابان سعادت را برای پیاده روی یا تفریح شبانه انتخاب کرده اید مطمئن باشید بدون خوردن یک فست فود یا آبمیوه و بستنی از آن خارج نمی شوید.

سعادت آباد

همچنین سکونت در سعادت آباد شما را به درکه و فرحزاد نزدیک خواهد کرد. لازم به ذکر است هتل اسپیناس پالاس، بزرگترین و مدرن‌ترین هتل پنج ستاره ایران در شمال سعادت آباد و در ضلع شمالی میدان بهرود واقع شده‌است.

قیمت چای سیاه قیمت چای سبز قیمت چای شمال قیمت چای ایرانی قیمت چای سفید قیمت چای خالص قیمت چای ممتاز قلم بهاره و انواع چای دیگر را مدام در اینترنت سرچ میکند تا قیمت درست و انتخاب درستی از چای در محله خود سعادت آباد و شهر خود تهران داشته باشد اما میزان و قیمت چای موضوعی ست که امروز در تی سنس به‌ اختصار مورد اشاره قرار میدهیم.

قیمت چای و میزان تولید چای موضوعی ست که امروز در تی سنس به‌ اختصار مورد اشاره قرار میدهیم.

قیمت چای در سعادت آباد تهران

قیمت چای در وهله‌ی اول، بستگی به کیفیت آن دارد و کیفیت برگ چای نیز به عامل‌های مختلفی نظیر شرایط آب و هوایی، عملیات کشاورزی، طرز برداشت و شرایط فرآیند و عامل ژنتیکی وابسته است.
از سوی دیگر، تعداد کشورهای تولیدکننده‌ی چای در جهان، چندان زیاد نیست و حدود 50 کشور است که از میان این 50 کشور هم، بیش‌ترین چای جهان توسط سه کشور تولید می‌شود که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
در سال 2017 چین، هند، ژاپن و آمریکا بیش‌ترین فروش چای در جهان را داشتند. در پیش‌بینی‌های مربوط به سال 2018، در مورد میزان تولید و قیمت چای در جهان، حدس زده می‌شود که میزان رشد میانگین تولید چای در چین 1.4 درصد باشد.

هرچند به عقیده‌ی برخی اقتصاددانان، افزایش دستمزدها در سطح جهان باعث مقدار جزئیِ افزایش قیمت چای خواهد شد اما طبق آمار بانک جهانی، قیمت چای از سال 2014 نوسان کمی داشته است و قیمت چای در سال 2016 به‌طور متوسط 2.60 دلار بوده است.
هم‌چنین وضعیت آب‌وهوایی مناسب در مناطق تحت کشت چای در چین در سال 2017، باعث ثابت ماندنِ قیمت چای در این کشور که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چای در جهان است، شد.
قیمت انواع چای در آفریقا از سال 2016 به 2.30 دلار نزول کرد و دوباره بالا رفت.

قیمت چای و میزان تولید آن در ایران

چای ایرانی در چند دوره برداشت می‌شود که برداشت بهاره آن، چای درجه‌یک ایرانی محسوب می‌شود و قیمت آن نسبت به انواع دیگر بالاتر است. پس در هنگام خرید چای به این موضوع دقت کنید.
کیفیت چای ایرانی توسط چشندگان آزموده و باتجربه سنجیده شده و قیمت چای خشک ایرانی با مشاهده و بررسی مقدار پیچیدگی و نداشتن ضایعات و رنگ مسی تفاله و نداشتن افزودنی‌های عطر و طعم‌ دهنده و یکدست بودن ظاهر آن تعیین می‌شود.
ایران در سال 2005 میلادی 3.3 درصد از چای تولیدشده در جهان را مصرف کرده است و 1.3 درصد از تولید جهانی چای را در اختیار داشته است. همین مقیاس تقریباً در سال‌های بعدی ازجمله در سال 2016 نیز کمابیش ادامه داشته است. در یکی از آمارهای ارائه‌شده از طرف مسئولان «سازمان چای کشور»، مصرف چای در ایران، سالانه بالاتر از 110 هزار تن ذکر شده است که از این مقدار فقط حدود 30 تن در داخل کشور تولید می‌شود.
گردش مالی صنعت چای در ایران، یک گردش مالیِ بین 2 تا 3 هزار میلیارد تومانی در سال است.

برای اطلاع از قیمت انواع چای به فروشگاه تی سنس مراجعه کنید

ما در تی سنس انواع چای را به فروش می رسانیم

مهم نیست ساکن کجا هستید – کافی ست از طریق تی سنس چای دلخواه خود را انتخاب کنید – سفارش دهید و آنرا درب منزل دریافت کنید

تی سنس مرکز چای ایران

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

تغییر محسوس قیمت چای

تغییر محسوس قیمت چای

Leave a Comment / مجله چای تیسنس / By 

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان با بیان اینکه ۷۰ شرکتی که چای با نرخ ارز ۴۲۰۰تومانی به کشور وارد کرده‌اند احصا شده‌اند از مشخص‌شدن میزان دقیق موجودی چای وارداتی با ارز دولتی و تعیین شبکه توزیع خاص برای عرضه این چای در اوایل هفته جاری خبر داد.

تغییر محسوس قیمت چای

عباس تابش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ورود سازمان حمایت به موضوع تعیین تکلیف چای وارداتی با ارز 4200تومانی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، 70 شرکتی که چای با نرخ ارز 4200تومانی به کشور وارد کرده‌اند احصا شده‌اند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: روز دوشنبه هفته گذشته، جلسه‌ای با انجمن مربوطه و واردکنندگان چای داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس مقرر شده است که در روزهای ابتدایی هفته جاری، میزان موجودی چای وارداتی با ارز دولتی به‌صورت دقیق مشخص شود و در ادامه، شبکه توزیع خاصی برای عرضه این چای به بازار تعیین خواهد شد.

به گزارش تسنیم، اواخر اردیبهشت ماه امسال به‌دنبال نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به مدیرکل سیاست‌گذاری‌های ارزی بانک مرکزی، ارز 4200تومانی از واردات چای، کره و حبوبات حذف شد و از 18 خرداد ماه، واردات چای تنها با دریافت اخذ مابه‌التفاوت ریالی امکان‌پذیر شد.

این درحالی است که بر اساس آمار منتشرشده توسط این خبرگزاری، از ابتدای امسال تا 18 خرداد ماه و تغییر نرخ ارز تخصیصی به چای، بیش از 20 هزار تن چای با ارز دولتی که معادل یک‌سوم کل چای وارداتی به کشور در سال گذشته است، وارد شده است.

اما با وجود واردات 20 هزار تن چای با ارز دولتی، قیمت چای در هفته‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته و قائم‌مقام وزیر صنعت نیز، از بررسی اسناد و مدارک واردکنندگان چای با ارز دولتی توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان خبر داده بود.

منبع : خبرگزاری تسنیم

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

چرا قیمت چای خارجی پایین نمی‌یابد؟

Leave a Comment / مجله چای تیسنس / By 

چای عضو جدانشدنی خانه‌های ایرانی است.در ایران مرغوب‌ترین چای‌ها کشت می‌شوند که مقدار زیادی از آن به خارج از کشور صادر می‌شود . تب چای خارجی به دلیل قیمت آن در کشور بسیار بالا است . اما چند وقتی است که واردات چای با مشکلاتی روبرو شده است .به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وزارت صنعت،معدن و تجارت ، مدیر کل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار این وزارتخانه با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار، شرایط توزیع چای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی را مشخص کرد گفت : این مصوبه با توجه به تغییر وضعیت واردات چای از گروه یک یه گروه دو و تخصیص نیافتن ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات این کالا از تاریخ ۱۸ خرداد ماه سال ۱۳۹۸ صادر شده است.

قیمت چای خارجی پایین می آید؟

محمدرضا کلامی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم واردات چای از ابتدای سال ۹۸ تا قبل از این تاریخ که تاریخ تعیین شده برای اخذ مابه التفاوت ۴۸۰۰ تومانی از کالا‌های منتقل شده از گروه یک به گروه دو بوده، قابل توجه استوی گفت : از این رو مقرر شد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با دعوت از همه واردکنندگان چای نسبت به اخذ آمار موجودی و سوابق قیمت عرضه چای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومان اقدام کند.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار مقرر است این سازمان نسبت به معرفی واحد‌هایی که چای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی را با قیمت چای وارد شده با ارز نیما به فروش رسانده اند، به بانک مرکزی اقدام کند تا مایه التفاوت از آنان اخذ شود.

قیمت چای خارجی پایین می آید؟

کلامی درباره نحوه توزیع چای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز گفت: توزیع این چای به قیمت مصوب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌گیرد و مقرر شد وارد کنندگان چای برای تعریف شبکه توزیع تحت نظارت در قالب اتحادیه اسکاد، فروشگاه‌های زنجیره ای، تعاونی‌های آموزش و پرورش، هیئت‌های مذهبی در ایام ماه محرم و صفر معرفی شوند.
وی تاکید کرد: ستاد تنظیم بازار بانک مرکزی را مکلف کرد رفع تعهد ارزی همه کالا‌های مشمول ارز ۴۲۰۰ تومان را منوط به ارایه تأییدیه فروش کالای وارد شده به قیمت مصوب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از سوی سازمان مذکور و یا تأییدیه عرضه کالای واردشده در شبکه‌های توزیع منتخب از سوی وزارتخانه‌های متولی کند.
کلامی گفت : در این مصوبه وزارتخانه‌های متولی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعلام شده است.منبع : خبرگزاری صدا و سیما

 

فروشگاه اینترنتی چای شمال

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

قیمت چای

قیمت چای

Leave a Comment / مجله چای تیسنس / By 

قیمت چای در جهان
قیمت چای در وهله‌ی اول، بستگی به کیفیت آن دارد و کیفیت برگ چای نیز به عامل‌های مختلفی نظیر شرایط آب و هوایی، عملیات کشاورزی، طرز برداشت و شرایط فرآیند و عامل ژنتیکی وابسته است.
از سوی دیگر، تعداد کشورهای تولیدکننده‌ی چای در جهان، چندان زیاد نیست و حدود 50 کشور است که از میان این 50 کشور هم، بیش‌ترین چای جهان توسط سه کشور تولید می‌شود که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
در سال 2017 چین، هند، ژاپن و آمریکا بیش‌ترین فروش چای در جهان را داشتند. در پیش‌بینی‌های مربوط به سال 2018، در مورد میزان تولید و قیمت چای در جهان، حدس زده می‌شود که میزان رشد میانگین تولید چای در چین 1.4 درصد باشد.

هرچند به عقیده‌ی برخی اقتصاددانان، افزایش دستمزدها در سطح جهان باعث مقدار جزئیِ افزایش قیمت چای خواهد شد اما طبق آمار بانک جهانی، قیمت چای از سال 2014 نوسان کمی داشته است و قیمت چای در سال 2016 به‌طور متوسط 2.60 دلار بوده است.
هم‌چنین وضعیت آب‌وهوایی مناسب در مناطق تحت کشت چای در چین در سال 2017، باعث ثابت ماندنِ قیمت چای در این کشور که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چای در جهان است، شد.
قیمت انواع چای در آفریقا از سال 2016 به 2.30 دلار نزول کرد و دوباره بالا رفت.

قیمت چای و میزان تولید آن در ایران
چای ایرانی در چند دوره برداشت می‌شود که برداشت بهاره آن، چای درجه‌یک ایرانی محسوب می‌شود و قیمت آن نسبت به انواع دیگر بالاتر است. پس در هنگام خرید چای به این موضوع دقت کنید.
کیفیت چای ایرانی توسط چشندگان آزموده و باتجربه سنجیده شده و قیمت چای خشک ایرانی با مشاهده و بررسی مقدار پیچیدگی و نداشتن ضایعات و رنگ مسی تفاله و نداشتن افزودنی‌های عطر و طعم‌ دهنده و یکدست بودن ظاهر آن تعیین می‌شود.
ایران در سال 2005 میلادی 3.3 درصد از چای تولیدشده در جهان را مصرف کرده است و 1.3 درصد از تولید جهانی چای را در اختیار داشته است. همین مقیاس تقریباً در سال‌های بعدی ازجمله در سال 2016 نیز کمابیش ادامه داشته است. در یکی از آمارهای ارائه‌شده از طرف مسئولان «سازمان چای کشور»، مصرف چای در ایران، سالانه بالاتر از 110 هزار تن ذکر شده است که از این مقدار فقط حدود 30 تن در داخل کشور تولید می‌شود.
گردش مالی صنعت چای در ایران، یک گردش مالیِ بین 2 تا 3 هزار میلیارد تومانی در سال است.

  • مصطفی طاهری
  • ۰
  • ۰

تی سنسفروشگاه اینترنتی چای

فروش انواع چای سیاه

فروش انواع چای سبز

فروش انواع چای سفید

فروش انواع گرمنوش چای 

و پیشنهاد ویژه ما به شما :

تی سنس اعیان 

جهت سفارش می توانید از طریق سایت و پرداخت آنلاین اقدام کنید

یا اگر به هر دلیلی قادر به سفارش آنلاین نیستید با شماره ذیل تماس بگیرید :

021-44447132
0921-0941660

تی سنس اولین فروشگاه اینترنتی چای 

 

 

 

  • مصطفی طاهری